Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Def schreef:Wij zijn eigenlijk altijd op vakantie met oud en nieuw. Niet om de reden dat de hond bang is, maar omdat wij dan alle twee vrij zijn vaak. Wij nemen de hond dan mee en gaan eigenlijk altijd naar gebieden in de natuur waar heel weinig wordt geknald. Vorig jaar waren we toevallig thuis en toen merkte ik dus pas dat ze daar zo bang voor was.
Wat is dat? Een bodywrap of thundershirt?
Def schreef:Oh ja ik heb het gelezen. Wat apart. Ik zou me kunnen voorstellen dat het kan helpen inderdaad.
Maar of het genoeg helpt?
En het idee van constante druk staat me een beetje tegen.
Maar als je dan weer het voorbeeld noemt van kind inbakeren, denk ik ja... daar werkt het inderdaad ook bij.
Sassol schreef:@Kitty: het moet inderdaad van elastische stof zijn waardoor het dus strak aansluit. Als het te los zit, geeft het geen druk op de huid en dus ook zenuwbanen.
Sowieso zijn TTouches aan te raden bij een hond die angstig is. (Uiteraard niet op het moment van onweer, maar ervoor)
Sassol schreef:Zie het maar een beetje als een stretchbroek bij jezelf. Als je voorover buigt, staat je buik boller. Een gewone broek snijd dan in je buik, een stretchbroek beweegt mee maar zet nog steeds druk.
Daarom is het dus belangrijk dat het een elastische stof is.
Edit: het thundershirt komt in 7 à 8 maten, ik denk dus dat je een te grote maat had
Def schreef:Ik heb even wat filmpjes bekeken.
Ik doe wel veel met aanrakingen en bepaalde druk daarmee bij mijn hond. Ze reageert daar erg goed op. Heel vaak kan ik haar goed rustig krijgen door bepaalde aanrakingen en ook als ik zing (:P krijg ik niemand anders rustig mee hoor haha) werkt het heel goed. Maar bij onweer en vuurwerk is dat nog een stapje te ver.
Def schreef:Ik heb even wat filmpjes bekeken.
Ik doe wel veel met aanrakingen en bepaalde druk daarmee bij mijn hond. Ze reageert daar erg goed op. Heel vaak kan ik haar goed rustig krijgen door bepaalde aanrakingen en ook als ik zing (:P krijg ik niemand anders rustig mee hoor haha) werkt het heel goed. Maar bij onweer en vuurwerk is dat nog een stapje te ver.

Sassol schreef:Nee, de kern natuurlijk niet. Het idee is dan ook wel dat je de hond al meeneemt voordat ze paniek heeft.
Is je hond ook angstig voor andere dingen of echt alleen maar voor harde geluiden? Want je zou ook kunnen kijken naar een Bach remedie als de hond sowieso wat onzeker en angstig in d'r vel zit.