Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:43

En niet alleen bij Amivedi melden maar ook bij de dierenambulance. Mijn zusje heeft afgelopen Zondag via de dieren ambulance haar papegaai terug gekregen die vrijdag ochtend was ontsnapt.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:44

xNK schreef:
Mijn buurvrouw is trouwens haar kat kwijt geweest (Zuid-Oost Drenthe) en heeft haar kat in het noorden van Friesland gevonden, waarschijnlijk is hij met een auto meegereden, dus dat kan ook nog :\

:wow:

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:46

Mioux schreef:
Dannog kan jij niet met 100% zekerheid zeggen oh deze is gedumpt. En dan ook zeggen ik hou het katje, dat kan je niet zomaar maken. Ik zou posters ophangen, en 12 km is ook niet dat je dat 100% zeker weet... vaak worden er katten gedumpt maar lang niet allemaal, wie weet mist een heel lief gezin wel dit leuke katje?

we houden het voor 'nu', ik heb het op facebook gezet zodat mensen het delen in de omgeving want dan kunnen die kijken of ze hem herkenen.
nog een reden waarom we hem houden is omdat hij GEEN auto's is gewent dus met oversteken..is hij maandag middag bijna onder de auto gekomen zei de buurvrouw...dus hij heeft echt geluk gehad....(had geen verwondingen)

Mioux

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:48

Dat je hem voor tijdelijk houd is natuurlijk top! Dan kan die ook niet verder rondverdwalen. Maar toch stiekem wel rekening houden dat iemand dit katje misschien wel heel erg mist en natuurlijk dan terug moet naar de eigenaren. Heb je al een afspraak bij de DA? onthoud ook dat niet iedereen nog Chipt... dus ook al zal de DA melden hij heeft geen chip kan t katje nog van iemand zijn. Tips dus: Bel een DA voor algehele onderzoek en chiplezen en hang ook posters op in de buurt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:48

Ja maar facebook is echt niet genoeg. Bel de instanties, de dierenambulance, kijk op marktplaats.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:49

Waarom neem je hem niet gewoon mee naar de DA om te kijken of hij een chipnummer heeft?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:50

lieveli schreef:
Ja maar facebook is echt niet genoeg. Bel de instanties, de dierenambulance, kijk op marktplaats.

Denk ook niet dat iedereen in nederland facebook heeft, laat staan misschien een ouder stel die wel t katje misschien hebben gekocht voor hun kleinkinderen? Zijn zoveel opties...

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:50

demo_love schreef:
Waarom neem je hem niet gewoon mee naar de DA om te kijken of hij een chipnummer heeft?

Lees mijn eerdere post even, dankuu

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:52

Ben je inmiddels al bij een DA geweest dan ts ?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:56

GamblersCup schreef:
liesjecryos schreef:
Maar de reactie van de dierenambulance is helemaal schandalig bij ons,mijn man moest hem maar laten lopen voor 5 dagen en dan maar terug bellen :x
dat we aan een weg wonen en het dier gewoon op de weg blijft liggen als er een auto kwam deed ze niks ''ach meneer dan lost het probleem zelf op :wow: |o -:(-

Jezus, wat voor mensen werken daar?

een stelletje eikels keihard gezegd,het is niet de eerste keer dat ze zoiets zeggen en de dierenartsen hier klagen er ook over.
Mijn man zei al dat dit de laatst keer is dat we hun bellen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:58

Vereentjex schreef:
demo_love schreef:

Lees mijn eerdere post even, dankuu

Lang niet iedereen heeft FB, en misschien zitten er wel mensen in de stress om hun kat. -O-

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 12:58

Mioux schreef:

nee nog niet, maar dat gaan we natuurlijk wel doen om te kijken of die gechipt is.
ik heb even gezocht om Amivedi, maar niks kunnen vinden. Ik zal dan wel neer zetten dat ik hem heb gevonden...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:58

Wel naar dat jullie zulke ervaringen hebben met de dierenambulance, hier tot nu toe in gelderland midden altijd top service en komen altijd wel!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:59

Vereentjex schreef:
Mioux schreef:

nee nog niet, maar dat gaan we natuurlijk wel doen om te kijken of die gechipt is.
ik heb even gezocht om Amivedi, maar niks kunnen vinden. Ik zal dan wel neer zetten dat ik hem heb gevonden...

vergeet ook geen posters te maken met fotos voor in de buurt! niet iedereen kent de site van amivedi !
Hoe eerder het katje eventueel terug is bij de eigenaren hoe beter, als hij baasjes heeft zullen die hem ontzettend missen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:00

en kijk even op de site van het asiel of bel ze even. Dat is ook vaak een eerste halte voor mensen die hun kat kwijt zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:02

In welke regio woon jij TS vereentje? Misschien als ik in de buurt woon kan ik de fb ook delen met fotos, maar blijf voorstander van posters in de buurt en dierenarts en asiel, daar bellen de eerste mensen toch vaak heen en zoeken vaak in de buurt

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:03

Citaat:
Mioux
vergeet ook geen posters te maken met fotos voor in de buurt! niet iedereen kent de site van amivedi !
Hoe eerder het katje eventueel terug is bij de eigenaren hoe beter, als hij baasjes heeft zullen die hem ontzettend missen!

ja dat snap ik kan me goed het me goed voorstellen, maar ALS hij dan uiteindelijk toch geen baasje heeft, zal ik het natuurlijk ontzettend erg vinden om hem te houden ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:04

Ja das natuurlijk dan wel heeel heel heel erg hoor! :D Gaat mij alleen om algemene factor haha, vaak denken mensen ja ik hou t lieve kleine drummeltje, terwijl mensen die verschrikkelijk kunnen missen en vaak het woord dumpen eerst in t hoofd schiet... maar dingen als verdwaald, weggelopen etc komen vaak dan niet in t hoofd op omdat t zo enorm schattig en lief klein is..

Zowiezo dus een tip als alles gedaan is en nog niemand hem heeft "verloren" zorg dan zsm voor een chip en ontwormingskuur en controle bij de DA..

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 13:05

Mioux schreef:
In welke regio woon jij TS vereentje? Misschien als ik in de buurt woon kan ik de fb ook delen met fotos, maar blijf voorstander van posters in de buurt en dierenarts en asiel, daar bellen de eerste mensen toch vaak heen en zoeken vaak in de buurt

Overijssel/ Gelderland net op de grens en dan denk ik het dichtst bij Zwolle/ Kampen in de buurt. Het is echt poldergebied met alleen maar boederijen dus ideale plek om te dumpen zegmaar daarom denken we dat ook zo snel. maar zal posters maken en in de dierenwinkel vragen of ik die op mag hangen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:18

Is er geen (boeren)camping/overnachtingsplek in de buurt?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:20

Ik hoop toch dat de mensen die (hopelijk!!) onze poes vinden niet zo snel oordelen, en eerst hard opzoek gaan en haar (ook) op amivedi plaatsen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:21

Ben je er al mee naar de dierenarts geweest om een eventuele chip uit te laten lezen? Dat is de snelste manier nl... Dierenambulance kan de chip ook uitlezen. Wij vangen kittens op vanuit een stichting en als er kittens bij ons binnen komen, hoe verwilderd of ziek ook, checken we altijd eerst de chip. Voordat we ook maar iets doen.

Hopelijk is dit kitten ook gewoon netjes gechipt. Gedumpt zou me verbazen, het is een jong katje. Die worden met het hele nest gedumpt als mensen er vanaf willen, doorgaans schaffen mensen geen kitten aan om die twee weken later te dumpen. En kittens zijn nu eenmaal avontuurlijk en kunnen ontsnappen.

Je hebt overigens een bewaarplicht van een jaar. De eigenaar mag zich dus het komende jaar nog melden... Ook al zouden het vakantiegangers zijn, ze mogen hun kat terugeisen tegen vergoeding van de kosten. Een asiel heeft een bewaarplicht van twee weken, dat is wettelijk zo geregeld. Ik vind het zelf aan de krappe kant, want als mijn kat ontsnapt terwijl ik drie weken op vakantie ben heb ik geen kat meer... := Maar een jaar hoeft nou ook weer niet.

Kortom: sleep dat beest naar de dierenarts en meld 'm aan bij Amivedi.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:24

Ik kwam er inderdaad niet op of het zeker was, maar die bewaarplicht van 1 jaar klopt dus wel. Ik zat al te neuzen. Dit houd dus in TS dat ook na 11 maanden en 3 weken de eigenaar de kat kan ophalen... houd daar dus wel rekening mee...

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:26

Sylvia schreef:
Ben je er al mee naar de dierenarts geweest om een eventuele chip uit te laten lezen? Dat is de snelste manier nl... Dierenambulance kan de chip ook uitlezen. Wij vangen kittens op vanuit een stichting en als er kittens bij ons binnen komen, hoe verwilderd of ziek ook, checken we altijd eerst de chip. Voordat we ook maar iets doen.

Hopelijk is dit kitten ook gewoon netjes gechipt. Gedumpt zou me verbazen, het is een jong katje. Die worden met het hele nest gedumpt als mensen er vanaf willen, doorgaans schaffen mensen geen kitten aan om die twee weken later te dumpen. En kittens zijn nu eenmaal avontuurlijk en kunnen ontsnappen.

Je hebt overigens een bewaarplicht van een jaar. De eigenaar mag zich dus het komende jaar nog melden... Ook al zouden het vakantiegangers zijn, ze mogen hun kat terugeisen tegen vergoeding van de kosten. Een asiel heeft een bewaarplicht van twee weken, dat is wettelijk zo geregeld. Ik vind het zelf aan de krappe kant, want als mijn kat ontsnapt terwijl ik drie weken op vakantie ben heb ik geen kat meer... := Maar een jaar hoeft nou ook weer niet.

Kortom: sleep dat beest naar de dierenarts en meld 'm aan bij Amivedi.

en toch gebeurd het...er worden hier echt ieder jaar gewoon katjes gedumpt vorig jaar waren het er twee, bij mijn instructrice ook 1 dus zo raar is het niet, ik oordeel ook niet hoor maar, het gebeurd zo vaak dat je eerst aan gedumpt denkt en daarna aan weggelopen oid :)
ik heb al gekeken op Amivedi maar niks gevonden dat hij werd gezocht etc, heb er wel bijgezet dat ik hem heb gevonden.
hij ligt nu binnen op de bank, heerlijk te spinnen <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:34

Ben je al naar de dierenarts geweest? is inmiddels 2 uur verder na je topic openening?