Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MightyMike schreef:De kraai is niet echt vriendelijk, vind het erg bot van je dat je het zo stelt. Ik heb mezelf niet angstig opgesteld voor de kids, maar je mag je voorstellen dat wanneer je zelf maar 1.02 m hoog bent een kraai best groot is, die aan je gaat lopen flapperen en op je hoofd pikt. Ben zelf aardig koel en ondanks dat ik hem vreselijk vind, probeer je voor de kids niet te laten zien dat je het zelf niets vind en heb ik hem geprobeerd weg te jagen. Zodra de kraai ons ziet buiten, komt hij direct naar je toe. De kinderen weten dat en willen dus niet meer buiten zijn. Kan me dat heel goed voorstellen. Ze zijn verder van allerlei dieren gewend, een opdringerige 85 kilo hond, veulens, muizenoverlast hebben we helaas, de vogel heeft zichzelf gewoon niet echt populair gemaakt.
Wil nog geen dierenpolitie bellen of het dier zo op laten halen, het is wel een huisdier voor iemand anders, moet wel in overleg met de buren zodra ze er weer zijn.
Lijkt me toch niet dat een vogelopvang ze zo in het wild gooit?
lisa_pluisje schreef:Vang de kraai
Laat hem toppen (dat is slagpennen afknippen, lijdt hij niks mee maar kan hij ff niet meer vliegen tot de volgende rui.
Geef hem terug aan de buren.
Probleem opgelost
Alternatief, ga hem kunstjes leren samen met je kinderen, kraaien kunnen nl leren praten wat erg leuk is.
Cayenne schreef:lisa_pluisje schreef:Vang de kraai
Laat hem toppen (dat is slagpennen afknippen, lijdt hij niks mee maar kan hij ff niet meer vliegen tot de volgende rui.
Geef hem terug aan de buren.
Probleem opgelost
Alternatief, ga hem kunstjes leren samen met je kinderen, kraaien kunnen nl leren praten wat erg leuk is.
Hoe is door middel van kortwieken het probleem opgelost? Dat is alleen een tijdelijke oplossing vinden, maar ten eerste is het gewoon sneu voor een vogel om de vleugels te bewerken (ze hebben die nodig om fit en gezond te blijven en het is niet voor niets een vogel) en ten tweede verander je daar het karakter niet mee. Bovendien is bewezen dat vogels wel degelijk lijden onder kortwieken.
Het is niet de schuld van de kraai dat de buren hem gevangen hebben en kunstjes leren?? Het blijft een wild dier..