Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 13:45

robert45 schreef:
Vlo kill is trouwens ook een zeer goed product. Dood binnen een 15-30 min 6 uur lang alle vlooien.

Gelijk de omgeving aanpakken en de dieren behandelen. Dit moet het probleem goed aanpakken, als stronghold of advantix dan de oplossing was waarom ben je overgestapt dan?

Omdat de da het mij met klem adviseerde, maar dat was idd meteen de laatste keer.

anneliesdj

Re: Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:48

Frontline gebruik ik al jaren niet meer en ik heb ze sinds vorige week allemaal een vlooienband om gedaan. Heb me er lang tegen verzet, maar wil ze toch echt wel vlo en teekvrij hebben en als je dan geen honderden euro's kwijt wilt zijn is een vlooienband het enige alternatief.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 13:55

robert45 schreef:
Omdat er op dit moment misschien telkens nieuwe vlooien uit de omgeving komen? Het is warm en erg vochtig op de meeste plaatsen. Van een flinke vlooienplaag ben je niet zomaar verlost. Blijven behandelen en dan moet het goed komen maar pak ook regelmatig de omgeving aan. Ze komen ergens vandaan, de omgeving, en dat moet je zien te stoppen anders ben je aan het dweilen met de kraan open.

Ook advantix zijn wel eens klachten over, net zoals advantage. Elk middel heeft zijn fans en tegenstanders.

Dat begrijp en geloof ik wel. Onze honden zijn met dit weer de gehele dag buiten, dus daar lopen ze geheid vlooien op. Daarom ontvlooi ik ze ook met een middel waarmee ze, volgens de da en de verpakking, acht weken lang vlo vrij zouden moeten zijn.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 03-08-13 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:56

Ik gebruik allang geen Frontline meer, laatst een ander middel gebruikt en weer snel vlooien. Ik naar een dierenwinkel, blijkt dus dat ze in zijn omgeving zitten. Hoe goed je ook sfofzuigd en zo dat is niet voldoende. Ik heb hem met vlo kil gewassen, en na een week mag hij weer vlooienspul. De omgeving dweil ik met azijn dat werkt goed. De dieren wassen met azijn werkt beter dan Frontline.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:58

robert45 schreef:
Omdat er op dit moment misschien telkens nieuwe vlooien uit de omgeving komen? Het is warm en erg vochtig op de meeste plaatsen. Van een flinke vlooienplaag ben je niet zomaar verlost. Blijven behandelen en dan moet het goed komen maar pak ook regelmatig de omgeving aan. Ze komen ergens vandaan, de omgeving, en dat moet je zien te stoppen anders ben je aan het dweilen met de kraan open.

Ook advantix zijn wel eens klachten over, net zoals advantage. Elk middel heeft zijn fans en tegenstanders.

Alleen zou frontline 8 weken moeten werken.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:00

Onze dierenarts zei dat frontline niet werkte, en dus gebruiken we dat al heel lang niet meer voor de kat. Nu kopen wij bij de boerenbond altijd ontvlooiingsspul dat Beaphar heet volgens mij. Werkt prima en geen vlooi meer te zien hier. Ook kan ik aanraden om zo'n bus voor het tapijt/gordijnen/bankstel dat tegen vlooien werkt te gebruiken.

Edit: en de kat heeft altijd een vlooienbandje om van de boerenbond of de action.

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:07

ik geef mijn hond schapenvet knoflookbonbons van biofood, en dit werkt prima, geen vlo meer te zien.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:08

ook hier gebruiken da's frontline niet meer t werk hier bij mij in huis al 2 jaar niet meer.
ik gebruik nu advantix (hoe ik het ook spel ?)of stronhold.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:00

toen der tijd ik heb ik ooit eens met een vlooienplaag gezeten en het kon mijn geen ene fluit meer schele wat ik op en in de beesten drupte of spoot. Ik moest er zou er vanaf. Katten gaven nog net geen licht in het donker. Maar na de Vlo Kill was ik er wel vanaf. En tot heden ( 6 jaar later) nog steeds geen vlooien. Denk dat ze toen der tijd zoveel chemische zooi hebben gehad dat ze er voor altijd immuun voor zijn.

Denk dat je die Vlo Kill moet nemen. Stofzuiger erbij houden, poezen-honden niet door het huis laten lopen. En ze daar ook ff laten. De rest van je huis zuigen en dweilen en dan sprayen. Nou dan moet je er na mij idee vanaf zijn.

Vergeet de deurmat niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:00

Ondertussen wordt je bij mij op mijn kamer misselijk van alle middeltjes die ik heb gespoten. Ik heb nu een lage bak met zeepsop staan en zet daarin een windlichtje met een kaars en ze verzuipen nu allemaal.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:26

hoe moet ik dat zien kohtje?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:27

O ja dat hebben mijn ouders ook gedaan en dat werkte erg goed.
Die hebben in een ovenschaal met water en afwasmiddel een drijfkaars gedaan 's nachts en de volgende ochtend zaten er iets van 60 vlooien in.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:28

kruipen die dingen er dan zelf in ofzo?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:37

Ik gok dat jou DA advantix niet heeft aanbevolen omdat het voor pups iets wat agressief is.
Voor honden zoals collie's (of familie van..) is het absoluut niet geschikt! (de adventix dan hé)

behandel ook je stofzuiger.
Wat je kan doen is een pipet nadat je hem hebt gebruikt voor de hond of kat in de stofzuiger doen. Waarom? Omdat de stofzuiger een van de grootste besmettingsbronnen is.
Vlooien eitjes hebben een trigger nodig om uit komen. De trigger die de stofzuiger geeft is trilling...
Doordat de anti-vlo middelen op vet reageert, en dat is precies wat er in jou stofzuiger filter en zak zit worden de vlooien al in de stofzuiger gedood.
Anders zuig je eitjes op, een paar dagen later zuig je weer, maar vliegen de eitjes door je filter weer naar buiten en heb je weer nieuwe vlooien in een korte tijd ;-)

De frontline-combo werkt erg goed. Maar dit geld ook voor de bolfo-gold en de advantix/advantage en stronghold etc.
Ik ben minder fan (tegenstander) van exil en alle spullen van behaphar, waarom? Omdat de hoeveelheid "gif" (want dat is en blijft het gewoon, ook de "betere merken") vele malen hoger zijn waardoor het niet alleen in de vetlaag blijf, maar ook in de bloedbaan terecht komt, en dat is nou juist iets wat je niet wil!

Dus of een spray'tje van de omgevingsspray in je stofzuiger. Of een doorgeknipte, gebruikte pipet in je stofzuiger doen.

(ps. zorg dat je niet en, en, en doet. dus nu niet wassen met anti-vlooien shampoo, maar echt wachten tot een week of 3/4 voordat je dat doet, anders krijgen ze een behoorlijke overdosis, dan zijn de vlooien dood, maar de dieren erg ziek!!)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:57

Nathalie niet alleen voor collies is het niet geschikt, ook mijn herder kreeg er een dikke witte pluk haar van en werd duizelig en moest overgeven van advantix..
frontline werkt voor geen meter, zonde van je geld
ik heb nu omdat ik naar frankrijk ging de scalibor band om tegen teken (niet voor vlooien) en verder gebruik ik helemaal niks van dat chemische rotzooi! ik geef mijn honden 2x in de week knoflook (puur) en nooit een vlo te zien, terwijl ze genoeg met andere honden in contact komen

de tip hierboven van de stofzuiger is een hele goede, verder stofzuigen stofzuigen en nog meer stofzuigen, kleedjes in de was en vooral je vloer NIET dwijlen want daar houden ze van

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:03

De vuistregel is dat het voor collie's niet geschikt is, maar inderdaad er zijn altijd individuele dieren die er niet tegen kunnen.

een alternatief (vind ik zelf een heel mooi product!) is de seresto (dat is de opvolger van de scalibor :-) )

Zelf kom ik de praktijk veel mensen momenteel tegen die vlooienplagen hebben, hierdoor behandel ik mijn eigen dieren ook. Anders probeer ik het zo min mogelijk te doen.

Let ook op de hond/kat ook 4x per jaar ontwormd wordt!
Vlooien kunnen ook lintwormen met zich mee dragen ;-)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:08

Even een kanttekening wbt de gevoeligheid voor collie-achtigen, als ze Mdr1 vrij zijn is er geen gevaar voor hun gezondheid. De serestobanden reageren veel honden overgevoelig op. Omdat het hier om pups gaat lijken druppels mij toch een stuk makkelijker ook als banden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:09

zo vaak ontwormen ben ik het absoluut niet mee eens :o liever mest onderzoek! ;) effectiever en geen resistentie
de seresto doet die het zelfde als de scalibor dan?

het blijft natuurlijk gewoon gif wat je op je hond gooit en wat in z n lijf terecht komt, dat is voor een collie niet goed maar voor andere honden natuurlijk ook niet, alleen laten die misschien minder vaak/snel symptomen zien

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:10

Frontline werkt niet. Dieren zijn resistent ervoor, althans de meeste dieren.
Je kunt stronghold proberen, dit helpt zeker weten!

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:24

Suzan_v_h schreef:
Onze dierenarts zei dat frontline niet werkte, en dus gebruiken we dat al heel lang niet meer voor de kat. Nu kopen wij bij de boerenbond altijd ontvlooiingsspul dat Beaphar heet volgens mij. Werkt prima en geen vlooi meer te zien hier. Ook kan ik aanraden om zo'n bus voor het tapijt/gordijnen/bankstel dat tegen vlooien werkt te gebruiken.

Edit: en de kat heeft altijd een vlooienbandje om van de boerenbond of de action.

Gebruik je van beaphar de fiprodog toevallig?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:25

Samblabla schreef:
Frontline werkt niet. Dieren zijn resistent ervoor, althans de meeste dieren.
Je kunt stronghold proberen, dit helpt zeker weten!

En elke keer ontwormen is ook zeer verstandig, met een middel wat niet alle soorten wormen mee pakt.... Als we het dan over resistentie hebben ..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:28

nathalie_v schreef:
De vuistregel is dat het voor collie's niet geschikt is, maar inderdaad er zijn altijd individuele dieren die er niet tegen kunnen.

een alternatief (vind ik zelf een heel mooi product!) is de seresto (dat is de opvolger van de scalibor :-) )

Zelf kom ik de praktijk veel mensen momenteel tegen die vlooienplagen hebben, hierdoor behandel ik mijn eigen dieren ook. Anders probeer ik het zo min mogelijk te doen.

Let ook op de hond/kat ook 4x per jaar ontwormd wordt!
Vlooien kunnen ook lintwormen met zich mee dragen ;-)

Seresto de opvolger van scalibor? Nou echt niet 2 totaal verschillende banden, werkingen, fabrikanten. Weet niet wie je dit heeft verteld maar daar klopt niets van.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:34

Ik heb ook 1x frontline gebruikt ter preventie, heb ik 2 weken later een kat met vlooien rondlopen. Gebruik nu advantage voor de vlooien en milbemax voor het ontwormen. (Dit omdat ik goede verhalen hoor over gevoelige honden, volgens mij is milbemax ook geschikt voor pups)
Stronghold is inderdaad ook voor wormen, maar om 1 of andere bizarre reden niet voor de wormen die ze krijgen van vlooien.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:40

ALLES maar dan ook alles wat beschikbaar is in de dierenwinkel , is al zeer lang op de markt.
Eerst bij de dierenarts, worden dieren er resistent van, dan in de dierenwinkel.

Vind het knap dat een dierenarts het aanraad, want ook elke DA weet dat het niet meer werkzaam is.
Ook las ik dat advantix, of advance erg agressief is, deels waar, maar dat komt ook mede doordat het een ontwormer is, gewoon bij een andere DA ophalen, het werkt.

Maar het is logisch dat je het nog hebt, want je omgeving moet namelijk ook vlo vrij zijn!
Dat ze op de hond zitten betekend niet dat ze er nog leven he!!
Als een vlo op zijn voedings plaats zit en bijt, dus voeding krijgt, dan heb je nog vlooien.
Zijn het passanten op de hond, dus geen voeding pakken, wat er overal in dagelijks leven gebeurd, zomer en winter, betekend niet dat ze ze nog hebben.

Dat een hond en kat vlooien heeft(zijn ook 2 verschillende soorten vlo) betekend simpelweg dat je voeding niet voldoet!
Wat bedoel ik daar nu weer mee.
Heeft de hond/kat goede voeding, dat geeft een bepaalde stof naar de huid af, waardoor het afweer systeem beter werkt.
Oftewel vers vlees met knoflook.
Voordat mensen gillen, knoflook is niet goed, klopt in dagelijks GROTE hoeveelheden is dat juist een tegenover gestelde reactie, 2 a 3 keer in de week werkt het voor het bloed super, met daarbij een goede weerstand.

al met al...gewoon een verstandige dierenarts vragen wat je nu doen moet!

gr
an

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:47

Hoeveel knoflook mag een kat hebben?
moonfish13 ze gaan op het licht af en komen in het water terecht.