Gezocht een bepaalde halsband maar niet vindbaar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oenka

Re: Gezocht een bepaalde halsband maar niet vindbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:58

weet je wel dat deze kettingen zeer dier onvriendelijk zijn? Verder weet ik niet waar je ze kan vinden zoals jij ze wilt.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:02

Leg uit?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:08

Oenka schreef:
weet je wel dat deze kettingen zeer dier onvriendelijk zijn? Verder weet ik niet waar je ze kan vinden zoals jij ze wilt.

Alle halsbanden zijn dieronvriendelijk bij verkeerd gebruik ;)

In elk geval zijn deze verplicht van de rasvereniging bij examens en wedstrijden. ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:39

Ik ben ook naar een grove schakel ketting voor mn hond opzoek. Alleen moet ik een hele kleine hebben, 30 cm :')
Ik wil er eentje omdat deze dingen het haar niet slopen zoals alle andere handbanden en tuigen wel...

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:41

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:44

Oenka schreef:

Wilawander schreef:
In elk geval zijn deze verplicht van de rasvereniging bij examens en wedstrijden. ;)

Die link is dus een beetje erg overbodig vind je niet? ;)

TS, ik kwam laatst op Ebay nog gekleurde kettingen tegen maar ik weet niet meer of ze ook grof waren. Even zien of ik het kan terugvinden. Ze zijn ook erg leuk als hengstenkettingen voor fotoshoots te gebruiken. O:)

[edit] Hè, kan ze even niet meer zo snel vinden. Wel velen van deze in veel kleuren en breedtes. Ik zoek dus even door. :)
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-08-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:44

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:46

Ik wilde alleen maar aangeven dat het dus niet erg fijn is zo'n ding, mag toch? Kan de eigenaar altijd nog kiezen om misschien naar een andere vereniging te gaan of het eens te bespreken? Toen ik dit nog niet wist gebruikte ik ook zo'n ketting, maar nu geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Je blijft toch met je paard ook niet bij een instructrice die jouw verplicht een slof om te binden?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:50

Oenka schreef:
Ik wilde alleen maar aangeven dat het dus niet erg fijn is zo'n ding, mag toch? Kan de eigenaar altijd nog kiezen om misschien naar een andere vereniging te gaan of het eens te bespreken? Toen ik dit nog niet wist gebruikte ik ook zo'n ketting, maar nu geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Je blijft toch met je paard ook niet bij een instructrice die jouw verplicht een slof om te binden?

Je kan er ook voor kiezen een ketting zo te zetten dat je je hond niet kan wurgen.
Hoeveel mensen gebruiken wel geen jachtlijntjes zonder stop?
deze dus:

http://static.webshopapp.com/shops/0042 ... 150-cm.jpg

geven exact hetzelfde effect :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:50

Ik neem aan dat de TS meer dan genoeg kennis heeft opgedaan en dat die informatie al bekend is. M.a.w. gezien haar berichten in het verleden weet ik wel zeker dat TS weet wat ze doet. :)
Overigens kan een slipketting in goede handen niet veel schade aanrichten, net zoals bij de rest van optomingen van honden en paarden.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:52

Machie schreef:
Oenka schreef:

Je kan er ook voor kiezen een ketting zo te zetten dat je je hond niet kan wurgen.
Hoeveel mensen gebruiken wel geen jachtlijntjes zonder stop?
deze dus:

http://static.webshopapp.com/shops/0042 ... 150-cm.jpg

geven exact hetzelfde effect :+

Daar moet ik dus ook niets van hebben

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:55

Heb je ook de rest van het topic gelezen en niet alleen de openingspost?
Daar wordt duidelijk aangegeven dat de ketting door TS niet op de slipstand wordt gezet. Ja, er zijn mensen die deze kettingen nog steeds gebruiken op de manier die in je link beschreven wordt, maar ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is bij TS :n

De grove schakel wordt vooral gebruikt bij verenigingen, omdat je 'm zo kunt gebruiken dat ie niet wurgt, i.t.t. De fijne schakel

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:55

Wilawander schreef:
Met examens is zo'n halsband verplicht (niet op slip, gebruik ik ook nooit).

Heb fabrikanten enz. al nagevraagd enz. Kom niet echt verder. Ze zijn er wel. Heb ze vandaag gezien in rood en rose maar wil oranje haha

Owwww rozeeee!
Waar heb je die gezien??

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:00

Ik kan ze niet meer zo snel ontdekken op Ebay, dus ik zal morgen even mijn geschiedenis doorpluizen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 21:43

Jeetje wat een berichten in korte tijd. :wow:

Kirsten schreef:
Wilawander schreef:
Met examens is zo'n halsband verplicht (niet op slip, gebruik ik ook nooit).

Heb fabrikanten enz. al nagevraagd enz. Kom niet echt verder. Ze zijn er wel. Heb ze vandaag gezien in rood en rose maar wil oranje haha

Owwww rozeeee!
Waar heb je die gezien??

Op wedstrijden. http://www.koch-stark.de/ Deze man verkoopt ze. De site is nog niet online. Maar helaas heeft hij geen oranje.

Oenka schreef:

Zoals ik al schreef zijn er regels (FCI) deze zijn wereldwijd voor examens, keuringen en wedstrijden en je mag daar alleen gebruik maken van een slipketting. Deze word niet gebruikt op de slip uiteraard. Deze zijn grof geschakeld. En nee dat is niet bespreekbaar. Ik ben ook geen voorstander van een slipketting op slip maar daar is deze dus ook niet voor bedoeld. Onze hebben deze voor de wedstrijden en examens en ik wil deze gewoon graag in het oranje.

magda_90 schreef:
Oenka schreef:

Wilawander schreef:

Die link is dus een beetje erg overbodig vind je niet? ;)

TS, ik kwam laatst op Ebay nog gekleurde kettingen tegen maar ik weet niet meer of ze ook grof waren. Even zien of ik het kan terugvinden. Ze zijn ook erg leuk als hengstenkettingen voor fotoshoots te gebruiken. O:)

[edit] Hè, kan ze even niet meer zo snel vinden. Wel velen van deze in veel kleuren en breedtes. Ik zoek dus even door. :)

Ben benieuwd. Die met dat gevlochten erdoor is denk ik niet toegestaan op examens.

Machie schreef:
Ik ben ook naar een grove schakel ketting voor mn hond opzoek. Alleen moet ik een hele kleine hebben, 30 cm :')
Ik wil er eentje omdat deze dingen het haar niet slopen zoals alle andere handbanden en tuigen wel...

Ik koop halsbanden en dergelijke vaak hier. Volgens mij versturen ze ook naar NL.

http://www.mh-ohneleine.de/

http://www.sporthund.de/

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 21:45

Afbeelding

:') :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:43

whahaha, nee meen je niet joh...voor Eycks een roze dan maar ;) :+
maar heb je al contact gehad met apport hondensport? http://www.apport.nl/
misschien dat die nog iets weten? zijn in ieder geval hele behulpzame mensen :j
zou het trouwens ook nog aan een vriendin van me kunnen vragen , die gaat naar amerika in oktober(werkhondengerelateerd bezoekje) , misschien dat ze de vraag daar uit zou kunnen zetten ?

en de hele discussie "zo een band is sielugh" of dat nu die grove schakel is , die over het algemeen niet op slip , maar op het dode oog aan de lijn word geklikt en dus absoluut niet slipt op die manier.
, of penband... kom maar terug voor discussie als je weet wat het echt is en bij wat voor honden je het gebruikt. ... met een simpel halsbandje word het 1 groot drama hier , hoe je hem ook opvoed :P dus die heeft momenteel ter opvoeding idd een pinband om, , anders kan ik hem eerdaags van een brommer, vrachtwagen of aanhangwagen schrapen :+
of een kat tussen zijn kiezen uit peuteren, is ook niet de bedoeling :n

er is gewoon een groot verschil tussen een huishond en een werkhond, en ts heeft gewoon te maken met het simpele feit dat ze hem nodig heeft voor examens etc ... op het dode oog , waarop die grove schakel banden meestal gebruikt worden , kun je daar verrekte weinig fout mee doen.
die pinband ziet er ook heel dramatisch uit, maar ja, dat is ook niet iets wat je op de gemiddelde huishond zult willen gebruiken, ook niet als deze slecht opgevoed is , een werkhond met een flink hoge drift en fanatisme daarentegen, bij correct gebruik richt je daar echt geen schade mee toe :n

edit K9shop.nl ook al gemaild zeker?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:54

Die roze zijn gaaf haha. Ik heb zelf een huishond dus die doe ik dit niet aan. En het kan wel zielig zijn maar dat is toch ook een slof als je hem verkeerd gebruikt? Succes met zoeken TS!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:50

Weet zo niet waar je een oranje kan vinden, maar mag je niet een dik oranje lint erdoorheen halen? Valt ook vast wel op :j

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:33