Kat vermist, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:30

Dankjewel Esmee, ik hou de website in de gaten!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:31

Jibbel schreef:
Mijn kat was toevallig gister pas weer terug na ruim een week. 'Gelukkig' weet ik dat hij wel vaker de hort op gaat, maar zo lang..dat niet. Ik had hem tussendoor nog wel een keer zien lopen, dus ik wist iig dat hij niet was aangereden of iets.
Nadeel is dat mijn kat tot 3 jaar kater is geweest en altijd de velden in trok om op jacht te gaan voor hij bij mij kwam. Dat karaktertrekje gaat er helaas niet meer uit, zeker met dit weer.

Als dat ook een trekje is van die van jou heb je best kans dat ze ook aan het jagen is.
Hopelijk komt die van jou ook snel weer thuis!

Ze is inderdaad wel eens vaker een nachtje of twee weg.. Maar zo lang nog nooit..

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:33

Waar woon jij en stuur eens een foto als ze gewoon staat?

Ketly

Re: Kat vermist, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:35

Ik woon in Friesland, Damwoude.

Afbeelding

Heb alleen deze die erg duidelijk is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:38

Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje, die van mij maandag avond het laatst gezien. Mijn andere kat ben ik weleens 4 weken kwijt geweest toen ie ineens binnen kwam lopen.
Maar de onzekerheid is verschrikkelijk.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 21:40

Het is inderdaad slopend.. Het is verschrikkelijk om over de weilanden haar naam te roepen, en telkens maar geen enkele beweging te zien. Bah!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:08

En aan de ene kant denk je; ik blijf thuis, het heeft toch geen nut, en aan de andere kant denk je: maar wat nou als....

Heel herkenbaar.

Op de site van amivedi kan je trouwens vrij makkelijk een flyer maken.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 22:11

Ja klopt, zag het! Ze staat nu net op de website, dus wil nog even de reacties afwachten. Hopelijk komt ze morgen of vannacht thuis.. Mijn moeder heeft het raam open, waar ze wel vaker langs komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:15

Mijn kat is nooit teruggekomen. Is zoek geraakt in december, toen het ijskoud was. We hebben de hele buurt afgezocht, iedere vierkante meter ondergeplakt met posters ( oke, iedere paal, boom en alle garages in de straat ) geadverteerd op zeelandnet, amivedi en andere sites. Briefjes rondgebracht. Aangebeld bij mensen om te vragen of ze in hun schuur wilden kijken. Niks.. :( We zijn nu ruim 1,5 jaar verder en hebben nog niks van hem gevonden. Hij is waarschijnlijk ook niet in iemands auto gesprongen, daar was hij te schuw voor. Hij was wel al 18. We hebben een half jaar gezocht, en de sites in de gaten gehouden. Ook voor een eventuele dode kat. Maar ook niet gevonden. Wat er mee gebeurd is weten we nog steeds niet.

Triest verhaal, maar misschien inspireert het je? Ik weet het niet. Succes in ieder geval! Hoop houden! De kat van een vriendin van me is ook na 2 jaar weer teruggekomen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 09:18

Nee inspireert me helaas niet, heb nu nog minder hoop. :(

Vandaag ga ik even naar de naastgelegen dorp, door de weilanden zou ze daar goed heen kunnen. Misschien is ze daar de weg kwijtgeraakt..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:33

wat naar! mijn kat is al bijna 2 jaar weg en heb nog steeds de hoop niet opgegeven..wat voor andere mensen overigens wat vreemd klinkt.

www.mijndieriszoek.nl ook even op plaatsen. Veel dierenasielen werken nl niet met amivedi en plaatsen ze daar wel op.
Tevens alle asielen in je omgeving een mail sturen en dierenartsen, met duidelijke foto's erbij. Dit na een tijd wederom herhalen (maak even een lijstje wie je allemaal gemaild hebt), omdat het soms vergeten wordt helaas. (en je kat is niet gechipt)

op marktplaats staat mijn kat al die tijd al, elke maand zet ik weer een nieuwe advertentie en via daar krijg ik de meeste tips..en al ontelbaar vele katten gezien inmiddels waarvan de hoop was dat die bij ons hoorde.

Tevens flyers bij dierenwinkels en de plaatselijke krant inschakelen, die plaatsen gratis een advertentie voor je (althans hier in drenthe wel).

Dan de herening op zowel hyves als facebook (als je ze niet hebt, mag je mij een pb sturen met de gegevens en dan vraag ik ze of ze die willen plaatsen).

Idd tevens de gemeente inschakelen...hoe naar ook, maar die halen nog wel de dode dieren op, waar ze in veel gevallen 2 weken in de vriezer bewaard blijven voor eventuele baasjes.

Veel sterkte..hij komt vast weer thuis :)

@Delerium, wauw, na 6 jaar weer thuis! Wat doet me dat goed te horen..

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:49

Zou niet alleen maar de website's napluizen op de gevonden dieren, maar ook zelf opgeven (met foto!) bij de vermiste dieren .. júist ook op de site's die hiervan melding maken op facebook (zoals de al eerder door mij genoemde GlobalPet en De hereniging) .... zij hebben een groter bereik dan je eigen FB-pagina

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:55

Wat vreselijk lijkt me dat. Het is een mooie kat! Als ik dit soort topics lees ben ik blij dat mijn heren de mogelijkheid niet hebben om naar buiten te gaan :o

Heb je hem al gedeeld op social media? Facebook etc?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:00

Ik denk dat je zo te lezen alles wel doet wat er gedaan kan worden. Begin april liep onze Simba weg, nooit meer iets van gehoord. Maar er is blijkbaar wel ergens een lichaampje gevonden, maar dat hebben ze ons niet verteld. Als je niks langs de wegen vindt dan kan dat alleen maar goed zijn. Sterkte...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:26

Op de een of andere manier komt ze me zo bekend voor. Ik woon echter in leeuwarden dus ik ben bang dat ze het niet kan zijn. Rode katten lijken al snel op elkaar natuurlijk.. als ik er een tegen kom zal ik proberen een foto te maken. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:32

Iemand hiet op bokt heeft een kat gevonden die al sinds maart vermist staat! Maar de advertentie is verlopen je kan alleen 1 zin via google lezen. .. dus blijf advertenties zetten!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-13 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:34

Heb je het ook al gedeeld via FB? Misschien heb ik er overheen gelezen hoor..

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 10:42

Ja op FB is het gedeeld.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:25

zet vooral ook op de flyers dat mensen in hun schuurtjes kijken, ook degene die nu op het huis van hun buren passen! het gebeurt vaak dat katten op die manier opgesloten raken, en zeker in vakantietijd kan dat heel vervelend zijn !

verder gemeente zeer regelmatig bellen, die "vergeten" nogal een te kijken voor een chip o.i.d.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:52

Ketly, die van mij is net thuis gekomen! Nadat ik overal flyers had opgehangen en in brievenbussen gedaan.
Ik ben hartstikke blij! Maar vind het wel erg toevallig!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:01

Ga langs bij diverse dierenartsen in de buurt.
Mijn kat was ook opeens verdwenen terwijl deze eigenlijk nooit verder weg ging dan de oprit of achtertuin.

Amivedi, asiels, da's alles af gebeld, maar kreeg overal nee te horen. Nu was het in ons geval een donker grijze (ook wel blauwe genoemd) en is geen kleur waar er 100 per wijk van rond lopen.

Later kreeg ik via via te horen dat onze kat door iemand verder op de straat was gevonden, een heel eind van huis. Waarschijnlijk opgejaagd door een hond. Hij lag midden op een kruispunt met een kentekenplaat van een auto erbij. Zij heeft hem naar de da gebracht in een andere woonplaats. Vanuit de da is hij naar de dame van Amivedi gegaan en daar later overleden.
Het rare was deze dame heb ik aan de telefoon gehad, dezelfde kliniek (alleen in een andere woonplaats, hebben meerdere vestigingen) en niemand kon mij iets vertellen.......

Ook is er eens een kat van ons dood gereden en gevonden door de gemeente, helaas hebben ze verzuimd het te controleren op chip.... Maar hem terplekke begraven.
Een paar dagen later hadden ze wel een melding gedaan bij Amivedi waarna ze mij gebeld hebben. M'n man is daar heen gegaan en hem opgegraven om te kijken of hij het daadwerkelijk was.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:07

He wat vervelend zeg :(. Ik heb mijn kat teruggevonden door overal in de buurt flyers in de brievenbus te gooien. Een vrouw die een paar straten verder woonde belde me dat ze bij haar in de tuin zat. Ze was verdwaald (ze was nog niet eerder buiten geweest) en zat daar verstopt onder een struikje. Dus houd moed! Blijven zoeken en veel flyers ophangen en in de brievenbussen gooien.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:40

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:42

Die van ons is een keer een half jaar weg geweest, kwam op z'n dooie gemak met een goedgevulde buik weer eens terug...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:53

Toevallig ook in nabijgelegen wijken flyers opgehangen? Heb zelf namelijk vorige week een kat gevonden uit een andere wijk die al 2 weken weg was. Is een brug overgestoken en de tunnel over de A2. Dacht ook dat het niet de kat kon zijn die op Amivedi stond, maar was hem toch. Was qua kilometers niet zo ver (4km), maar had niet verwacht dat hij de Douwe Egberts brug zou oversteken. Baasje erg blij natuurlijk!
Dus niet de hoop opgeven hoor!