hond waterijs geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:21

dinek123 schreef:
Oei.. Dat word voorzichtig uitproberen dan...
Hoe eet jou hond ze dan?

Ze likt ze totdat ze klein genoeg zijn om op te eten.

Lara_Silver

Re: hond waterijs geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:22

Een hond hoort gewoon water te krijgen of desnoods ijsklontjes, sommige vinden dat grappig. Maar te vet, te zout eten of bijvoorbeeld chocolade dat is echt gewoon heel slecht voor een hond, chocolade zelfs giftig.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:37

LabraDore30 schreef:
animalwoman schreef:
die van mij krijgt ook ijsklontjes en heb wel eens speciaal hondenijsje gemaakt

Ik zou het inderdaad houden bij ijsklontjes. Al het suiker en de kleurstoffen kunnen niet goed zijn voor de hond.

je kan ook zelfgemaakt hondenijsje geven dan weet je wat erin zit

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:49

Perenijsjes vinden ze heerlijk, laatste stuk van het stokje likken is hier een groot feest.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:23

Ik maak ook vaak yoghurt/knoflook/vlees ijsjes. Lekker koel en gezond! :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:30

Knoflook lijkt me niet zo gezond eigenlijk...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:39

xSlvna schreef:
Knoflook lijkt me niet zo gezond eigenlijk...

Knoflook is heel gezond, zuivert het bloed en ondersteunt het immuunsysteem. Maar uiteraard: met mate. Voor een hond (rond de 25kg) is 3 teentjes knoflook per week bijvoorbeeld genoeg.
Geef je bijvoorbeeld een hele knoflook per week, dan kan het inderdaad bloedarmoede opleveren, maar dan heb je het dus wel over heel veel knoflook.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:39

Dat klopt dan wel weer :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:25

xSlvna schreef:
Och mijn hond krijgt zelfs chocolade

Je weet dat chocolade giftig is voor honden? Als in, dodelijk?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:36

ik ken ook een hond die 14 is geworden en chocola bij het leven at. ook bij elke koffie ronde meerdere suikerklontjes, dus het hoeft niet altijd te betekenen dat het dodelijk is. Maar ik geef dat mijn hond niet. Wel eet ze wel eens wat ik eet, maar niet veel

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:11

Waarom chocola geen geschikte tractatie voor de hond is:

Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:28

Woow, is er nou echt serieus iemand die zijn hond moedwillig chocola geeft? Kan je nou echt NIETS beters verzinnen om aan je hond te geven als tussendoortje?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:34

Sassol schreef:

Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.

Als die naast me zit ben ik niet te beroerd om een blokje van een kinderriegel aan hem te geven, zoals ik al zei is ze ondertussen 9 jaar, nog nooit gerild na een hapje, nog nooit krampen gehad door, nog nooit moeten braken en ook nog nooit diarree van gehad, ik geef hem ook geen repen en het is een grote hond.

Hier staat ook nergens dat die het dagelijks krijgt, niet eens dat die het vaak krijgt. :roll:

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:39

maar toch een hond chocola geven dan is er iets kapot in je bovenkamer om het zo maar netjes te zeggen

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:43

xSlvna schreef:
Och mijn hond krijgt zelfs chocolade, het middageten wat niet opgegeten wordt, soep, pasta, ijs... :+
Hond is nu 9, nooit ziek geweest.

Edit: heeft enkel bij verandering van brok een allergie, is echt nergens voor in, krabt zich helemaal open etc. dus is redelijk gevoelig wat betreft eten, maar wat die buiten zijn brok om krijgt maakt niks uit.

De mijne krijgt alleen geen chocolade want dan word ie wel ziek en andere brokken eet ie niet dan deze.
Verder vreet hij bijna net zo veel als mijn nichtje van 3 ;p

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:43

Echt... Chocola..

En het argument 'hij leeft nog gewoon' is een dom argument. Voor hetzelfde geld had hij wel klachten gekregen en was hij wél overleden. Kom op zeg. Je hond moedwillig chocolade geven terwijl je weet dat het giftig kan zijn (en daarbij maakt de grootte van een hond geen zak uit).. Echt. En je hond gaat er ook niet dood aan als je hem geen stukje geeft.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:46

Ach, misschien juist in die van jullie als jullie bang zijn dat een dier overal aan overlijd.
Hier worden ook geen entingen gegeven (katten, hond, paard), meer dan vlooienspul en wanneer nodig operaties krijgen ze niet, en laten ze allemaal lekker oud en actief zijn. Zo krijgt/eet zelfs mijn merrie af en toe ongezond spul, frieten én chocolade (niet gevoerd, afgepakt toen ik niet keek, zo kreeg mijn hond ook de eerste keren chocolade binnen toen ik nog jonger en onoplettend was), en raad eens, ze had geen koliek, doh, iets in zo een kleine mate bij dieren die 'gewend' zijn om andere dingen dat brokken te eten kan geen kwaad.

Wij eten ook telkens het perfecte eten, netjes afgewogen, zonder grammetje vet en met exact de benodigdheden voor ieder van ons apart, op telkens het zelfde tijdstip. Zo bewegen wij ook onze vaste uren want teveel is echt zielug en te weinig ook. :O

Leffroi, hij gaat er ook niet dood aan als die niet uit zijn mand komt (in de zin van, niet wandelen en geen grote tuin), toch valt bokt er over als je dat doet.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:47

xSlvna schreef:
Sassol schreef:

Als die naast me zit ben ik niet te beroerd om een blokje van een kinderriegel aan hem te geven, zoals ik al zei is ze ondertussen 9 jaar, nog nooit gerild na een hapje, nog nooit krampen gehad door, nog nooit moeten braken en ook nog nooit diarree van gehad, ik geef hem ook geen repen en het is een grote hond.

Hier staat ook nergens dat die het dagelijks krijgt, niet eens dat die het vaak krijgt. :roll:

Mensen ik denk dat het baasje het beste weet of het goed is voor de hond of niet. Het is haar keuze. Als de hond dit hierboven met rillingen enzo zou hebben nee dan moet je het inderdaad niet meer geven. Maar dat begrijpt denk ik iedereen met een beetje gezond verstand.
Ons hondje kan ook niet tegen chocola (mijn neefje had ooit chocolade op de grond laten vallen en hond at het stuk op maar het was al te laat) Toen waren we ook naar de dierenarts gegaan, leeft nu weer gezond en gelukkig met al het andere voedsel op aarde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:47

Mijn opa rookte als een ketter en leeft ook nog steeds. Maakt dat roken gezond? Wat een slecht excuus. Geen enkele hond kan tegen chocolade. Dat is neit hondafhanelijk. Net als roken voor iedereen ongezond is. Als je niet sterft aan longkanker heb je gewoon geluk gehad. Maakt niet dat roken voor jou niet ongezond is...

Eerlijk? Mijn hond krijgt ook wel eens ijs, vaak softijs. Als we in het park lopen en we komen langs de straat waar de snackbar is probeert ze al die kant op te lopen. Vaak het laatste puntje met een klein beetje ijs er in, maar heel soms ook wel meer. Erg gezond is het iig niet.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:58

secricible: er wordt ook nergens beweert dat chocola gezond zou zijn.

Alleen is blijkbaar 'niet dodelijk' ook goed genoeg. Dan denk ik: jij bepaalt wat er in gaat, waarom dan kiezen voor iets ongezonds? Je geeft je kind toch ook geen peuk omdat hij 'aan 1 peuk niet dood gaat en toch naast je zat'.
Als ik de discipline, tijd en kennis had, zou ik zelf ook E-nummers vermijden, weinig vlees en veel gestoomde groenten eten, nooit friet, alleen water etc. Laat ik die discipline, tijd en kennis niet hebben om zo'n eetpatroon aan te houden.

Bij de hond kan ik wel bepalen wat er in gaat en of dat bewerkt is of niet, dus dan ga ik voor -in mijn ogen- het beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:01

Is ook zo van de chocolade, maar toch... Ik zal nooit meer vergeten dat mijn hond in zijn 1e week bij mij, voor ik er erg in had een hele zak mini marsjes met verpakkingen en al had opgeschrokt, ik me maar zorgen maken, maar hij had er helemaal niets van hoor. Mijn paard heeft vorig jaar mijn in zilverpapier verpakte boterham met pindakaas in 1x naar binnen geschrokt, dus met zilverpapier en al! Schrok me eigen de tandjes, maar mooi dat madam niet meer los liet en voor mijn ogen uitgebreid stond te smekken van de pindakaas met zilverpapier, heeft me ook weer 2 slapenloze nachten bezorgd, totdat ik het zilverpapier zag glinsteren in haar mest... Af en toe wens je gewoon een flinke buikpijn voor je beesten, in de hoop dat ze het afleren, maar niks hoor... Ik geef trouwens mijn paarden met warm weer gerust een waterijsje, of ik maak ze zelf voor ze met een beetje siroop, vinden ze heerlijk!!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:05

Gaan ze niet dood van hoor, hond krijgt hier toch wel eens per jaar een softijsje (kleutermaat :+: ) en dan wordt ze helemaal hieperdepieper, geweldig vinden ze dat! En ze leeft nog steeds....

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:10

Toch wel opvallend hoeveel mensen het argument 'ze gaan er niet dood van hoor' gebruiken. Blijkbaar is dan alles waar je niet dood aan gaat, goed?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:14

Sassol schreef:
Toch wel opvallend hoeveel mensen het argument 'ze gaan er niet dood van hoor' gebruiken. Blijkbaar is dan alles waar je niet dood aan gaat, goed?

Nee, maar ook niet ziekmakend, zicht- of voelbaar slecht. Ik eet ook veel te vet, wordt er niet ziek van, voel me goed, heb genoeg energie, verzadigd gevoel... het is 'niet goed', maar wat gebeurt er? Niks merkbaars, dus nahja, waarom zou ik het dan laten?

Edit: De lucht die we inademen is ook 'niet goed', maar we gaan er niet dood van, hebben er geen/nauwelijks last van...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:18

xSlvna schreef:
Nee, maar ook niet ziekmakend, zicht- of voelbaar slecht. Ik eet ook veel te vet, wordt er niet ziek van, voel me goed, heb genoeg energie, verzadigd gevoel... het is 'niet goed', maar wat gebeurt er? Niks merkbaars, dus nahja, waarom zou ik het dan laten?

Edit: De lucht die we inademen is ook 'niet goed', maar we gaan er niet dood van, hebben er geen/nauwelijks last van...

Er gebeurd nu niks merkbaars, maar als jij veel te vet blijft dooreten voel jij je over nog eens 16 jaar echt niet zo goed meer hoor. Ook is het niet te zeggen wat de lucht die we inademen met ons doen, omdat je geen onderzoeken kan doen waarbij iemand 10 jaar lang (of langer) hetzelfde blijft doen, maar dan andere lucht inademt.
Het kan niks doen, of de oorzaak van kanker zijn. Is onmogelijk vast te stellen.