Konijnen die zich vervelen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:29

Nouja, een konijn met een slechte weerstand wordt ook sneller ziek en is gewoon ongezonder. Als jouw konijn dus niet eens met minder mooi weer buiten kan lopen, geeft dat aan dat zijn algehele conditie minder goed is.
Zolang het niet hard vriest zou een konijn gewoon buiten moeten kunnen lopen.
(En vriest het wel hard ook, maar dan moeten ze de mogelijkheid hebben om een tunnel in de grond te maken)

Het zijn geen 'mooi weer dieren'. Dus als zij minder mooi weer niet aankunnen zijn ze niet gezond.

Hippepony

Re: Konijnen die zich vervelen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:22

Ik heb een probleem, denk ik. Miun vrouwtjes konijn zit nu al de hele ochtend in het nachtgedeelte van het hokje, waarschijnlijk ook al de hele nacht. Ze kwam niet voor haar voer en haar poten waren helemaal geel. Heb haar uit het nachtgedeelte gehaald en daar zat alles onder de plas. Heb dat schoongemaakt. Wat moet ik nu doen en wat heeft ze?

Heb het op telefoon getypt, sorry voor spelfouten

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:20

Als een konijn niet eet, is dat een heel slecht teken! Ik zou direct even bellen met de dierenarts, ik denk dat je er even heen moet met je konijn.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:27

indd als ze niet eet en al hele dag in dat hokje zit zou ik ook de da bellen!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 14:35

Ik zit nu al eventjes bij haar en ga nu proberen of ze wil eten uit mijn hand. Ze zit al wel weer rechtop :) als ze nog niet eet eacht ik op mn ouders en dan maar even de da bellen....

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 14:42

Ze eet niks maar is wel allert op de omgeving. Maar verder doet ze niks, dat word wachten op mijn ouders. Zou hooithee helpen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:46

Waarom bel je je dierenarts niet voor advies. Mss valt het mee en kun je wel met zo'n huismiddeltje wat doen. Maar als het ernstig is dan vertelt je dierenarts dat ook en dan kun je straks met je ouders naar de dierenarts toe.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 14:49

Ik denk niet dat mijn ouders daar blij mee zijn, ik snap waarom je dat wil, ik wil het ook wel, maar mijn moeder is er over een half uurtje.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:51

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:53

Waarom zijn ze daar niet blij mee? Even bellen voor goede raad kost bij de meeste dierenartsen geen geld.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:09

Mijn konijn heeft een houte ding waar je verschillende dingen mee kunt buigen, is nu een huisje waar ze op kan zitten en onder door kan, 1 best grote bal met belletje, 1 kleinere speeltje met geluid, een bedje, een tent, een knuffel, een balletje en een stroospeelje en een hele grote zachte klomp!
Vanaf de tent speelt ze alleen mee als ze binnen is :j

Verder wandel ik met d'r aan een tuigje en gaat ze soms in de ren en spring ik met haar. :)

:+:

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:12

Ze is uit haar nachthokje gekomen en is nu buiten :) ze heeft wat gras gegeten. :D Mijn vader vond het niet nodig om te bellen, hij wou het eerst nog even aanzie. Nou ik hoop dat het nu zo beter word, maar als dat niet zo is, beloofde hij dat ie zou bellen :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:52

Wanneer dat gebeurd moet je eigenlijk wel direct naar de dierenarts. Ik heb het nog nooit meegemaakt (even afkloppen), als ik voer geef dan stuiven mijn beide konijnen en direct op af. Daaraan kan ik merken dat het goed zit. Maar als er eentje niet zou eten, dan zou ik hem direct apart zetten en op kranten zetten om te kijken of er drolletjes gelegd worden. Als de darmen stil komen te liggen, dan gaat het heel snel als je er niets aan laat doen.

Ik zou even rustig met je ouders bespreken over castratie. Gewoon af en toe ter sprake brengen. Kan weken duren, maar ze kunnen dan ineens wel toe gaan geven.

Over gezondheid: mijn konijnen hebben afgelopen winter met -22 buiten gezeten. Ze hadden werkelijk nérgens last van. Wel natuurlijk heel de ren volgestouwd met hooi en stro en zelfs een warmtekruik,maar die werd niet gebruikt. Ze hebben vooral veel tegen elkaar aan gelegen om elkaar warm te houden, dat is wel echt nodig hoor.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 21:41

Ik ga vragen of ik er een mag laten castreren, maar de laatste keer dat ik het vroeg, zeiden ze, dat doen we wel bij de volgende konijnen ofzo. :? Nouja nog maar een keer vragen en hun deze berichtjes laten lezen waarom ik het belangrijk vind.