bejaarde kip alleen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 13:56

8nnemiek schreef:
Misschien een paar zijdehoenders erbij? Dat zijn ook rustige kippen..
Wij hadden vroeger ook een kip die alleen zat, die gepest werd door de andere kuikens, en ik had niet het idee dat die andere kippen mistte.. ze kon andere kippen horen in de tuin ernaast, had er ook naartoe gekund maar ze bleef altijd bij ons.. Helemaal tam inderdaad, en lag regelmatig in de woonkamer op de bank naast de kat te slapen :D
Vorig jaar is hier ook een kip komen aanlopen, weggelopen van de groep. Die was schijnbaar ook liever alleen. In het wild zie je kippen ook niet snel in groepen bij elkaar zitten, en kippen zul je ook niet snel samen in een nest zien liggen, of lief doen tegen elkaar, dus ik vraag me wel eens af of het echt zo'n enorm trouwe groepsdieren zijn. Voornaamste reden dat ze met meerdere leven is voor zover ik weet omdat dat veiliger is, zodat ze elkaar kunnen waarschuwen bij gevaar en als er eten te vinden is.
Ik zeg niet dat iedereen maar meteen alle kippen apart moet gaan zetten hoor! Maar ik denk dat ze het minder erg vinden om alleen te leven dan bijvoorbeeld een paard. Ik zou het gewoon voorzichtig proberen met een andere rustige kip, en lukt dat niet zonder stress, dan lekker laten verwennen door d'r mensenvriendjes :)

Zijdehoentjes zijn inderdaad hele leuke lieve kipjes, mits ze niet broeds zijn, dan zijn het een stel felle donders en vallen alles aan wat te dicht in de buurt komt.

Ik merk echt wel dat onze kippen het groepsleven zeer waarderen, en geloof me, ze liggen echt wel eens samen in het nest ook al past het totaaal niet :')

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:41

Omdat een dier uitgegroeid moet zijn voor de winter begint. Dan moet het fit genoeg zijn om de winter in te gaan en niet nog moeten groeien.

Ik fok zelf ook in januari/februari. Zitten dan onder de warmtelampen en rond april kunnen ze dan buiten in het zonnetje lopen zodat ze goed groeien.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:53

ik fok normaal ook eerder, maar als kipjes niet legen en ik heb geen zin om machine aan te zetten? Wordt vanzelf kippie broeds, heb t op moment druk genoeg met 2 kids van 9 mnd en 19 mnd komen maar 10 kuikens dit jaar. Meeste hanen vinden wel weer thuis