Nog meer mensen met oude honden met klachten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:40

zat te snuffen voor mijn oudere hond en kwam dit topic tegen. Toch reageer ik er even op al is het een ouder onderwerp.

Mijn hond is nu ruim 16 en word al wat oudjes. Trilt wat vaker, word wat dement. Maar geven haar wel wat medicatie ter ondersteuning. Ze krijgt pillen tegen dementie, ze krijgt poeder tegen trillen en nu pillen omdat ze door der achterbenen zakt. Krijgt ze deze medicijnen niet gaat ze gelijk achteruit. Zag nu net de tip staan van dyspla druppels, ga ik zo ook even naar kijken

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:20

Op dit moment geen oude hond meer, maar mijn vorige heeft de 13 en een half gehaald. Was kruising mechelse/duitse herder (zie filmpje profiel) en zeker het laatste half jaar had ze aardig wat probleempjes.
Eerste probleem wat opdook was een gigantische jeuk en zwaar geirriteerde huid, met name in de zomer. S'winters had ze er vaak geen last van. Hier hadden we een speciale shampoo voor en lotion, want ze had soms zo'n rode huid van het likken en dan had ze doe lotion echt nodig om snel verlichting te krijgen. Bij echt erge aanvallen kreeg ze een kuur van de dierenarts, waarbij ze gedurende een aantal weken 2 keer daags een pilletje kreeg.
Dit probleem kreeg ze toen ze zo'n 10 jaar was.
Verder toen ze de 11 was gepasseerd moest je echt het spelen met bv een bal doseren, want in dr hoofd bleef ze natuurlijk die onsterfelijk godin :+ en zelf stopte ze dan ook niet. Maar ja als je de playtime niet doseerde in korte periodes dan had ze pijn in een van dr achterpoten (de poot waar helaas op 13 jarige leeftijd dan ook een bottumor ontstond, dus achteraf gezien was dat waarschijnlijk een voorbode) en kon ze s'avonds nauwelijks opstaan. Volgende dag was er dan weer niks aan de hand en stond er gewoon weer die 1 jarige godin ( in HAAR hoofd dan he :+ ) voor je te stuiteren; want tja nieuwe dag dus nieuwe speelkansen.
Maar goed; als je daar goed rekening mee hield, was er niks aan de hand.
Wandelingetjes werden rond die tijd ook een flink stuk krter, want echt lange wandelingen trok ze niet meer; een half uur was eigenlijk al teveel, helemaal toen ze de 12 bereikte. Maar goed; ook dat was niet echt een onoverkomelijk probleem; gewoon korter wandelen en voor de zekerheid rondjes dicht om het huis te maken, want zeker toen ze tegen de 13 kwam, werd ze na 10/15 min echt wel moe en sjokte ze een km achter je aan.
Dover werd ze ook, helemaal toen die jeukallergie een flinke ooronsteking veroorzaakte in 1 oor. Nadat die behandeld was bleek ze zo goed als doof te zijn met dat oor. Dit was rond dr 13de, maar gelukkig was ze een hond die je goed in de gaten hield en bij je bleef dus kon dr gewoon los laten lopen.
Pas de laatste 3 maanden ging ze echt hard achteruit. Ze leek wel wat dement te worden; ze had soms echt van die momenten(meestal tijdens de ultra korte wandelingetjes die toen nog werden gemaakt) waarbij ze echt duidelijk verward was en het wel leek dat ze helemaal niet meer wist waar ze was. En dit gebeurde soms echt 4 meter van ons huis al. Tijdens dat soort momenten had ze ook echt een lege glazige blik in dr ogen. Als je dan wat tegen dr zei, dan kwam ze er eigenlijk ook wel direct er weer uit, maar waren altijd wel griezelige momenten.
En ze kon dr plas etc niet meer uren ophouden, iets wat ze duidelijk vreselijk vond als ze weer eens in huis gepoept had. Uiteraard heb ik dr hier nooit voor gestraft of boos toegesproken wat dan ook; ze kon hier immers niks aan doen. Gelukkig werkte ik tegen die tijd al weer een aantal jaar part time en had daardoor de tijd om om de 2 uur er met dr uit te gaan. S'avonds liet ik haar er zo laat mogelijk nog uit; rond half 2 s'nachts en als mn vriend om 5:45 opstond liet ik dr er snel weer even uit om daarna weer even mn bed in te duiken. Ze was altijd zo duidelijk over de zeik als ze het weer eens binnen had gedaan, dat ik het slaap tekort er graag voor over had. Want ging me echt niet om de viezigheid, maar puur om haar gemoedstoestand.
Op het laatst kreeg ze dus helaas een bottumor in dr linkerachterpoot en dat betekende gewoon het einde voor dr. We hebben dr toen 3 weken na de diagnose in moeten laten slapen, gelukkig wel thuis dus ze was gewoon op dr eigen plekkie..........

Waar ze overigens nog steeds is; haar urn heeft een eigen plek in de vitrinekast met een foto van dr, dr eerste halsbandje en dr knuffeltje.

ralphtdw

Re: Nog meer mensen met oude honden met klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:28

Het is altijd verschrikkelijk om je huisdier tr laten gaan vooral als ze al zo lang deel uitmaken van de familie.
Ons hondje is 16 geworden bijna 17.
Maar had helaas last van zijn hart en werd steeds ergen dat hasr tong blaue werd en begonte hijgen.
En hebben wij hrt vovoor haar gedaan om er een
Einde aan te maken.
Maar toen zij nog leefde en wij na het bos gingen wat zij zo mooi vond maar niet lang kon lopen.
Hebben wij speciaal zo fiets karretje gekocht voor honden en zij zat daar dan in en gingen wij haar trekken en zij genoot er echt van.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:31

Mijn Shi-Tzu is nu 13 jaar oud en zo goed als blind , ook hoort ze erg slecht.
Mijn 10 jarige Duitse Herder heeft lichte heupsdysplasie dus krijgt ze hier ook speciale voeding voor..

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:32

13 jarige, volgend jaar 14. Doof en langzaam. Maar is nog altijd heel vrolijk en lief. We moeten altijd goed opletten. Hij hoort sommige dingen nog wel, als je dichtbij staat, zoals 'Brokjes' en 'Naar buiten'.
Foto:
Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:36

ik had een oude hond, is op 17 bijna 18 jarige leeftijd ingeslapen (2 jaar geleden volgensmij)
had rugproblemen,was doof ,was blind, kon amper opstaan in de winter, had spierpijn na een dag op het strand en leg dus de hele dag in de mand. Was wel een schat van een hond, mis hem elke dag ben er mee op gegroeid
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 14-12-13 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:38

Hier ook een oude lab van goed 13 jaar.Behoorlijk doof,stinkt enorm uit zijn bek,groot gezwel onder zn nek,altijd honger,eet poep-modder-klei-aarde,stram,kortom het gaat aflopen.
Hij loopt (nou ja)sjokt achter ons aan en we weten dat t einde nadert.
Zolang hij nog geen pijn heeft laten we hem bij ons,maar hopen ontzettend dat we hem s ochtends dood in zijn mand vinden.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:39

LiannePuthzy schreef:
ik had een oude hond, is op 17 jarige leeftijd ingeslapen (3 jaar geleden volgensmij)
had rugproblemen,was doof ,was blind, kon amper opstaan in de winter, had spierpijn na een dag op het strand en leg dus de hele dag in de mand. Was wel een schat van een hond, mis hem elke dag ben er mee op gegroeid
[ Afbeelding ]

17? Jeetje. Dat is oud. Ik leef met je mee...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:46

Hondje van 14,5, in mei hoop ik dat ze 15 gaat worden..
Doof, ziet niet goed meer, beetje verward, traag, rugproblemen, overal wratjes en bulten... Maar dolenthousiast, blij en vrolijk. Soms een mindere dag, en dan pas ik me braaf aan. Heeft ze een goeie dag, gaan we leuke dingen doen.
Ze krijgt elke dag een pijnstiller, en op een hele slechte of drukke dag rescue druppeltjes en puur rust druppels.
Op deze leeftijd hoef je niet zoveel meer en heb je wat privileges.
Als ze terug wil met wandelen gaan we terug. Als ze helemaal niet wil, dan gaat ze lekker in de tuin..
Sinds vorige week heeft ze een (belachelijk dure) orthopedische mand.. Het ding heeft z'n geld nu al opgebracht. Het meisje heeft in 14 jaar nog niet zo lekker geslapen!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:04

Sjaen heeft knipperlichtjes om als hij 's nachts naar buiten gaat _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-13 10:46

Bobbie wil gelukkig niet 's avonds nog uit :'). Al zou je het proberen, hij kijkt je aan of je gek bent als je om 11 uur 's avonds nog wil. Half 8 is laat genoeg :+.

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:58

hier ook een oude hond met kwaatjes... Berner sennen van bijna 9.
ze heeft:
-epilepsie
-last aan haar heupen
-vanachter heeft ze een knieband gescheurd (deze word niet geopereerd wegens grote kans dat ze het opnieuw scheurt en het een dure operatie is die we niet meer gaan doen wegens haar leeftijd)
-snel last van hotspots
-helaas zijn we er dit jaar achter gekomen dat ze een tumor heeft in haar longen :(

Van haar longen heeft ze nog geen last maar vanaf we merken van wel laten we haar gaan. Ze krijgt medicatie voor haar epilepsie en ook ontstekingsremmers voor haar tumor die tegelijk ook zorgen dat ze minder last heeft van haar heupen en knie. Ze is nog steeds vrolijk en gaat nog graag mee voor een kleine wandeling.. zolang we zien dat ze niet veel last heeft blijft ze bij ons. :(:)

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:02

dit is ze :)
Afbeelding

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:12

Hier een labrador reu van (volgende week :D) 13,5 jaar. Hij is nog zo fit als wat, rent nog flink wat in het rond en vangt zelfs nog wel eens een mol. Hij slaapt wel s 'nachts erg diep, dus we moeten hem s 'morgens meestal even wakker maken. Hij krijgt elke dag een tosti (van mijn vriend) en hij zit al klaar als de kaas uit de koeling komt :P

Afgelopen zomer;
Afbeelding

Afbeelding

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:19

Die van ons (groot uitgevallen x-fox) wordt deze kerst 17 *\o/*
Hij heeft wel wat kwaaltjes maar hij is dement genoeg om daar geen last van te hebben :D

Het gehoor en zicht is behoorlijk achteruit gegaan dus los mee op wandeling, in vreemd bos of door het dorp, is geen optie meer. Als hij in zijn "eigen" bos is kan hij nog wel gewoon los en loopt hij nog als de beste voorop maar ik moet dan heel goed opletten zodat ik op tijd zijn aandacht kan trekken om bij met te komen, want aanstormende crossfietsers kan hij zelf niet meer aan horen/zien komen.

Verder slaapt hij natuurlijk veel, heeft ie altijd trek in iets lekkers (eigen voer is voor "noodgevallen", volgens hem), heeft hij eens in de zoveel tijd een aanvalletje van "dronkenmans loop" (ouderdomskwaaltje waar je niets aan kunt doen en wat tot op heden niet meer dan enkele minuten duurt) maar als je hem dan even begeleid is het weer "goed".

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:22

Mijn jack russel kruising is nu 13/14 en begint zich wel wat anders te gedragen. Meestal is er niks aan de hand maar af en toe heeft hij een dag dat hij de hele tijd binnen plast, de hele tijd bijt (niet speels), alles kapot bijt en chaggerijnig is. Dat heeft hij echt op sommige dagen want er is ook vaak helemaal niks aan de hand. Hij heeft ook ouderdomsbultjes (1 grote en 1 kleine) en zijn tandjes zijn uiteraard wat slechter. Wel is het net een jonge hond buiten hoor! Alleen maar rennen en soort van hupjes maken, heerlijk om te zien! Minder is dat ik hem in deze tijd altijd moet schoonmaken van de modder aangezien hij wit is en klein dus die zit altijd helemaal onder. :') Hij is trouwens nog nergens grijs, alleen een paar haartjes bij zijn oortje (want die zijn wel donker. :+ )

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:15

grappig hoeveel bokkers er oude honden hebben en eigenlijk bijna allemaal dezelfde kwaaltjes. Dat van die dementie zie ik ook erg bij mijn hond, voor de verkeerde voordeur staan bv, terwijl ze hier al 11 jaar woont. Staat dan gewoon bij buren voor de deur en word pissig als je der weg haalt daar:) pilletjes van dierenwinkel werken wel iets beter merk het als ze deze bv niet slikt. Ook die wratjes overal herken ik.