Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:31

Kan je nagaan, dat hier al paar bokkers klagen over 1 hond die lawaai kan maken.Wat dacht je als het er 7 waren? ;)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:32

San: Geloof ik direct maar om nu meteen alle honden te verbieden is ook zoiets.
Mijn ouders hebben buren met een zo'n klein enkelbijtertje en die maakt me een kabaal in zij eentje. Je kan beter naast een kennel wonen. Als eigenaar vind ik dat je sowieso je beesten moet opvoeden. dat op de eerste plaats.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:33

xSlvna schreef:
geerke schreef:
ze zouden die regel voor kinderen moeten laten gelden...

_/-\o_ _O- _O-

Zo mee eens, dan wel graag de max op 2 per gezin, voor de rest moet je betalen :o

Ik wil niet vervelend doen maar ik heb er 6 en we betalen al voor 6 ?
Hoeveel meer moeten we dan nog betalen ?
Gaan ze dat bij katten dan ook invoeren ?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:33

geerke schreef:

*\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:35

Salsa schreef:
Mijn ouders hebben buren met een zo'n klein enkelbijtertje en die maakt me een kabaal in zij eentje. Je kan beter naast een kennel wonen. Als eigenaar vind ik dat je sowieso je beesten moet opvoeden. dat op de eerste plaats.

Oh, dat bedoel ik ook niet :D. Ik bedoel er precies mee te zeggen wat ik zeg. En dat is niet dat alle honden verboden moeten worden, god nee, zeg :D.

Mijn vriendin heeft een roedel honden in een rijtjeshuis. Je ziet ze niet (tenzij ze ze uitlaat), je hoort ze nauwelijks (iedere hond blaft wel eens, zo ook deze honden) en je ruikt ze niet :). Zo kan het ook en dan is het wel jammer dat de gemeente een maximum aan honden aan wil houden.

moyra schreef:
xSlvna schreef:

_/-\o_ _O- _O-

Zo mee eens, dan wel graag de max op 2 per gezin, voor de rest moet je betalen :o

Heb jij zes kinderen :wow: ?

SuzanH

xSlvna schreef:
geerke schreef:

_/-\o_ _O- _O-

Zijn de eerste twee dan gratis?

Anoniem

SuzanH schreef:
Kan je nagaan, dat hier al paar bokkers klagen over 1 hond die lawaai kan maken.Wat dacht je als het er 7 waren? ;)

Ik klaag niet over de rest die meer honden hebben en wel goed zijn afgericht.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:36

Staat er niet bij dat je iets kan aanvragen?
Normaal kun je wel iets aanvragen voor een uitzondering. Kost uiteraard geld maar dat is met alles zo.
Is trouwens heel normaal hoor hier in de gemeente mag je er ook niet zomaar meer dan 5 houden. Maar als je niet alles opgeeft weten ze dat ook niet. Mochten ze langs komen heb je gewoon wat hondjes te logeren.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 02-08-13 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:36

love_western schreef:
SuzanH schreef:

Ik klaag niet over de rest die meer honden hebben en wel goed zijn afgericht.

Nee inderdaad, Wat zal er over die honden dan te klachten moeten vallen?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:37

_San87_ schreef:
Heb jij zes kinderen :wow: ?

Volgens mij moet ik beter lezen _O-
Zal de hitte wel zijn :D
Ik had het dus over honden :o :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:38

Denk dat Moyra met 23 jaar zes honden heeft en geen zes kinderen.

Tenminsten dat hoop ik voor haar :D

Moyra: Je reageerde namelijk op een quote die over kinderen ging ;)
Laatst bijgewerkt door Salsa op 02-08-13 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:38

Volgens de website van gemeente Midden Drenthe wordt daar geen hondenbelasting betaald.
Kan me dan wel voorstellen dat er een maximum gesteld wordt qua honden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:39

[/quote]

Oh, dat bedoel ik ook niet :D. Ik bedoel er precies mee te zeggen wat ik zeg. En dat is niet dat alle honden verboden moeten worden, god nee, zeg :D.

Mijn vriendin heeft een roedel honden in een rijtjeshuis. Je ziet ze niet (tenzij ze ze uitlaat), je hoort ze nauwelijks (iedere hond blaft wel eens, zo ook deze honden) en je ruikt ze niet :). Zo kan het ook en dan is het wel jammer dat de gemeente een maximum aan honden aan wil houden.

moyra schreef:
xSlvna schreef:

_/-\o_ _O- _O-

Heb jij zes kinderen :wow: ?[/quote]

:') Voor kinderen krijg je geld :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:40

er hebben hier tot 2 maanden geleden 10 honden gewoond...

en je hoort ze zelden( buren zeggen ook dat ze niet eens doorhebben dat hier honden wonen,was óók in hoogvliet zo)...dus om nu maar te stellen dat meerdere honden altijd veel herrie maken...dat kan best meevallen,en in de meeste gemeentes zijn toch hondenpoep opruim verplichtingen?? maakt het dan uit of iemand er 10 heeft...

vind het werkelijk een overdreven betutteling om als gemeente uit te maken hoeveel honden iemand mag hebben,bijna discriminerend te noemen,want waarom dan alleen de hoeveelheid te houden honden aan banden leggen,ga je als gemeente dan met álle huisdieren bemoeien...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:42

Dat doen ze ook hoor. Je mag volgens mij ook maar een bepaald aantal katten hebben ligt wel hoger als honden zover ik weet en paarden mag je ook niet zomaar hobbymatig vrij aantal hebben(heeft te maken met de mest geloof ik) De overige dieren weet ik niet.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:43

Aan de honden poep opruimen is eigenlijk ook allemaal onzin, niemand die het hier op ruimt. 1 familie hier wel. En bij ons is het ook verplicht..

kimmie261

Re: Niet meer dan 5 honden in de gemeente midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:55

hoeveel katten mag iemand dan hebben tigra??
en paarden zijn landbouwdieren dat klopt wel kwa mestafzet hoeveel grond/aantal paarden je mag hebben...

laat een gemeente die geen hondenbelasting heft dan tot 5 honden gratis doen en alles boven die 5 hondenbelasting betalen oid,alhoewel dat ook niet eerlijk is tegenover mensen met andere huisdieren welke dan wel in grote getalen gratis gehouden mogen worden..

vind het een stomme regel,maar ja,ik woon daar niet ,wij moeten hier hondenbelasting betalen terwijl de honden niet eens het erf afkomen,dus alleen op eigen gekochte grond rondlopen,ook zoiets kroms eigenlijk...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:59

kimmie261 schreef:
en paarden zijn landbouwdieren dat klopt wel kwa mestafzet hoeveel grond/aantal paarden je mag hebben...

laat een gemeente die geen hondenbelasting heft dan tot 5 honden gratis doen en alles boven die 5 hondenbelasting betalen oid,alhoewel dat ook niet eerlijk is tegenover mensen met andere huisdieren welke dan wel in grote getalen gratis gehouden mogen worden..

vind het een stomme regel,maar ja,ik woon daar niet ,wij moeten hier hondenbelasting betalen terwijl de honden niet eens het erf afkomen,dus alleen op eigen gekochte grond rondlopen,ook zoiets kroms eigenlijk...

Dat kun je aanvechten :).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:05

hier in duitsland niet....je moet gewoon hondenbelasting betalen,je krijgt ook penningen en er komen controleurs langs die echt kamers nagaan en hondenslaapplaatsen tellen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:09

Oh, niet meegekregen dat je in Duitsland woont, sorry! Betaal je nou ook meer omdat je 'gevaarlijke rassen' hebt?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:12

Ik vind het een beetje een sterk verhaal, dus ik ben benieuwd waar het staat. Als dit een besluit van de gemeente is moet het ergens terug te vinden zijn. Kom maar op met die link, want ik kan het zo gauw nergens vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:12

kimmie261 schreef:

Dat zal ook per gemeente verschillend zijn en sommige misschien nog geen grens gezien het in Drenthe ook pas is ingevoerd voor honden. Maar er zijn gemeente waar je maar een kat of 10 mag hebben. Wat het hier in de gemeente is weet ik niet zal eens kijken of ik dat kan vinden op de site van de gemeente. Maar meestal geeft het weinig problemen zeker bij katten niet omdat je toch niet hoeft te betalen dus hoeft gemeenten ook niet te weten hoeveel je er hebt bij hondenbelasting moet je betalen per hond en dus staat het geregistreerd hoeveel je er hebt. Maar goed een slim mens geeft gewoon 2/3 honden op mochten ze onverhoopt op visite komen houd je je maar dom of zijn ze op visite. Komt volgens mij maar zelden voor dat ze daadwerkelijk controleren op het aantal dieren in NL zie net dat het bij jouw anders is.
Tja je zit er natuurlijk mee dat konijnen, vissen en andere kleine huisdieren je huis/terrein niet afkomen dus daar heeft niemand last van.
Verder is het sowieso al onzin dat er wel hondenbelasting is maar geen kattenbelasting.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:18

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:18

@ _San87_ : mijn honden vallen hier niet onder "gevaarlijke" hondenrassen,maar er is inderdaad een kleine lijst met "gevaarlijke" honden:
- Bullterrier
- American Staffordshire Terrier
- Staffordshire-Bullterrier
- Pit Bull Terrier
- oder Kreuzungen mit Hunden dieser Rassen oder diesen Typs

en de kosten zijn voor een gevaarlijke hond dan ook heel hoog:
ab dem 01.01.2013

- für den ersten Hund 40,00 €
- für den zweiten Hund 72,00 €
- für jeden weiteren Hund 105,00 €
- für jeden Gefährlichen Hund 600,00 €

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:21

Tigra_ hier in de gemeente controleren ze elk jaar.
Sterker nog ze vragen zelfs bij de buren of er honden in de wijk zijn, zoja waar en hoeveel.
Je verrader hoeft het dus niet bewust te doen.

Ik heb het zelfs gehad dat ik aangehouden werd voor ik naar binnen wilde gaan.
Hoeveel honden heeft u ?
(des tijds nog 5) En we betalen gewoon voor 5.
Zijn er nog meer honden in deze straat ?
Nou mevrouw dat weet ik niet.
Krijg de lijst onder mijn neus gedrukt volgens de lijst zijn jullie de enige.
Onze buren hadden een rottweiler die geen kick gaf als er gebeld werd en zijn dus wel door andere buren 'verraden' omdat die ze zelfde vragen kregen.