Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:Dannog kan jij niet met 100% zekerheid zeggen oh deze is gedumpt. En dan ook zeggen ik hou het katje, dat kan je niet zomaar maken. Ik zou posters ophangen, en 12 km is ook niet dat je dat 100% zeker weet... vaak worden er katten gedumpt maar lang niet allemaal, wie weet mist een heel lief gezin wel dit leuke katje?
GamblersCup schreef:liesjecryos schreef:Maar de reactie van de dierenambulance is helemaal schandalig bij ons,mijn man moest hem maar laten lopen voor 5 dagen en dan maar terug bellen![]()
dat we aan een weg wonen en het dier gewoon op de weg blijft liggen als er een auto kwam deed ze niks ''ach meneer dan lost het probleem zelf op![]()
![]()
Jezus, wat voor mensen werken daar?
Vereentjex schreef:Mioux schreef:Ben je inmiddels al bij een DA geweest dan ts ?
nee nog niet, maar dat gaan we natuurlijk wel doen om te kijken of die gechipt is.
ik heb even gezocht om Amivedi, maar niks kunnen vinden. Ik zal dan wel neer zetten dat ik hem heb gevonden...
Citaat:Mioux
vergeet ook geen posters te maken met fotos voor in de buurt! niet iedereen kent de site van amivedi !
Hoe eerder het katje eventueel terug is bij de eigenaren hoe beter, als hij baasjes heeft zullen die hem ontzettend missen!
Gaat mij alleen om algemene factor haha, vaak denken mensen ja ik hou t lieve kleine drummeltje, terwijl mensen die verschrikkelijk kunnen missen en vaak het woord dumpen eerst in t hoofd schiet... maar dingen als verdwaald, weggelopen etc komen vaak dan niet in t hoofd op omdat t zo enorm schattig en lief klein is..Mioux schreef:In welke regio woon jij TS vereentje? Misschien als ik in de buurt woon kan ik de fb ook delen met fotos, maar blijf voorstander van posters in de buurt en dierenarts en asiel, daar bellen de eerste mensen toch vaak heen en zoeken vaak in de buurt
Maar een jaar hoeft nou ook weer niet.Sylvia schreef:Ben je er al mee naar de dierenarts geweest om een eventuele chip uit te laten lezen? Dat is de snelste manier nl... Dierenambulance kan de chip ook uitlezen. Wij vangen kittens op vanuit een stichting en als er kittens bij ons binnen komen, hoe verwilderd of ziek ook, checken we altijd eerst de chip. Voordat we ook maar iets doen.
Hopelijk is dit kitten ook gewoon netjes gechipt. Gedumpt zou me verbazen, het is een jong katje. Die worden met het hele nest gedumpt als mensen er vanaf willen, doorgaans schaffen mensen geen kitten aan om die twee weken later te dumpen. En kittens zijn nu eenmaal avontuurlijk en kunnen ontsnappen.
Je hebt overigens een bewaarplicht van een jaar. De eigenaar mag zich dus het komende jaar nog melden... Ook al zouden het vakantiegangers zijn, ze mogen hun kat terugeisen tegen vergoeding van de kosten. Een asiel heeft een bewaarplicht van twee weken, dat is wettelijk zo geregeld. Ik vind het zelf aan de krappe kant, want als mijn kat ontsnapt terwijl ik drie weken op vakantie ben heb ik geen kat meer...Maar een jaar hoeft nou ook weer niet.
Kortom: sleep dat beest naar de dierenarts en meld 'm aan bij Amivedi.