Lezers gezocht....potentiële pupkopers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 21:21

Iedereen heeft weer pb

En echt WOW....wat een reacties zeg :D Ik ben hier echt ontzettend blij mee _/-\o_
Ik ga zo lekker naar m'n bedje toe, maar zal morgen alle reacties bij lezen en de mensen die nog geen pb hebben gehad een pb sturen :z

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:22

Ben ook benieuwd! Stuur maar door. :)

Jette

Re: Lezers gezocht....potentiële pupkopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:24

Ik zou het ook graag willen lezen, net een (grote) hond aangeschaft (nu 4 maanden geleden) en erg benieuwd wat jij allemaal over voornamelijk de heup klachten weet. Ook door onze eventuele fokplannen :)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:27

Ben ook wel benieuwd eigenlijk.
Cerberus loopt aan zijn einde dus ik zoek een opvolger.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:31

Ik zou ook graag een link willen ontvangen. Wij fokken zo af en toe een nestje met onze rottweilers. Sinds kort ook een pup erbij. En in de loop van de tijd willen we een pup erbij alleen dan een mannetje.

Laatst had ik nog een discussie met vrienden van mij ook D.H. fokkers over HD en wij zaten totaal niet op 1 lijn omdat ik zei dat het grote deels erfelijk is en hun mij vertelde dat dat bij D.H. niet was maar dat het door de beweging kwam. Ben daardoor zeer benieuwd naar je stuk.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:31

ik wil ook wel graag een pb ben benieuwd, ook fan van grote rassen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:51

Ik vind het wel heel goed en duidelijk geschreven maar verder vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje een 13 in een dozijn artikel. Toen wij opzoek gingen naar een hond een paar jaar terug heb ik echt een boel artikelen gelezen met deze strekking. Maarja opzich is dat ook helemaal niet gek natuurlijk, dit is namelijk wel de informatie die voor potentiële pupkopers ook echt van belang is :j .

Ik ben het trouwens niet zo eens met het stukje over fokken, maar dat is meer mijn mening.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:16

Hier ook wel nieuwsgierig... zelf altijd hoge sport gelopen met mijn Duitse Herders.

Sarkan, de oudste die 14,5 jaar geworden is en zuiver uit werklijn afstamde (helaas bijna een maand geleden moeten laten gaan door leeftijdskwalen) was tot op zijn 14 jaar kerngezond en had nergens last van.
Liep wekelijks (tot zijn 9 jaar) 6 dagen training en de 7de dag wedstrijd (gehoorzaamheid, behendigheid, gedrag & gehoorzaamheid, politiehondentraining, flyball, speuren) en daarnaast in mijn vrije tijd, zoals vakanties (ging toen nog naar school) dagen na elkaar wandelingen van makkelijk 25 km aan één stuk.

Easy"Baico is er nu ondertussen 8 jaar geworden maar op 18 maanden gediagnosteerd met slechte heupen!
Rechterheup is er het ergste aan toe, haalt gradatie D tot zelfs E !
Hij heeft een aantal speurwedstrijden gelopen (SPH certificaten => allen met glans behaald) en een aantal politiehondenwedstrijden maar sinds zijn 6 jaar volledig op pensioen en nog enkel gezellig huishond en mee crossend boskonijn naast het paard door de bossen en velden zo lang hij het fysiek nog aan kan en zich gezond voelt.

Omwille van de problematiek en de stukgeslagen sportdromen met Baico (ik kan geen hond weg doen om mijn eigen dromen waar te maken) ben ik huiverig geworden op vlak van Duitse Herders naar de toekomst toe... na het verlies van Sarkan leef ik nu dus ook samen met een Chihuahua pupje... de Duitse Herder is voor mij een groot vraagteken geworden naar de toekomst toe... ook de Mechelse Herder begint meer en meer gekweld te worden door HD... dus opteer ik volledig richting Hollandse Herder voor de volgende grote hond hier in huis!

Dus ja, ik wil heus wel mijn oordeel geven op uw stukje als u dat interesseert!

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:30

Ik ben ook benieuwd naar je stukje,
Wij hebben op dit moment een DH van 2 jaar. Toen we haar kregen leek iets niet helemaal goed te zitten in haar heupen, Wij hebben haar met 6 maanden uit het asiel gehaald om haar een beter leven te kunnen bieden en gelukkig is het met het groeien helemaal goed gekomen (zoals we ook hoopten:) ) Maar we blijven er uiteraard uiterst alert op.

Ik hoop ooit in de verre toekomst ook een hond voor mezelf aan te kunnen schaffen, geen idee of dit een DH gaat worden of iets heel anders maar ik ben wel heel benieuwd naar je stukje omdat ik bij andere mensen veel te vaak HD voorbij heb zien komen..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:37

Naar mij mag je hem ook doorsturen als je dat nog wilt. :)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:40

Ronaa => als het bij het groeien goed lijkt te zijn gekomen zal het waarschijnlijk groeipijnen geweest zijn... nog zo'n "fijne" aandoening waar DH's onderhevig aan zijn helaas...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:48

Zou je mij het stuk ook kunnen toesturen?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 04:50

Ik ben sinds 2 maanden in het bezit ve Rottweilerpup, HD en ED gevoelig ras, ik zou graag je stuk erover lezen en een oordeel geven.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 06:15

Zo ver ik weet heb ik iedereen weer een pb gestuurd.
Mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik dat graag ;)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 06:25

liedje89 schreef:
Ik vind het wel heel goed en duidelijk geschreven maar verder vind ik het eerlijk gezegd wel een beetje een 13 in een dozijn artikel. Toen wij opzoek gingen naar een hond een paar jaar terug heb ik echt een boel artikelen gelezen met deze strekking. Maarja opzich is dat ook helemaal niet gek natuurlijk, dit is namelijk wel de informatie die voor potentiële pupkopers ook echt van belang is :j .

Ik ben het trouwens niet zo eens met het stukje over fokken, maar dat is meer mijn mening.

Ik snap wat je bedoelt over het 13 in het dozijn artikel, maar zo is het nou eenmaal.
Zoals ik lees hebben jullie je eigen vantevoren eerst goed ingelezen, maar niet iedere pupkoper doet dat. Het gaat ook puur om het feit de mensen erop te attenderen wat zich afspeelt binnen de fokkerij.

Zowel in ons koopcontract van de RV staan HD en ED beschreven. Ook in onze (op)voeding en bewegingslijst komt dit euvel naar voren, maar mensen lijken het niet te willen lezen.
Ik denk ook dat als je dit onder een knop zet op je site, dat mensen het sneller lezen, voordat zij tot aankoop overgaan.

De fokker die een aantal maanden geleden veroordeelt is tot het betalen van een bedrag van € 6000, was mede te danken dat zij het niet kenbaar hadden gemaakt dat deze afwijking regelmatig voorkomt binnen het ras. Zowel niet mondeling als een geschreven stuk.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 06:39

Ik ben ook wel benieuwd naar het stuk :) Over een poos zal ik ook pup eigenaar zijn :)

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:02

Geen toekomstige pupkoper, maar zelf wel fokker van Labradors. Het is altijd interessant om andermans visie over bepaalde zaken te zien c.q. lezen, dus mij mag je ook jouw schrijven sturen als je wilt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 07:13

Ik heb het gelezen :D laat vriend het ook even lezen.
Die wil er misschien nog wat over kwijt :D

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 07:17

rommulus schreef:
Ik heb het gelezen :D laat vriend het ook even lezen.
Die wil er misschien nog wat over kwijt :D

Hoe meer mensen het lezen, hoe beter :D

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:25

Gelezen :)

Vindt de informatie over heupdysplasie duidelijk en geeft een goed beeld naar pup kopers dat ze weten waar ze aan beginnen. Het geeft de erfelijkheid weer en nog belangrijker de omstandigheden waar je op moet letten om je hond een goede start te geven.

Het is idd info dat ik wel eens heb gelezen qua erfelijkheid, maar wat je niet genoeg kan benadrukken vind ik. Juist doordat je het risico benoemt van traplopen en overmatige beweging en voeding vind ik verhelderend en iets wat ik als pup koper zeker zou willen weten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:53

Nou we hebben het beide gelezen :D
We vinden het beide een goed informatief stuk, alleen zou ik het willen onderbouwen met links en of verwijzingen naar onderzoeken.
Je zegt namelijk wel dat het wetenschappelijk onderzocht is maar nergens heb je ook een daadwerkelijke verwijzing oid.
Het zou slim zijn deze er in te zetten dan staat je verhaal nog sterker.
Dit zouden internet artikelen, namen van dierenartsen en of boeken kunnen zijn.

Ook misten we een verwijzing naar welke rassen welke problemen je zou kunnen verwachten.

Als je deze aanpassingen zou maken heb je een heel sterk en onderbouwd stuk.

Maar voor nu mijn complimenten dat je je ervoor in zet +:)+

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:15

Dank je wel.

Ik zal idd de bronnen en de sites erbij vermelden, maar dat zal ik doen als ik iets meer tijd heb.
Op dit moment zal ik niet zo heel veel reageren, maar ik lees echt wel bij.

Onze Yenne staat op het punt om te gaan bevallen, dus zal niet zoveel aanwezig zijn op bokt. Als de pups er liggen dan zal ik meteen weer reageren ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:18

Stuur maar door :j

"later als ik groot ben" wil ik ook graag een groot ras :j

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:36

Ik ga zaterdag mijn DH pup ophalen, dus stuur maar !

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:43

Ik wil het ook wel lezen!
Wij halen 22 juli onze Duitse Staande pup op