[BB] Zijn mijn guppies mannetjes of vrouwtjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:37

Nu word het helemaal weer moeilijk haha, allemaal verschillende meningen. Wij dachten altijd dat de oranje een vrouwtjes was en de blauwe een man maar het zouden ook allebei mannetjes kunnen zijn . ik weet het niet meer :(

Maar ik denk nog steeds dat het allebei inderdaad mannetjes zijn, bedankt!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:38

Kweken.. Weet je het zeker ? Je raakt ze zo goed als niet meer kwijt en binnen een half jaar zit je bak vol met 100 guppen aangezien een bak voor guppen minimaal 60x30x30 moet zijn zitten je vissen dus al te klein en heb je dus met meer vissen al binnen een maand een over bevolking...
Zelfs gratis op marktplaats raak je de guppen haast niet kwijt.. Of ze belanden als levend voer vraag me af of je daarvoor wilt kweken :) hou t lekker zo zet er desnoods nog 2 mannen bij en klaar. Ze kunnen evt elkaars staartjes wat beschadigen.. Maar t kan opzich wel heb het zelf jaren gehad een mannen bak :)

Je kunt ook tussen mijn berichten kijken voor een vissen topic zal jou link er ook neer zetten allemaal vissen kenners :)

Hier het topic :)
Tat_jana @ [HK] Bokkers met vissen kletsen verder in de hk !

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:41

eva0106 schreef:
Nu word het helemaal weer moeilijk haha, allemaal verschillende meningen. Wij dachten altijd dat de oranje een vrouwtjes was en de blauwe een man maar het zouden ook allebei mannetjes kunnen zijn . ik weet het niet meer :(

Maar ik denk nog steeds dat het allebei inderdaad mannetjes zijn, bedankt!

Niks geen mening, het FEIT is dat het 2 mannetjes zijn. Echt waar. 100%. Geen twijfel over mogelijk. Sterker nog, guppen zijn juist visjes waarbij het bepalen van het geslacht zeer gemakkelijk is.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:42

Dankjewel allemaal ! Het is nu iniedergeval duidelijk dat dit 2 mannetjes zijn.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:43

En als je in al die tijd nog geen babys gehad hebt kun je er 200% van uit gaan dat het mannen zijn de vrouwtjes zijn nmlk al bijna zwanger als er een man na kijkt :') (bij wijze van ) ze kweken echt onwijs snel.. En je hebt binnen no time allemaal vergroeide vissen omdat ze er niet vies van zijn broer zus neef nicht even vol te stoppen met jong :p

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:43

Kweken met guppen... Goed idee :').

Nee, serieus. Je weet al niet wat er in je bak zit en dan wil je ook nog kweken?

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 17:52

Tat_jana schreef:
En als je in al die tijd nog geen babys gehad hebt kun je er 200% van uit gaan dat het mannen zijn de vrouwtjes zijn nmlk al bijna zwanger als er een man na kijkt :') (bij wijze van ) ze kweken echt onwijs snel.. En je hebt binnen no time allemaal vergroeide vissen omdat ze er niet vies van zijn broer zus neef nicht even vol te stoppen met jong :p

Haha, dat vind ik wel echt een nadeel van guppies...

Urko

Re: [BB] Zijn mijn guppies mannetjes of vrouwtjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:03

2 mannetjes, wij hebben hier een bak met meer dan 100 guppen erin: vrouwtjes zijn zogezecht *saaier* dan mannetjes.