Dag jonge Nero (kitten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:21

Kaitlyn schreef:
Sterkte ts :(:) het was een mooi katje.

Verder vind ik dat er vervelende opmerkingen voorbij komen. De een kiest ervoor zijn katten buiten te laten en de ander dpet dat niet.
Kunnen we elkaar niet accepteren daarin?

Bij ons mogen de katten ook buiten en helaas is er1 op 2 jarige leeftijd en 1 op 1 jarige leeftijd doodgereden. Uiteraard hebben we daar verdriet van gehad, maar nooit een schuldgevoel en de gedachte "Had ik maar..."
Daarom houden we niet minder van ze, wij vinden alleen dat een kat buiten hoort. Dat is een bewuste keuze en helaas kan dat niet altijd goed gaan.

+1!
precies hetzelfde hier.
Sterkte ts! :(:)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:25

Vreselijk ts iets wat waar iedere katteneigenaar bang voor is.
Wij hebben gelukkig altijd geluk gehad en we zijn nogsteeds verwonderd dat onze eerste kater nooit is doodgereden (hij bleef voor auto's stilstaan)
maar een kat verdient het vrij te zijn en hij heeft bij jouw een kort maar leuk en vrij leven gehad

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:27

ryukapple schreef:
maar een kat verdient het vrij te zijn..

en waarom volgens jou een kat dan wel en een hond bijvoorbeeld niet? :? Vreemde uitspraak weer.
Nogmaals, ik vind het erg sneu voor TS, maar een kitten met vier maanden al naar buiten? Die heeft nog geen idee van de gevaren van verkeer! Jammer dat het zo heeft moeten aflopen.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:29

Balen zeg :(
Heel veel sterkte met het verlies !

Hier lopen de katten ook lekker buiten op het erf (het is wel een boerderij) en er zijn er ook al een 2tal aangereden en een heleboel verdwenen (vermoedelijk door vergif, geplaatst door een persoon uit de straat)... Maar de katten lopen hier nog steeds buiten. Zou zonde zijn om de dieren enkel in een ren te steken, terwijl ze een hele boerderij hebben om op te jagen :)
Een kattenren is heel mooi en goed voor katten, maar niet elke kat is hier tevreden mee...
En dan nog, het is eigen keuze (van de eigenaren) om hun katten vrij of "vrij" te laten rondlopen lijkt mij. Dit is gewoon een zeer naar voorval dat niet vermeden had kunnen worden...

Wat ik wel spijtig vind is dat je hem hebt moeten inslapen na het aanrijden... Ik zou het echt vreselijk vinden om mijn aangereden kat nog naar de veearts te moeten voeren om dan toch te horen dat ze niet te redden is... Ik zou huilen als een klein kind |(
Ik zou veel liever hebben dat ze dan op slag dood zijn, zo zijn ze er zelf ook meteen vanaf en hebben ze (hopelijk) geen pijn gehad.
In jou geval is dit echter onvermijdelijk wel het geval geweest :(
Dus opnieuw: Heel veel sterkte !!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:33

Cayenne schreef:
ryukapple schreef:

en waarom volgens jou een kat dan wel en een hond bijvoorbeeld niet? :? Vreemde uitspraak weer.
Nogmaals, ik vind het erg sneu voor TS, maar een kitten met vier maanden al naar buiten? Die heeft nog geen idee van de gevaren van verkeer! Jammer dat het zo heeft moeten aflopen.

De honden lopen hier ook vrij op het erf rond ;) Dus deze zijn ook vrij, binnen de grenzen van het erf (alhoewel ze ook op straat kunnen lopen).
Ik moet hier wel bij vermelden dat hij bij een hond vele malen makkelijker is om hem op het erf te houden, dan een kat. En daarbij, een hond laten vrij rondlopen op straat (zoals bij een kat), is niet alleen voor het dier ontzettend gevaarlijk, maar ook voor de bestuurder die hem aan zou rijden... Dat er wel even bij vermelden :)

En wat ik mij meteen ook afvraag: Een kitten van 4 maand kent de gevaren van verkeer niet, maar een kat van 1jaar die nog nooit eerder buiten is geweest wel dan ?? Je kan een kat het gevaar van verkeer niet aanleren hé (helaas)... Zou anders wel handig zijn om ze te leren links en rechts kijken voor ze oversteken.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:35

Cayenne schreef:
ryukapple schreef:

Honden verdienen ook vrij te zijn. Dit kan helaas niet zoals bij katten. Ze hebben immers een andere natuur. Ik zou mijn hond dan ook regelmatig meenemen naar een plek waar hij lekker los kan ravotten.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:32

spicegirl schreef:
@verapopeye - .. " Beestje heeft tenminste in zijn paar maandjes wel echt vrij geleefd. "...
lijkt me sterk, dit beestje is slechts een paar maandjes oud geworden.
op deze leeftijd hoort een kitten (= een baby ) ook helemaal niet buiten.
tactisch of niet, het had zeker voorkomen kunnen worden.

Ja en? Ik vraag me echt af of jullie nu zitten te genieten, wetend ts een enorm rot gevoel te bezorgen. Waarom? Dat vraag ik me echt af, is dit een kik ofzo? Wat is het nut?
Overigens kwamen onze katten met een paar maanden ook al buiten, beesten hadden een top leven. Maar daar gaat het mij niet zo zeer om, maar gewoon om het feit dat mensen hier met opzet iemand een schuldgevoel proberen aan te praten. Sorry als ik het fout heb, maar kan niet bedenken waarom je anders in dit topic zulke dingen zegt.
Geen greintje respect of medeleven te bekennen, en dan nog sterkte erbij zeggen. Ja dat is nog te geloven na zulke opmerkingen.

Smee__

Re: Dag jonge Nero (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:34

Ach wat sneu zeg, nog zo'n jong ding :(:) Heel veel sterkte TS!

Gnome

Re: Dag jonge Nero (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:37

Strekte ts! Ik had precies hetzelfde gedaan!