Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oenka schreef:
Wilawander schreef:In elk geval zijn deze verplicht van de rasvereniging bij examens en wedstrijden.

Oenka schreef:Ik wilde alleen maar aangeven dat het dus niet erg fijn is zo'n ding, mag toch? Kan de eigenaar altijd nog kiezen om misschien naar een andere vereniging te gaan of het eens te bespreken? Toen ik dit nog niet wist gebruikte ik ook zo'n ketting, maar nu geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Je blijft toch met je paard ook niet bij een instructrice die jouw verplicht een slof om te binden?

Machie schreef:Oenka schreef:Ik wilde alleen maar aangeven dat het dus niet erg fijn is zo'n ding, mag toch? Kan de eigenaar altijd nog kiezen om misschien naar een andere vereniging te gaan of het eens te bespreken? Toen ik dit nog niet wist gebruikte ik ook zo'n ketting, maar nu geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Je blijft toch met je paard ook niet bij een instructrice die jouw verplicht een slof om te binden?
Je kan er ook voor kiezen een ketting zo te zetten dat je je hond niet kan wurgen.
Hoeveel mensen gebruiken wel geen jachtlijntjes zonder stop?
deze dus:
http://static.webshopapp.com/shops/0042 ... 150-cm.jpg
geven exact hetzelfde effect

Kirsten schreef:Wilawander schreef:Met examens is zo'n halsband verplicht (niet op slip, gebruik ik ook nooit).
Heb fabrikanten enz. al nagevraagd enz. Kom niet echt verder. Ze zijn er wel. Heb ze vandaag gezien in rood en rose maar wil oranje haha
Owwww rozeeee!
Waar heb je die gezien??
Oenka schreef:Ik wilde alleen maar aangeven dat het dus niet erg fijn is zo'n ding, mag toch? Kan de eigenaar altijd nog kiezen om misschien naar een andere vereniging te gaan of het eens te bespreken? Toen ik dit nog niet wist gebruikte ik ook zo'n ketting, maar nu geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Je blijft toch met je paard ook niet bij een instructrice die jouw verplicht een slof om te binden?
magda_90 schreef:Oenka schreef:Wilawander schreef:In elk geval zijn deze verplicht van de rasvereniging bij examens en wedstrijden.
Die link is dus een beetje erg overbodig vind je niet?
TS, ik kwam laatst op Ebay nog gekleurde kettingen tegen maar ik weet niet meer of ze ook grof waren. Even zien of ik het kan terugvinden. Ze zijn ook erg leuk als hengstenkettingen voor fotoshoots te gebruiken.
[edit] Hè, kan ze even niet meer zo snel vinden. Wel velen van deze in veel kleuren en breedtes. Ik zoek dus even door.
Machie schreef:Ik ben ook naar een grove schakel ketting voor mn hond opzoek. Alleen moet ik een hele kleine hebben, 30 cm![]()
Ik wil er eentje omdat deze dingen het haar niet slopen zoals alle andere handbanden en tuigen wel...

dus die heeft momenteel ter opvoeding idd een pinband om, , anders kan ik hem eerdaags van een brommer, vrachtwagen of aanhangwagen schrapen