Konijn uit opvang halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Konijn uit opvang halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:29

Leuk dat je in Zwolle gaat kijken, ik ben daar ook geweest... alleen was mijn konijn daar zó verlegen dat ze liever leek dan ze was... en moesten we later haar huisgenootje weer terugbrengen, omdat ze thuis geen ander konijn wilde accepteren... maar je kunt de medewerkers altijd bereiken als er wat is, het zijn aardige mensen. :)
Dat ze nu ook thuis konijnen laten koppelen zou in het geval van mijn konijn wel handig zijn: die geeft dus inderdaad een ander beeld bij de opvang dan thuis.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 21:30

Leuk, dat jij daar ook geweest bent Zoolgangster :D Via de mail heb ik al een erg goed gevoel bij deze opvang... fijn dat het nu ook bevestigd wordt :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:33

Ik heb vorig jaar een 8 jarige gecastreerde ram uit de opvang gehaald nadat onze ram overleden was. Heeft zijn leven lang alleen gezeten en huppelt nu alweer een jaar lang door de tuin samen met ons 8 jarige voedster. Lekker stel samen. <3

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:03

@bertine, wat mooi dat die "oudjes" elkaar nu hebben. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 19:52

ik zal maar even een verslagje schrijven :D

Vandaag zijn mijn vriend en ik naar Zwolle gegaan, naar de opvang om een konijn uit te zoeken... :) Ik heb me laten adviseren door de medewerker van de opvang en uiteindelijk zijn we bij Koos uitgekomen... een knappe gecastreerde man, jaartje of 4 ongeveer en hij had in zijn hele leven nog nooit een ander konijn gezien. Hij heeft zijn hele leven in een klein hokje op een balkon geleefd, er werd niet meer naar hem omgekeken. Hij was toen hij in de opvang kwam heel knorrig en zo, maar daar was niets van te merken... in de opvang heb ik heerlijk met hem gekroeld en een kusje op mijn neus van hem gehad... hij heeft 1x heel zachtjes aan mijn hand geproefd, zoals ratjes ook wel eens doen... en dat was het. Onderweg, in de treinen, heeft Koos lekker de hele tijd op schoot gezeten :)

De koppeling met Debbie is bijna geen koppeling te noemen... Zowel Debbie als Koos moesten wennen... Debbie zat nl. ook al een jaar of 3 alleen (ze is ongeveer 4)... Ze heeft hem 1x achterna gezeten en in de vacht gehapt, maar daarna was het goed... ze liggen nu lekker bij elkaar en Debbie was Koos net de hele tijd aan het wassen/groomen... wat een heerlijkheid om ze samen te zien... morgen ochtend gaan ze de doelkooi in, als het zo goed blijft gaan... :)
Ben zo blij dat ik het na 3 jaar zeuren toch voor elkaar heb gekregen om een maatje voor Debbie te halen :)

Koos:
Afbeelding

Koos en ik:
Afbeelding

Koos en Debbie, ongeveer 10 minuten na de eerste kennismaking :D
Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:44

Mooi om te zien dat het allemaal zo goed ging! *\o/*
Gefeliciteerd!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:16

Fijn dat het op eerste gezicht zo goed ging! Met begeleiding moet het helemaal goedkomen :) (koppelen is niet klaar in één dag, daar gaat veel tijd in zitten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:25

Ik heb ook een paar uit de opvang, ik had een paar uit de opvang aa en hunze en heb nu oa 2 konijntjes uit de opvang van Faniek hier op bokt.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:43

Hee wat leuk!! Ik hoop dat de koppeling verder goed zal verlopen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 14:47

Dank jullie! :)
Koppeling gaat heel goed.. Ze zitten al in de doelkooi/ren... Ze dartelen lekker achter elkaar aan, liggen af en toe apart, af en toe samen en Debbie is Koos vaak aan het wassen/groomen/kusjes geven <3

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:25

Ohh klinkt goed!! Leuk he, zo'n stelletje. Ik heb ook eens een heeeel erg klef stel gehad, vreselijk leuk om te zien: hele dagen elkaar kusjes geven, wassen, lekker tegen elkaar aan liggen. Het stel wat ik nu heb is meer een ondernemend stel dat elkaar heel de dag uitdaagt tot spel en achter elkaar aan racen.