Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kitty1985 schreef:dyoka schreef:Jezus wat een beest hè
Echt zonde dat hij geslacht is.
Waarom?
Al klopt het woord slachten hier niet.
Het is eerder ontleden
Wist niet dat ze het skelet bewaarden. dyoka schreef:Kitty1985 schreef:
Waarom?
Het is eerder ontleden
Na ik vind het zonde om hem zo uit elkaar te halen. Johannes ligt toch ook in Naturalis ofzo? Misschien kon deze daar ook wel heen.
Edit: oooh ik lees al dat hij daarheen gaat.Wist niet dat ze het skelet bewaarden.
Kitty1985"
[quote="dyoka schreef:Kitty1985 schreef:
Waarom?
Het is eerder ontleden
Na ik vind het zonde om hem zo uit elkaar te halen. Johannes ligt toch ook in Naturalis ofzo? Misschien kon deze daar ook wel heen.
Edit: oooh ik lees al dat hij daarheen gaat.Wist niet dat ze het skelet bewaarden.
miss_lizje schreef:Dat gaat niet alleen meuren, maar geeft ook een ongelovelijke troep als hij explodeerd door de gassen in dat beest zelf. Ooit een filmpje gezien van ergens in japan ofzo dat ze zo'n dier door de stad gingen vervoeren. Dat beest is letterlijk uit elkaar gespat toen.
Kitty1985 schreef:Ja...zijn skelet ...
Die is ook zo ontleed als deze.
Jij wilt niet weten hoe (nog) erger zo'n potvis gaat meuren als je hem niet ontleed en zo tentoonstelt.

dyoka schreef:Kitty1985 schreef:Ja...zijn skelet ...
Die is ook zo ontleed als deze.
Jij wilt niet weten hoe (nog) erger zo'n potvis gaat meuren als je hem niet ontleed en zo tentoonstelt.
Ja ik snap wel dat hij niet zo tentoongesteld kan worden.
Maar ik wist niet dat zijn skelet bewaard bleef. Beetje dom bedenk ik me achteraf, ze zullen het vast niet weggooien ofzo.
kimmie1 schreef:Geslacht is toch het 'ontleden' of iets, toch niet het letterlijke dood of afmaken? in ieder geval interessante foto's, zonde van het dier maar zo gaat het
Misschien dat het komt door de grootte of doordat het niet zo'n aaibaar dier is, maar zelfs bij de bloederige foto's heb ik haast het idee dat ik naar een schilderij zit te kijken in plaats van naar een dood dier. Ik vraag me af of meer mensen dat zo ervaren. 
Én dat ze het dier op tijd gevonden hebben anders was het een grote bende geweest daar op het strand ( scheelt dat er op die plek niet heel veel mensen komen)
Cassidy schreef:Ik snap niet dat er nog een waarschuwing bij moet, of de foto's in een link? In de titel staat toch "geslacht"? Dan kun je toch foto's daarvan verwachten?
Het dier was al dood, zo bloederig vind ik de foto's nieteens.

Kitty1985 schreef:kimmie1 schreef:Geslacht is toch het 'ontleden' of iets, toch niet het letterlijke dood of afmaken? in ieder geval interessante foto's, zonde van het dier maar zo gaat het
Ja en nee.
Ik vind ontleden hier meer op zijn plek aangezien hij niet opgegeten zal worden.
Ik vind slachten meer passen bij gebruik voor menselijke consumptie(jacht,slager enz) dat gaat met wat meer beleid
MAAR
het woordenboek zegt:
Het doden van dieren door verbloeding.
http://www.woorden-boek.nl/woord/slachten
Met slachten hoef je alleen maar de stukken vlees mooi te snijden. Bij ontleden wil je allerlei organen en misschien zelfs wel zenuwen netjes bloot leggen om te kunnen bekijken.
En respect voor de mensen die daar in de buurt hebben gestaan. Zal niet lekker hebben geroken... 
_Tara_ schreef:Ik gok dat ontleden toch echt met meer beleid gaat dan slachtenMet slachten hoef je alleen maar de stukken vlees mooi te snijden. Bij ontleden wil je allerlei organen en misschien zelfs wel zenuwen netjes bloot leggen om te kunnen bekijken.
Interessant om te zien, die foto's! Zullen ze nog wel wat werk aan hebben gehad, zo'n heel dier uit elkaar halenEn respect voor de mensen die daar in de buurt hebben gestaan. Zal niet lekker hebben geroken...
papagroom schreef:Miracle_ schreef:Had inderdaad wel een waarschuwinkje aan vooraf gekund...
Apart om te zien...... Geslacht is niet echt een handige woordkeuze trouwens. Hij was namelijk al dood.
UH....slachten is uitelkaar halen.......afmaken is doden...
Citaat:Het slachten van dieren is "het doden van dieren door verbloeding" volgens de definitie in de Europese Richtlijn 93/119/EG inzake de bescherming van dieren bij het slachten of doden.