Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Patsab schreef:Hek zelf dichtgooien? Honden mogen ook niet los trouwens , wel op het erf maar niet op de weg, zou met zulke grote jongens ook niet vrolijk worden,zijn nou niet bepaald een paar keffende poedels....![]()
Als die mensen niet voor rede vatbaar zijn inderdaad eens verder kijken bij een instantie of die eens langs willen om een waarschuwing te geven.
Sterkte hoor, lijkt mij ook niet leuk zoiets.

Sorry ik bedoel het niet rot maar als deze drie honden je willen pakken dan gebeurt dat ook, ik ga er toch vanuit dat de eigenaren van de honden weten hoe ze zijn en om die reden het verantwoordelijk genoeg vinden om het hek open te laten. Ik denk niet dat de honden je iets zullen doen, ze zien jouw gewoon als erg leuk spelletje, en doordat jij hard wegrent of fietst worden zij getriggerd erachteraan te gaan, hun jachtinstinct wordt aangewakkerd. Probeer eens stil te blijven staan, maak je groot en draai je hun kant op, kijk ze niet recht aan maar probeer geen angst te tonen, uiteraard dit niet alleen doen en neem als je dat prettig vind een zweepje of stok mee om voor je te houden maar ga hier niet wild mee zwaaien, maak dan duidelijk korte bewegingen.
Niet iedereen heeft verstand van dieren/honden. Hoe speels lief of leuk ze ook kunnen zijn, met een foute actie kan iedereen een foute reactie uitlokken (niet naar TS gericht maar algemeen), een baas hoort dit te voorkomen door zijn honden niet zonder toezicht in contact te laten komen met onbekenden buiten het eigen erf. Voor de dieren zelf is het toch ook niet geheel prettig om dagelijks in aanraking te komen met mensen die zich al schoppend of slaand proberen te verweren, paniek/vluchtreacties vertonen en dan heb ik nog niks gezegd over eventueel verkeer wat voor zowel hond als auto zijn nadelen kan hebben.
)
geen pretje. Martine_R schreef:Volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op.
Ongeacht of die honden wel of niet bijten, 3 van die enorme honden die op je af komen rennen vinden sommige mensen (inclusief TS, maar exclusief sommigen van jullie blijkbaargeen pretje.
Die mensen horen hun honden gewoon op hun erf te houden, dus in plaats van dat jullie nu TS gaan beschuldigen dat ze het uitlokt, kun je beter een wat nuttiger reactie geven of gewoon wegklikken.
Martine_R schreef:Volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op.
Ongeacht of die honden wel of niet bijten, 3 van die enorme honden die op je af komen rennen vinden sommige mensen (inclusief TS, maar exclusief sommigen van jullie blijkbaargeen pretje.
Die mensen horen hun honden gewoon op hun erf te houden, dus in plaats van dat jullie nu TS gaan beschuldigen dat ze het uitlokt, kun je beter een wat nuttiger reactie geven of gewoon wegklikken.
, ik waarschuw TS voor de gevolgen. als zij aanvallend opstelt wordt de situatie echt veel gevaarlijker.
sassefras schreef:Martine_R schreef:Volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op.
was die voor mij, ik waarschuw TS voor de gevolgen. als zij aanvallend opstelt wordt de situatie echt veel gevaarlijker.
is dus in het belang van de ts en absoluut niet aanvallend bedoelt
sassefras schreef:was die voor mij, ik waarschuw TS voor de gevolgen. als zij aanvallend opstelt wordt de situatie echt veel gevaarlijker.
is dus in het belang van de ts en absoluut niet aanvallend bedoelt
mijn hond is 70 kilo, wat wil je daar dan tegenaan schoppen ??????????????? als je goed leest zeg ik ook dat die honden niet op de weg horen te komen. probeer nog te voorkomen dat TS opgegeten wordt
Martine_R schreef:Volgens mij gaat dit topic een beetje de verkeerde kant op.