Yv_ schreef:Ja, dat heb je wel nodig.
1. je kent het ras niet (houdt die hond uberhaupt wel van water? Is het een lui ras, is het een vlot of overactief ras die niks aangeeft bijv?) wat heeft oververhitting met het ras te maken? Je kunt ook andere activiteiten met je hond doen, waarbij je niet zoveel risico loopt.
2. je weet niet wat er normaal met de dieren gedaan wordt (misschien gaat die hond wel dagelijks mee met een marathon training?) Dan nog ligt oververhitting op de loer, maakt echt niet uit of je hond getraind is ja of nee.
3. je weet niet over wat voor afstand het gaat : korte afstanden zijn ook te lopen, lange afstanden sowieso overdag niet doen met dit weer
4. je weet het tempo niet : tempo weet ik inderdaad niet, maar zodra de hond in draf tempo mee moet lopen, vind ik dat veel te snel
5. je weet de levensstijl van de mensen niet (misschien werken ze wel onregelmatig, of s nachts of weet jij veel) geen idee wat dit er precies mee te maken heeft?
6. je kan virtueel niet oordelen. Bij jou was het nu idd misschien 30 graden, hier aan de kust met 23/24 graden en een behoorlijk windje is het gewoon een normale dag, niet koud maar ook echt niet heet. Dus over mij en mijn fietsstukje kan je niet oordelen, ook al vind jij van wel. Daarbij heb ik nog nieteens verteld of ik in de schaduw of in de zon was en op wat voor ondergrond. Boven de 20 graden is al gauw te warm om te fietsen, ik kan virtueel niet oordelen misschien, maar ik weet wel hoe warm het hier is en wat ik gezien heb, en dat ik mij verbaas over waar mensen zijn verstand hebben zitten.
Hond stond te springen naast me van mag ik mee mag ik mee en dat ding dat ik op moest halen kon ik niet lopend meenemen. Nu 2 vliegen in 1 klap, hond weer bij mn ouders en ik dat ding op de fiets mee. Braadpan lekker laten staan.