Ervaringen brok met hoog vleespercentage (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 13:09

Yv_: Zo staat het bij Zooplus aangegeven :j En Acana is dus nog steeds een optie :D

melaniepk: ik wil ook zeker kijken of ik met een kleine verpakking kan testen. Alhoewel de meesten vanaf 2-2,5 kg te koop zijn.
Maar heb 3 katten, dus dat gaat snel zat op :D

Iemand bekend met Nutrivet?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... vet/330423
Ziet er ook interessant uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:12

Ik voer Porta21, is echt spotgoedkoop :D 76 euro voor 20 kilo :P

christel0908

Re: Ervaringen brok met hoog vleespercentage (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:12

Met Nutrivet was er volgens mijn leverancier iets mis alleen ik weet niet meer wat en vind het mailtje niet meer terug.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:17

Amanda schreef:
Maar wat moet een kat met aardappelen, groente en fruit?

Een kat doet daar helemaal niets mee..is een obligate vleeseter i.t.t. de hond. Maar ze moeten ergens brokjes van kunnen persen en dat dingen aan toe kunnen voegen en dat gaat niet met alleen gedroogd vlees.

Hoi Mel, heb jij ook een suikerspinner :)

Ik heb ook eens naar die Porta 21 grainfree zitten kijken en volgens mijn berekeningen kom ik op 12% koolhydraten. Zou ik dus ook een keer kunnen proberen voor mijn diabeetje.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:17

Mocht je blik bij willen voeren is Bozita een optie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 14:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:23

Amanda schreef:
Die Porta21 is ook wel een interessante. Vleespercentage is wel iets lager. Bij elkaar 72% ofzo. Maar dat is nog hoog.
Blikvoer geef ik deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ees/159664
Bevalt goed :j

Porta heeft mij echt versteld doen staan, ik ben gegaan van rc Indoor naar deze en mijn kat eet nu de helft minder omdat er gewoon veel meer in zit.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:25

Hee franca :D
Ja helaas al bijna 2 ? jaar nu...

En ik weet een adresje waar je kleinere probeerzakjes kunt krijgen, zal het even nakijken, prijzen zijn gunstig, snelle levering en goede service...
Mathieu heet de eigenaar *even naam v bedrijf zoeken*

Found it :D
http://www.food4pets.be/
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 11-07-13 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:26

Canagan is wellicht ook een optie,
Wordt per augustus verkocht in nederland

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:21

Hier wordt taste of the wild gevoerd en doen ze het super op.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 15:44

ook hier taste of the wild icm vers vlees of barfmenu. Ze doen het er super op. Porta 21 gaf jeuk bij 2 van de 6 katten dus dat feest ging helaas snel over.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 10:41

Wahre Liebe fur sensible katzen,gaat hier erg goed,en ze eten het graag.hoog percentage vlees.ik koop het bij zooplus in Duitsland,maar volgens mij is het ook in Nederland verkrijgbaar.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:35

Ik voer ook taste of the wild, acana is inderdaad vaak uitverkocht bij zooplus en orijen blieven mijn mannen niet :roll:
Porta 21 graanvrij wil ik ook nog wel proberen, ik vind het niet erg om geld aan de katten uit te geven maar als goed voer voor minder kan :)

Ik had het er trouwens een tijd terug met de da assistente over, dat ik voer met een zo hoog mogelijk vleesgehalte wilde voeren en daarom hun zakjes Hills niet hoefde. Vond ze maar onzin want in prooien zit ook groen/graan in de maag. Juist ja...... Dat is natuurlijk zeker wel 50% ofzo hè :roll:
Ben maar weggelopen.....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:42

Ik voer mijn 'ik lust niks behalve royal canin'-kat inmiddels succesvol Applaws. Hij doet het er super op, vind het lekker, is slank, evenwichtig in karakter, goede poep, drinkt goed etc.

Met Royal canin had 'ie nog weleens vieze oortjes en kon soms erg onrustig zijn. Heb weleens vlees geprobeerd maar dat lust 'ie echt niet. Ook geen vis, gekookt of rauw, vlees, gekookt of rauw, moet ie allemaal niks van hebben. Verder haalt 'ie z'n neus op voor taste of the wild, supermarktbrokken en al het andere eetbare voor katten.

Orijen nooit geprobeerd trouwens. Anyway, hier een tevreden kat en baas met Applaws.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:01

Ik had met Acana binnen anderhalve week een kat met blaasgruis.
Geen idee hoe en waarom, hij had het in die 6,5 jaar daarvoor nooit gehad..................maar na de behandeling van het gruis op Prins overgestapt en nooit meer last gehad.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 22:43

ik voer Taste of de wild,bevalt goed.
Orijen vonden ze hier niet lekker , alle 7 niet.
Acana vonden ze ook niet zo lekker.
Applaws is ook goed

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:22

Ik ben allerlei merken aan het uitproberen voor mn kieskeurige binnenkat en tot nu toe is het resultaat dat ze orijen weigert, acana gaat met lichte tegenzin en applaws vreet ze zo weg. Taste of the wild moet ik nog proberen.
Opvallend dat zoveel mensen hier katten hebben die orijen niet lussen! Dat was de eerste die ik probeerde, omdat dat merk vaak door kvv/barfliefhebbers wordt genoemd. Hier werd het dus direct afgekeurd en ik vreesde al dat madam niet op goede brok over te zetten was. Toen heb ik het getest op mn buitenkatten, die graaaaag vers eten en hoe meer vlees in het voer, hoe beter ze het eten. Maar je raad het al, alledrie halen de neus op voor orijen! Nu ben ik dus maar allerlei merken aan het testen en er zit veel verschil in hoe graag ze het eten, terwijl de samenstelling nou niet zo extreem verschilt. Ik vind het ook opvallend dat allevier mn katten erg hun eigen smaak hebben qua natvoer, maar qua brokken hebben ze dus dezelfde mening!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 11:25

De mijne moest ook niets weten van orijen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:00

Mijne is ook niet zo een Orijen-liefhebber. De Applaws gaat al een paar jaar zonder mopperen naar binnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 07:14

Dat had ik dus ook Zwerte. Iedereen leek zo positief over Orijen, maar in de praktijk viel het dus wat tegen.
Ik heb nu Acana en Nutrivet besteld. Eens kijken hoe ze het daarop doen. Dan wil ik Applaws, Porta 21 en TOTW nog proberen. En anders gaan ze maar weer gewoon op RC :+
Voorlopig ben ik nog niet klaar met proberen dus. Bedankt voor alle tips!

Marley: herkenbaar. :j
Ik voerde voorheen vers (KVV) en daar werd nogal raar tegenaan gekeken. Tot ze mijn katten zagen. Mijn DA adviseert nu regelmatig bij andere mensen ook vers. Vooral nierpatiënten doen het er beter op :j

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:22

Fijn topic dit. Ik ben voor mijn katten ook aan het kijken nu ik met dit warme weer even liever geen vers voer. Ze zijn langzame eters en eten niet alles in 1 keer weg namelijk. Gaat zo lekker stinken nu.

Ik ben er wel achter dat als je via Zooplus.de bestelt het voer vaak nog goedkoper is. Kan enkele euro's per zak schelen. Dus ik zoek het uit op Zooplus.nl (mijn Duits is niet zo best :+) en bestel via Duitsland. Is vanaf 40,- ook gewoon gratis en ze leveren net zo snel. Ik doe dit ook met mijn kattengrid. Ze leveren tot aan de deur en dan hoef ik er zelf niet mee te sjouwen :) .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:03

Dat van zooplus.de had ik al eens gehoord inderdaad. Uit gewoonte bestel ik steeds gewoon op de Nederlandse site.

Ik heb de deur hier lekker open staan, het regent hier nu eindelijk eens! De heren wilden per se naar buiten maar raar vinden ze het wel hahaha. Zijn al een paar keer weer in de deuropening gaan zitten, maar echt binnen blijven willen ze niet :))

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:59

Op sommige van mijn bestellingen scheelt het zo 15,-. Dat vind ik persoonlijk de moeite wel waard.

De heren willlen misschien lekker afkoelen, maar eigenllijk liever niet nat worden? En geef ze eens ongelijk. Na al die dagen is een dagje wat koeler wel even lekker hoor :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:05

Ik voer ook porta 21..Mijn kieskeurige dame vind het super lekker en ze doet het er prima op..TOTW en acana kreeg ze te harde ontlasting van en daarvan moest ze vaak overgeven,nu geen problemen meer..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:12

Hier 2 (nog net) kittens op TOTW. Orijen ook geprobeerd en dat aten ze prima maar TOTW was net iets beter geprijsd - vooral ook omdat de kittens meer gram nodig hebben. Ik ben er erg tevreden over, al hebben ze soms wel stinkpoep maar of dat aan het voer ligt..?

Daarnaast nog een kat met blaasgruis dus die staat op dieetvoer. Helaas eet hij dat vreselijk slecht waardoor hij nogal afvalt. Dat was eerst geen probleem (was te dik toen we hem kregen) maar nu begin je z'n ribben wel erg goed te voelen. Natvoer gaat wel zonder problemen naar binnen maar dan kunnen we niet meer in de buurt van de kattenbak komen, en vers voer gaat hem echt niet worden helaas :n