de meest ideale kattenbak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:37

miepie77 is een wc pot met train ring voor hun op de pot te laten gaan.
ik heb simpele bakken met deurtje maar er zit een zeef in die til je op en dan heb je alle vieze grit eruit de zeef schoonmaken op de 2e bak zetten het grit uit de eerste kiep je er weer in en dan kan de kat erweer op

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:39

Ik heb er een gehad met zo'n zeef erin maar dat koste me meer werk dan het scheppen ook omdat de gaatjes steeds verstoppen door de klontjes urine. Ik vond ze zeker niet ideaal ook omdat het natte grid steeds overal tussen ging zitten moet je weer afspoelen enz., ik heb een gewone bak en een goed hondenpoep schepje die zijn iets breder en steviger en dat vind ik nog steeds het prettigst en snelste manier om de bak schoon te krijgen.

jorretje

Re: de meest ideale kattenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:50

Wij hebben 2 katten en 2 bakken, 1 PeeWee (daar plassen ze op) en 1 dichte simpele 'dichte' met klep (voor de nr2 ;)). Ik gebruik Catsan (klonterend vonden ze niets) in de dichte bak en van die houtkorrels in de PeeWee. 2x per week kieper ik de onderste bak van de PeeWee en de 'dichte bak' in een vuilnis zak.
Eerst schepte ik iedere dag en 1x per week verschonen, maar dat vond de kater niet goed genoeg, dan ging hij op de plas bak poepen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:53

hier hebben we een ferplast kattenbak, kitten moet nog komen dus het is nog afwachten hoe die het gaat vinden, maar bij zijn huidige plekje hebben ze een vergelijkbare bak, dus dat komt denk ik vast wel goed ;-)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:06

dancertje schreef:
miepie77 is een wc pot met train ring voor hun op de pot te laten gaan.ik heb simpele bakken met deurtje maar er zit een zeef in die til je op en dan heb je alle vieze grit eruit de zeef schoonmaken op de 2e bak zetten het grit uit de eerste kiep je er weer in en dan kan de kat erweer op

oke, kan het youtube fimpje niet zien, dus zag alleen de eerste foto

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:07

jorretje schreef:
Wij hebben 2 katten en 2 bakken, 1 PeeWee (daar plassen ze op) en 1 dichte simpele 'dichte' met klep (voor de nr2 ;)). Ik gebruik Catsan (klonterend vonden ze niets) in de dichte bak en van die houtkorrels in de PeeWee. 2x per week kieper ik de onderste bak van de PeeWee en de 'dichte bak' in een vuilnis zak.
Eerst schepte ik iedere dag en 1x per week verschonen, maar dat vond de kater niet goed genoeg, dan ging hij op de plas bak poepen.

Doe jij de Peewee korrels erin of kan je er ook andere indoen?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:33

Miepie77 schreef:
jorretje schreef:

Doe jij de Peewee korrels erin of kan je er ook andere indoen?

Ik doe er goedkope houtkorrels van de supermarkt in. Werkt net zo goed als de échte' PeeWee korrels. T verschilt wel per merk hoe snel ze uit elkaar vallen, dus is even kijken welke het beste bij jou past.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:41

Ook ik zweer bij de peewee.
Maar ik heb alle andere soorten houtkorrels uitgeprobeerd, maar vond die toch lang niet zo goed werken als de korrels van peewee zelf. (eerder stank)
Al met al was ik zelfs met de peeweekorrels minder kwijt dan aan kattengrit en het rook veel frisser.

Helaas zijn de peeweekorrels te duur om te leveren in Oostenrijk, dus gebruiken we nu alleen de peewee onderbakken (3 stuks voor 4 katten) met normaal grit.
Bevalt me voor geen meter, maar het is niet anders.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:02

@ ais Het is een trainings set om katten te leren op het toilet te gaan.
Het schijnt nog wel mee te vallen om ze het te leren.

Hij staat hier wel op mijn verlanglijstje :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 17:23

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:48

Ziet er mooi uit, maar ik denk dat als het een keer dunner is en nog niet goed opgenomen door het grit je een vieze smeerboel krijgt. Maar het klinkt wel aanlokkelijk 1x per dag hendel omhalen en een keer per week zak eruit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:04

Ook daarin zie ik weer dingen draaien op het moment dat je de hendel beweegt. Handig voor jou, maar grote kans dat je kat er al snel niet meer op wil.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 19:17

CrazyCat schreef:
Ziet er mooi uit, maar ik denk dat als het een keer dunner is en nog niet goed opgenomen door het grit je een vieze smeerboel krijgt. Maar het klinkt wel aanlokkelijk 1x per dag hendel omhalen en een keer per week zak eruit.

:j