Ik zie er tegen op, leven zonder hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:04

Hey TS. Ik begrijp je gevoel helemaal. Ik heb zelf 2 honden en deze blijven dagelijks 8-9 uur alleen. Dat gaat prima, maar ze hebben dan ook elkaar.
3x 6 uur vind ik eigenlijk niet zo veel en dat zullen de meeste honden probleemloos en al slapend doorbrengen. Dan is het wel belangrijk dat je je hond als pup al leert van alleen te zijn.
Als je partner het geen probleem vind en jij wilt er zo graag een laat je dan niet tegenhouden voor die 18 uur dat je hond alleen zal zijn. Als je al zo goed nadenkt voor je er eentje in huis neemt dan ben je al heel goed bezig. De ideale situatie bestaat niet en honden kunnen zich heel goed aanpassen. Het is niet dat je je hond te kort doet door hem af en toe alleen te laten. Is toch nog iets veel anders dan een hond in de tuin te laten lopen en er niet meeer naar om te kijken.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:34

Ik herken mijzelf hier ook erg in. Ik en vriendlief hebben nu een eigen huis, maar toch mis ik mijn hondje nog steeds (van ons, ze woont bij mijn moeder). Ik werk in de ploegendienst (krijg een week van te voren te horen welke dagen ik moet werken en het is voornamelijk ochtend en nachtdiensten, af en toe een keer middag) en mijn vriend werkt van 7 tot 4/5 uur. Wij hebben sowieso geen tijd voor een pup, maar ik zit nu ook voor een herplaatser te kijken inderdaad.

Paperboy

Re: Ik zie er tegen op, leven zonder hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:55

Ik heb altijd honden gehad en nu nog, werk 5 halve dagen ben om 12.30 weer thuis. Mijn man werkt 4 dagen en vaak nog een dag thuis, dus honden zijn 3 of 4 dagen smorgens alleen. Ik hen al mijn honden vanaf 8 wkn oud, wij namen vakanties na elkaar op en daarna geen probleem met smorgens alleen thuis zijn, zijn wel altijd minimaal 2 honden hier.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:42

Heel herkenbaar! Maar is het geen idee om een volwassen hond in huis te halen? Een herplaatser of een asielhond ofzo? Dat is onze oplossing geweest: een kleine terrier uit het asiel gehaald en daar hebben we minder omkijken naar dan bij een pup.