Rebel_Jits schreef:Een van mijn katten heeft chronische niesziekte. Bij hem is het ook maar 1 neusgat wat verstopt zit met snot en 1 oogje wat traant.
Dat je je kat laat enten, wilt niet zeggen dat ze geen niesziekte kunnen krijgen. Vaak krijgen ze dan een mildere vorm.
Je kan sprayen met een zoutoplossing voor babies (Otrivin), 2 á 3 maals daags. Om te voorkomen dat je kat je open krabbelt, kan je 'm wikkelen in een handdoek (ik doe deze voor langs, als een slabbetje. Dan houd ik de handdoek en z'n nekvel vast, zodat hij nergens heen kan. In het begin wat gespartel, maar na een tijdje snappen ze dat als ze stil zitten, het sneller voorbij is. Direct erna eten geven, voorkomt dat je kat bang wordt van je handen.)
Hoe spray je dan? In de neus?

En hij vindt deze bovendien zo vies.. dan blijft het eten staan. Normaliter eet hij pilletjes uit mijn hand, eerst een snoepje dan een pilletje dan een snoepje. En als ik het in zijn keel gooi dan slikt hij het prima door. Nu is hij echter duivels slim en vervelend, hij houdt zijn mond dicht maar slikt niet - willens en wetens
en als je dan denkt dat het klaar is dan gooit ie hem alsnog op de grond. Niets voor hem maar hij doet het keer op keer nu al dagen achter elkaar
Dit is mijn stoere vent die elk pilletje wel voor me wil opeten normaliter, nou nu dus niet!!