Gevaarlijke buurhonden van stal, wat er tegen doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Gevaarlijke buurhonden van stal, wat er tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:26

dat de agent dat eens zou moeten doen. (of proberen of ie uberhaubt de auto uit komt dan)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:31

Kan er niet iemand vanuit een auto filmen terwijl je erlangs fietst? Erlangs fietsen moet je toch..
Maar.. probeer eerst eens met die mensen te praten..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:33

Hey TS. Honden kunnen al snel een last worden als ze zomaar vrij mogen rondlopen zonder toezicht. Blijkbaar heeft niemand behalve jij er last van en staat dat hek al 10 jaar open ? Of het is een tikkende tijdbom dat nog niemand gebeten werd of ze zijn helemaal niet zo gemeen als ze zich voordoen, maar ik ben het 200% met je eens. Honden horen geen last te zijn voor voorbijgangers. Wat doen je stalgenoten ? Is er niemand behalve jou vriendin die het erf af durft te paard ? Volgens mij kan het niet veel kwaad als jij bij het voorbijgaan even hun hek dicht doet zodat je veilig kunt voorbijgaan al dan niet met paard. Ze kunnen jou toch moeilijk gaan kwalijk nemen dat je bang bent van 3 cano corso's en al zeker om er met je jonkie voorbij te gaan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:43

Ik lees trouwens steeds "ze willen me bijten" " hij zou me vast gebeten hebben" dat betwijfel ik eigenlijk een beetje. Als een dergelijke hond je echt wil pakken dan lukt dat wel hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat ze het wel gewoon een leuk spelletje vinden om achter je aan te rennen. Je maakt het er juist alleen maar leuker op door voor ze weg te vluchten en met stokken te gaan zwaaien.

Ik hoop voor je dat ze daar niet los mogen, dan kun je namelijk gewoon een klacht indienen en word er hopelijk iets mee gedaan, maar als het wel mag eigenlijk hebben de honden dus nog niets gedaan dus ik vraag me af of ze je dan wel verder helpen. Dus ik zou het dan eerst eens op een andere manier proberen, de boer is schijnbaar niet bang voor de honden misschien kan hij je leren om ze ook goed te benaderen zodat je niet meer zo bang voor ze hoeft te zijn?

Waarom zou je het trouwens niet een keer (laten) filmen zoals ik het nu begrijp moet je er toch langs, of ga je niet meer met de fiets?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:47

Patsab schreef:
Hek zelf dichtgooien? Honden mogen ook niet los trouwens , wel op het erf maar niet op de weg, zou met zulke grote jongens ook niet vrolijk worden,zijn nou niet bepaald een paar keffende poedels.... -O-

Als die mensen niet voor rede vatbaar zijn inderdaad eens verder kijken bij een instantie of die eens langs willen om een waarschuwing te geven.

Sterkte hoor, lijkt mij ook niet leuk zoiets.

Toevallig heb ik 1,5 jaar geleden zoiets aan de hand gehad. Mijn honden liepen los, de buurman kwam aangefietst dus mijn zus riep de honden netjes bij zich fietste de buurman op nog geen halve meter langs mijn hond (al scheeuwend dat m'n zusje ze bij zich moest houden) dus mijn hond schok en hapte (buurman had een kleine schaaf op zijn hand waar hij mee liep te zwieren). Het stelde in ieder geval niets voor en als die buurman gewoon aan zijn kant van de weg was gebleven en niet was gaan scheeuwen was er niets gebeurt.

Maar onze buurman is bang voor honden dus die dacht eindelijk een reden te hebben om ons te dwingen de hond in te laten slapen, hij heeft dus aangift gedaan maar de politie heeft er niets mee kunnen doen. Wij wonen buiten de bebouwde kom dus de honden mogen gewoon los en de 'verwonding' van de buurman was de volgende dag al niet meer te zien. Ze hebben wel gevraagd om de boel een beetje te sussen of we de hond als we langs hun huis lopen even aan de riem willen nemen. Maar er werd expliciet bij gezegd dat de honden daar gewoon los mogen.

Nou neem ik aan dat de stal van TS ook buiten de bebouwde kom is dus ik denk dat ze daar weinig mee kan. Wellicht wil de wijkagent bemiddelen maar als die mensen hun honden niet binnen het hek willen houden kan hij daar ook niets aan doen.

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 15:49

De boer van de stal waar ik sta is niet bang voor honden, maar ook hij kan niet bij ze in de buurt komen hoor, alleen het eigen gezin wat daar woont.
De boer maakt er geen probleem van omdat hij er toch nooit langs hoeft op de fiets of met een paard, alleen met de auto en dan heb je er geen last van.

De honden hebben mij inderdaad nog niet gebeten, maar zoals ik al zei op de fiets is het met een zweep meenemen of iets wel te doen, probleem zit het meer in het feit dat ik er met m'n paard niet langs kan, en aan het erf gebonden zit...

Ik heb even opgezocht op google maps waar het is, de foto's zijn van 2010 en toen stond er dus nog helemaal geen hek.
Zo ziet het er uit daar:
Afbeelding

En volgens mij is het inderdaad buiten de bebouwde kom

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:58

Ik zou ander stalling zoeken

Heb zelf ook ervaren met een soort Ierse setter zelfde weg als jij geen hek en hij rende mee langs weg en rende harder en stond op de oprit je op te wachten.... Altijd bijten naar de benen.

Gelukkig is ie dood maar als ie nu nog zou leven zocht ik ander stalling

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:02

Als overleg met de eigenaar van de honden niet helpt. En zij weigeren het hek dicht te doen. Kan jij gewoon een klacht indienen bij de gemeente volgens mij zelfs aangifte doen gezien de honden gevaarlijk kunnen zijn zowel voor mens als dier.

Tja en om je nou weg te laten jagen door dat de buren hun hek niet dicht willen doen. Zou toch te zot wezen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:04

3 agressieve Cane Corso's hou je niet tegen met een zweepje hoor :D
Denk dus dat het agressieve wel meevalt, maar kan me voorstellen dat je er niet van gediend bent, en al helemaal niet op je paard, dat is wachten op ongelukken. Misschien die man toch eens bellen of er iets aan te doen is. Voor je naar de politie stapt. Komt wel zo vriendelijk over van jouw kant. Misschien samen met wat stalgenoten, kan me niet voorstellen dat jij de enige bent die er last van heeft.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:00

De buren zouden een stroomdraadje over de grond kunnen aanleggen. Daar kunnen ze dan wel met de trekkers overheen. Er zijn in ieder geval systemen om de honden op het erf te houden. Google maar eens, print het uit en mik het in hun brievenbus.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:08

Eigenlijk moet ik wel een beetje grinniken om dit topic, ik zie het helemaal voor me als een maf filmpje, een angstige ruiter op een fiets die de benen uit haar lijf fietst en drie kalven erachteraan :+ Sorry ik bedoel het niet rot maar als deze drie honden je willen pakken dan gebeurt dat ook, ik ga er toch vanuit dat de eigenaren van de honden weten hoe ze zijn en om die reden het verantwoordelijk genoeg vinden om het hek open te laten. Ik denk niet dat de honden je iets zullen doen, ze zien jouw gewoon als erg leuk spelletje, en doordat jij hard wegrent of fietst worden zij getriggerd erachteraan te gaan, hun jachtinstinct wordt aangewakkerd. Probeer eens stil te blijven staan, maak je groot en draai je hun kant op, kijk ze niet recht aan maar probeer geen angst te tonen, uiteraard dit niet alleen doen en neem als je dat prettig vind een zweepje of stok mee om voor je te houden maar ga hier niet wild mee zwaaien, maak dan duidelijk korte bewegingen.
En tsja als je het toch te eng vind en zo niet optimaal van je paard kunt genieten doordat je er niet mee naar buiten kunt dan zou ik een andere stal zoeken. Of bel eens aan bij die mensen en ga het gesprek aan, misschien als je de honden leert kennen zijn het niet van die bullebakken, misschien ga je ze zelfs wel leuk vinden en zij jou ;)
Misschien heb ik makkelijk praten maar ik heb zelf ook vijf honden waarvan drie kolossen dus ik heb er niet zo'n angst voor, in ieder geval succes!!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:15

Allemaal leuk en aardig en misschien zijn die dieren inderdaad niet zo agressief als ze overkomen, maar feit blijft wel dat TS die beesten verder niet kent en voor hetzelfde geld happen ze dus wél. Ik kan me goed voorstellen dat je dan niet helemaal rustig de weg over gaat, voorzichtigheid is alleen maar goed!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:46

Maakt geen klap uit of ze wel of niet bijten, die honden horen op het erf. Er kunnen ook kinderen langskomen, mensen met angst voor honden of kinderen en mensen die van een dergelijke situatie een angst ontwikkelen :+ Niet iedereen heeft verstand van dieren/honden. Hoe speels lief of leuk ze ook kunnen zijn, met een foute actie kan iedereen een foute reactie uitlokken (niet naar TS gericht maar algemeen), een baas hoort dit te voorkomen door zijn honden niet zonder toezicht in contact te laten komen met onbekenden buiten het eigen erf. Voor de dieren zelf is het toch ook niet geheel prettig om dagelijks in aanraking te komen met mensen die zich al schoppend of slaand proberen te verweren, paniek/vluchtreacties vertonen en dan heb ik nog niks gezegd over eventueel verkeer wat voor zowel hond als auto zijn nadelen kan hebben.
Iemand die een dusdanig bord voor zn kop heeft dat hij meent zijn 3 schatjes op de weg te moeten kunnen laten lopen, daarbij zou ik niet geneigd zijn eerst leuk en aardig te gaan overleggen, vooral niet als het al onmogelijk is om uberhaupt bij de deur te komen. Contact opnemen met de politie lijkt me hier een prima actie.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:15

een CC is gemaakt om te waken en te verdedigen, wat ze dus ook vol overgave doen. met stokken en zwepen dreigen en er extra hard langfietsen lijk mij voor jezelf een gevaarlijke situatie. dat ze het erf afkomen moet ook echt niet kunnen. ik zou toch een poging doen de eigenaren te contacten ( en dan het liefst telefonisch :+ )

als je gewoon langsloopt wat gebeurt er dan ??? haal eens een doos kluiven en gooi er een paar hun kant op. wie weet maakt dat jullie relatie een stuk beter.

ik heb zelf ook een CC een schat van een hond, maar waaks is hij, op het overdreven af. hij kan bij mij de weg niet op, maar ohhh wat is het leuk voor schoolkinderen hem uit te dagen.

kijk uit voor je eigen hachie, dat is mijn advies, er regel wat met die mensen

succes

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:41

Volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op.
Ongeacht of die honden wel of niet bijten, 3 van die enorme honden die op je af komen rennen vinden sommige mensen (inclusief TS, maar exclusief sommigen van jullie blijkbaar :Y) geen pretje.
Die mensen horen hun honden gewoon op hun erf te houden, dus in plaats van dat jullie nu TS gaan beschuldigen dat ze het uitlokt, kun je beter een wat nuttiger reactie geven of gewoon wegklikken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:00

Lijkt mij toch niet meer dan normaal dat mensen hun honden gewoon op het erf houden. Zeker als ze zo reageren op voorbijgangers.

Ik zou overigens een andere stal zoeken. Staleigenaar lijkt ook weinig begaan met zijn klanditie als hij deze situatie voort laat bestaan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:15

Martine_R schreef:
Ongeacht of die honden wel of niet bijten, 3 van die enorme honden die op je af komen rennen vinden sommige mensen (inclusief TS, maar exclusief sommigen van jullie blijkbaar :Y) geen pretje.
Die mensen horen hun honden gewoon op hun erf te houden, dus in plaats van dat jullie nu TS gaan beschuldigen dat ze het uitlokt, kun je beter een wat nuttiger reactie geven of gewoon wegklikken.

Die honden horen niet op de weg en zijn duidelijk niet goed opgevoed dat is echt wel duidelijk, maar ik denk dat het wel degelijk nuttig is om de TS te waarschuwen voor haar eigen gedrag. Ze geeft aan dat ze met heel hard, al zwaaiend stokken en zwepen langs ze af gaat en ook al eens een van de honden heeft geschopt, dat is echt gewoon vragen om problemen. Een agressieve hond word door dergelijke acties alleen maar opgezweept en een hond die het niet kwaad bedoeld kan toch schrikken en aanvallen. Zolang het probleem niet is opgelost moet TS er nog wel langs :(

@TS. Is je paard verder honden gewent? is het niet een idee om eens met een hele brave hond wat schriktraining te doen?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:29

fransje23 schreef:
Lijkt mij toch niet meer dan normaal dat mensen hun honden gewoon op het erf houden. Zeker als ze zo reageren op voorbijgangers.

Ik zou overigens een andere stal zoeken. Staleigenaar lijkt ook weinig begaan met zijn klanditie als hij deze situatie voort laat bestaan.

mee eens :j

X_Sam_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 19:31

Op stal waar paardje staat loopt ook een hond rond, een mastiff kruising volgens mij, en daar is mijn paard absoluut niet bang voor. Verschil is dat die hond even lief komt snuffelen en gewoon daar wat rondloopt en niet blaffend op hem af komt rennen. Dus als die buurhonden normaal in de tuin zouden liggen zou ik er gewoon langs kunnen met hem :j

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:33

Martine_R schreef:

was die voor mij :o , ik waarschuw TS voor de gevolgen. als zij aanvallend opstelt wordt de situatie echt veel gevaarlijker.

is dus in het belang van de ts en absoluut niet aanvallend bedoelt :+

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:56

sassefras schreef:
Martine_R schreef:

was die voor mij :o , ik waarschuw TS voor de gevolgen. als zij aanvallend opstelt wordt de situatie echt veel gevaarlijker.

Kweet niet hoor, maar als ik drie CC honden op mij af zie stormen dan zou ik die al te graag maar een trap geven om te voorkomen dat IK gebeten wordt. Het is toch niet normaal dat deze honden van het erf op komen en achter je aan gaan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:57

sassefras schreef:

Haar reactie is misschien niet de meest slimme, maar wel een logische... Het zijn immers geen Chihuahua's die je met een zwaai van je been 300 meter verderop hebt liggen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:17

Kweet niet hoor, maar als ik drie CC honden op mij af zie stormen dan zou ik die al te graag maar een trap geven om te voorkomen dat IK gebeten wordt. Het is toch niet normaal dat deze honden van het erf op komen en achter je aan gaan?[/quote]

zucht :z mijn hond is 70 kilo, wat wil je daar dan tegenaan schoppen ??????????????? als je goed leest zeg ik ook dat die honden niet op de weg horen te komen. probeer nog te voorkomen dat TS opgegeten wordt :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 08:23

Martine_R schreef:

Precies!

En of ze TS nu wel of niet bijten of opeten, feit blijft ook dat zij niet met goed fatsoen met haar paard langs dat erf kan. Dat lijkt me toch ook best wel heel erg vervelend, zo niet vervelend genoeg om een andere stal te vinden waar je wél alle kanten op kunt.