Morgen zal onze Jack-russel Quibble ons verlaten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Re: Morgen zal onze Jack-russel Quibble ons verlaten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:26

nu is ze weg... Y;(
ik heb het gevoel dat ik gek word.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:27

Heel veel sterkte!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:27

Kippevel..........................
Héél veel sterkte met het proberen een plaatsje te geven!!!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:29

Heel veel sterkte , ik weet hoe je je voelt, heb zelf 2 katten en mijn hond binnen 3 mnd tijd in moeten laten slapen(onverwachts)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:31

Sterkte met het verlies van je maatje... :(:)

Wij moeten volgende week wss de beslissing maken.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:32

Nogmaals heel veel sterkte! Y;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:35

Ach wat een verdriet ;(

Maar gelukkig heeft Quibble nu geen pijn meer ... is het allemaal een beetje rustig verlopen ?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:38

Ik weet het ts! Dat blijft ook nog wel even zo. Je zult het doorheen moeten. Misschien kun je iets omtrent haar afscheid doen om het goed af te sluiten? Ik heb bijvoorbeeld mijn hondje gelijk dezelfde dag laten cremeren en heb een kettinkje met zijn as erin. Voor mij was dit de manier om er mee om te gaan. Ik heb toen ook heel veel steun gehad aan een vriendin die wist hoeveel dit hondje voor me betekende. Ik hoop dat jij ook een beetje steun hebt?

Sterkte met deze ondraaglijke leegte. ;(
Laatst bijgewerkt door Izep op 10-07-13 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:40

Ik zit te denken hoe we het verlies van Quibble het beste kunnen verwerken..
Hebben jullie tips misschien..?

het was ontzettend moeilijk en we gingen met mijn moeder en mijn broer,en alle drie zaten we op onze hurken voor de behandeltafel,waar ze lag. Ze moest eerst een slaapmiddel toegediend krijgen,maar omdat ze altijd snel in paniek is heeft ze de dierenarts aangevallen,gelukkig heeft hij nog wel het spuitje kunnen geven maar ze bleef ontzettend in paniek raken,toen heeft hij haar even op de grond gezet,zodat ze tot rust kon komen,ze wilde wegrennen maar bij de deur begon ze te wankelen en viel ze om..toen kwam ze in een hele diepe slaap en hebben we haar weer voorzichtig op de tafel gelegd,toen kreeg ze het tweede spuitje en na enkele minuten was ze weg.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:03

Dat klinkt helemaal niet fijn, dat zal het voor jullie wel extra zwaar gemaakt hebben :(:)

Wel fijn dat jullie met elkaar waren, dan kun je er in elk geval over praten, want dat is heel belangrijk !

En misschien een mooi gedenkhoekje voor Quibble inrichten met daarbij een fotootje ?
Dan heb je toch een plekje waar je een beetje bij haar kunt zijn ...
Of wordt ze thuis begraven ?

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:08

ze wordt thuis begraven,ik ga straks naar de blokker voor een boedhabeeldje en naar de welkoop voor plantjes.

Ik twijfel of ik een foto van haar zal inlijsten en ophangen,misschien ook heel erg moeilijk om er naar te kijken maar ik wil het ook niet wegstoppen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:17

Die foto kun je natuurlijk ook op een later tijdstip ophangen! Als je het nu fijn vindt om te doen, moet je dat zeker doen, maar als het op het moment alleen maar moeilijk is om naar te kijken, zou ik even wachten!
Wij hebben toen onze vorige hond overleed, een plukje haar uit haar staart geknipt. Dit heb ik in een mooi klein glazen potje, zodat je altijd nog iets 'tastbaars' van haar hebt!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:20

Ik ben net even bij haar gaan kijken,en ze ligt er heel rustig en vredig bij. Heb de dierenarts nog speciaal gevraagd of hij er voor kon zorgen dat haar oogjes dicht zaten als ze weg was,ik vind het heel eng om wijd open staande ogen te zien,ze heeft ze nu halfdicht en het lijkt heel lief en tevreden.

eergisteren zat er tussen 3 en 5 uur contenue een witte duif in onze tuin,waarschijnlijk een ontsnapte,tamme duif. Toen deze weg was,vonden ze nog wel een spierwit veertje vlakbij de vijver waar ze altijd was,dat veertje heb ik nu op de handdoek gelegd waar ze onder ligt.

Ik denk dat ik straks toch even een lijstje ga halen een foto uitprint :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:23

Wat fijn dat ze er zo mooi en vredig bij lag!! Dat is toch wel een beeld dat je heel lang bij zal blijven!

Wat mooi, van die duif!!!

Als je er teveel moeite mee hebt, om de foto neer te zetten of op te hangen, kun je hem altijd nog weer even weg leggen.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:25

nog een paar mooie foto's van Quibble;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:27

Heel veel sterkte, brok in mijn keel.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:30

Heel veel sterkte... Y;(

Wij hebben maandag onze kat laten inslapen, ze was al 20 (bijna 21 zelfs) maar dat maakt het voor mij niet minder erg....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:38

Ik vind die een na laatste géwéldig!! <3

mirtedl, jij ook heel veel sterkte!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 13:46

mitdell,jij ook heel veel sterkte.
wie weet kunnen we eens een HK-Topic maken voor iedereen die zijn huisdier is verloren,is maar een ideetje hoor.

ik ga regelmatig bij haar kijken,we hebben een handdoekje om haar heen wat maakt dat ze niet zo stijf en ijskoud is,dat voelt heel naar. in de loop van de dag wordt ze dat wel natuurlijk,maar we willen haar vanavond begraven. we maken een mooi gedenkhoekje in de tuin voor haar.

de een na laatste wil ik inlijsten inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:48

Heel veel sterkte.... :(:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:53

Hoe moet je zoiets verwerken? Dat is ieder voor zich. Maar gewoon even een lekker potje goed zitten janken helpt bij mij altijd wel.

Sterkte met het verlies :(:)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:54

Oh jeetje, heel veel sterkte de komende tijd Y;(

In November is mijn hond ingeslapen, de dierenarts kwam naar ons huis en zij is thuis op de bank in mijn armen in slaap gevallen. Vervelend dat het eerst zo liep bij de dierenarts. Het blijft ontzettend moeilijk, ik weet dat ik op een gegeven moment tegen mijn vriend zei dat het niet makkelijker hoeft te worden maar draagbaar, ik was dag in dag uit aan het huilen. Ook elke keer als ik Daylight van Maroon 5 hoorde barste ik weer in tranen uit, net ook nog in de auto.

Wij hebben onze hond 1 nacht thuis gehouden en de volgende dag laten cremeren. Wij hebben haar gelijk weer mee naar huis genomen in haar urn. Wij hebben een plek gemaakt met haar urn en allemaal kaarten die we van mensen hebben gekregen. Ook hebben wij foto's van haar ingelijst en daar neer gezet met een witte roos en een kaarsje. Zo langzaam aan konden de kaarten weg, maar haar urn staat nog in de woonkamer met een strikje er omheen. Dit heeft onwijs geholpen bij mij, zo kon ik haar nog vasthouden en tegen haar praten. Ik denk dat een plekje maken met foto's, kaarsje enzovoort echt ontzettend kan helpen.

Een gedenkhoekje in de tuin zal fijn zijn, een plek waar je heen kan en toch nog samen kan zijn. Heel veel sterkte de komende tijd!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:01

wat mooi milligan,dat klinkt als een heel mooi,liefdevol plekje.
iets tastbaars is altijd fijn inderdaad.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:39

Ja ik heb hier nog steeds het tuigje liggen van m'n overleden kater om even vast te houden als ik het moeilijk heb en dat samen met de foto's op alle plekken waar hij graag lag/was geven mij nog steeds heel veel steun :j

Nog heel veel sterkte TS en een dikke knuffel voor je grote tranen en je groot verlies :(:)

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:17

Heel veel sterkte!