Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik zou niet weten waarom je dat vanwege jaren domesticeren niet kan vergelijken. Dat is misschien te confronterend?
Wetenschappelijk onderzoek heeft allang aangetoond dat paarden niet zonder sociaal contact kunnen en een heel groot deel van het paardenbestand heeft maagzweren vanwege de slechte manier van huisvesten en voeren. Kijk eens hoe ver het leven van paarden nu afstaat tot hun natuurlijke wijze van leven. Dat staat in geen enkele verhouding tot de dolfijnen die in een vaste groep in een heel groot bassin leven.
CK88 schreef:Citaat:Ik zou niet weten waarom je dat vanwege jaren domesticeren niet kan vergelijken. Dat is misschien te confronterend?
Wetenschappelijk onderzoek heeft allang aangetoond dat paarden niet zonder sociaal contact kunnen en een heel groot deel van het paardenbestand heeft maagzweren vanwege de slechte manier van huisvesten en voeren. Kijk eens hoe ver het leven van paarden nu afstaat tot hun natuurlijke wijze van leven. Dat staat in geen enkele verhouding tot de dolfijnen die in een vaste groep in een heel groot bassin leven.
Groot bassin? Ben je er weleens geweest? Verdiep je eerst maar eens domesticatie en hoeveel verschil zit in wilde dieren en dieren die naast ons leven.
Daarbij ben ik het met je eens, als je geen dagelijkse weidegang en soortgenoten kan bieden moet je ook geen paarden houden!
Bonjour schreef:Wat leuk! Ben er vorige week nog geweest. Er is vannacht ook een olifantje in Diergaarde Blijdorp geboren! Babyboom

HorseyDude schreef:Bonjour schreef:Wat leuk! Ben er vorige week nog geweest. Er is vannacht ook een olifantje in Diergaarde Blijdorp geboren! Babyboom
Goed, gaan we switchen naar de olfifanten hoe erg die het hebben, dat ze nergens naartoe kunnen trekken zoals in afrika en de hele dag op beton en op een klein veldje moeten staan tussen het schrikdraad en dat ze weleens aan de ketting worden gelegd...
Wie kaatst kan de bal verwachten natuurlijk!
Maar circussen bijvoorbeeld....
praat me er niet van! Def schreef:wat superleuk!! En dat je daar bij was is ook geweldig!
Hoe kunnen jullie zien aan de dolfijn dat de bevalling gaat beginnen? Of telt dit echt op de dag zegmaar?
Hoeveel mensen zijn er dan bij?
Sorry veel vragen, maar ik heb heel veel dieren geboren zien worden maar nog nooit een dolfijn
CK88 schreef:Daar worden natuurlijke behoeftes in GOEDE dierentuinen wel positief ondersteund. Zoals in een safaripark. Dat is al stukken beterMaar circussen bijvoorbeeld....
praat me er niet van!
CK88 schreef:HorseyDude ik vind er wel verschil in zitten hoor een dierentuin of een circus, Dolfinarium is ook een circus waarbij de dieren kunstjes moeten doen voor een stukje dode vis.... Heel natuurlijk. Dierentuinen kunnen daar ook wel mee beginnen maar dat is gewoon niet goed voor de gemoeds stand van de dieren...
Def schreef:Ik denk juist dat het goed is voor deze dolfijnen om wat te doen. Ze zitten inderdaad veel kleiner dan wilde dieren, maar juist daarom is het goed dat ze hun slimheid ergens in kwijt kunnen.
Natuurlijk is het allemaal niet zoals in de natuur.
Je gaat die dolfijnen echt niet dwingen om iets te doen, dus het moet op een goede manier gebeuren, anders heb je natuurlijk ook geen show.
_San87_ schreef:Ik word altijd verdrietig van dergelijk nieuws. Nog meer dolfijnen in de badkuip. Sneu. Ik heb van het Dolfinarium sowieso geen hoge pet op, ik ben er een keer geweest en ben na een half uur mijn geld gaan terugeisen. Vreselijk.
HorseyDude schreef:_San87_ schreef:Ik word altijd verdrietig van dergelijk nieuws. Nog meer dolfijnen in de badkuip. Sneu. Ik heb van het Dolfinarium sowieso geen hoge pet op, ik ben er een keer geweest en ben na een half uur mijn geld gaan terugeisen. Vreselijk.
Badkuip? http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.1 ... 781311.JPG
(Blijkbaar)