dinek123 schreef:Oei.. Dat word voorzichtig uitproberen dan...
Hoe eet jou hond ze dan?
Ze likt ze totdat ze klein genoeg zijn om op te eten.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSlvna schreef:Knoflook lijkt me niet zo gezond eigenlijk...
Sassol schreef:Waarom chocola geen geschikte tractatie voor de hond is:
Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.
xSlvna schreef:Och mijn hond krijgt zelfs chocolade, het middageten wat niet opgegeten wordt, soep, pasta, ijs...![]()
Hond is nu 9, nooit ziek geweest.
Edit: heeft enkel bij verandering van brok een allergie, is echt nergens voor in, krabt zich helemaal open etc. dus is redelijk gevoelig wat betreft eten, maar wat die buiten zijn brok om krijgt maakt niks uit.

xSlvna schreef:Sassol schreef:Waarom chocola geen geschikte tractatie voor de hond is:
Als honden chocolade eten, blijft de theobromine 20 uur in het bloed circuleren. Het kan epileptische aanvallen, hartinfarcten, interne bloedingen, en ten slotte de dood veroorzaken. Milde verschijnselen zijn: rillen, krampen, verhoogde hartslag, braken en diarree. Als een hond chocolade eet, breng hem dan naar de dierenarts. Het geven van zout om de hond te laten braken is geen goede oplossing omdat de hond kan overlijden ten gevolge van een zoutvergiftiging. Een hond van 10 kilo kan van 12,5 gram pure chocolade al verschijnselen krijgen. Van melkchocolade moet een hond 10 keer zoveel eten om de gevolgen te ervaren.
Als die naast me zit ben ik niet te beroerd om een blokje van een kinderriegel aan hem te geven, zoals ik al zei is ze ondertussen 9 jaar, nog nooit gerild na een hapje, nog nooit krampen gehad door, nog nooit moeten braken en ook nog nooit diarree van gehad, ik geef hem ook geen repen en het is een grote hond.
Hier staat ook nergens dat die het dagelijks krijgt, niet eens dat die het vaak krijgt.
Sassol schreef:Toch wel opvallend hoeveel mensen het argument 'ze gaan er niet dood van hoor' gebruiken. Blijkbaar is dan alles waar je niet dood aan gaat, goed?
xSlvna schreef:Nee, maar ook niet ziekmakend, zicht- of voelbaar slecht. Ik eet ook veel te vet, wordt er niet ziek van, voel me goed, heb genoeg energie, verzadigd gevoel... het is 'niet goed', maar wat gebeurt er? Niks merkbaars, dus nahja, waarom zou ik het dan laten?
Edit: De lucht die we inademen is ook 'niet goed', maar we gaan er niet dood van, hebben er geen/nauwelijks last van...