hond "longeren"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: hond "longeren"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:45

Haha ja hè! Ik kwam het ook ooit eens per ongeluk tegen ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:59

gaaf he er is in NL 1 hondenschool waarvan ik weet dat deze les geeft in deze sport echter krijg de school niet meer gevonden heel irritant! Maar het is dus ook in NL wel bekend http://www.cirkeltraining.nl/ gevonden
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 09-07-13 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:00

Onwijs gaaff!!
En wat een reacties zeg... Pfff 'schaam je' :oo haha

Gwn lekker doen! Goeie oefening en leuk ook!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:01

iets leuk aan de zweep en rondjes draaien :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:01

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:12

Ik zie het punt niet zo waarom het slecht zou zijn, een hond kan het lijkt mij (correct me if I'm wrong) beter aan qua gewrichten dan een paard. Ik zie het nut er niet van in, maar dat is meer een persoonlijke mening :P
Het enige waar je rekening mee moet houden, maar dat is al een paar keer gezegd, dat je niet op dezelfde manier kunt longeren als dat je met een paard zou doen, aangezien je niet met een vluchtdier werkt.

Overleg het wel goed met je ouders, want het klinkt mij alsof de hond nog een beetje te sterk voor je is (aangezien je nog niet met hem mag fietsen). Als je een beetje een grote hond hebt, dan kan hij je in een speelse bui nog wel eens flink meesleuren. Let er dus ook goed op hoe je het touw vasthoud, houd het touw zo vast dat je hand er niet vast in kan blijven hangen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:12

het punt waar je heel erg op moet letten is het feit dat hij normaal niet in een rondje loopt. Je kan het ook vierkant uit zetten natuurlijk. Verder leren zonder dwang en honden die niet herderen zoals de herders, border collies enz. rassen die zullen dit ook niet zo makkelijk doen. Een herder en border lopen van nature al makkelijk rond de baas dus is het bij hun alleen maar de ruimte van het rond rennen uit breiden. En natuurlijk het zeer regelmatig wisselen van richting zodat de hond niet steeds in dezelfde houding loopt. Korte stukjes lopen, andere oefeningen doen zoals dus gehoorzaamheid of behendigheid en dan weer een andere kant op. Dat voorkomt dat je hond 'vast' komt te zitten qua gewrichten.

Dit is erg leuk als je hond het goed kan maar zeer belastend!!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 08:12

Hij is een herder en fietsen mag niet omdat ik niet met mijn voeten bij de grond kan.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:00

Mijn longeercirkel is klaar! :))

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:17

janouk schreef:
Als ik met de longeerzweep in het midden ga staan en draai rondjes rennen mijn honden er super achteraan. Honden vinden het prachtig.
Dat kan je zo aanleren, door de jachtdrift van je hond gebruiken.
Speeltje aan de zweep en rond draaien.

dit is zelfs een sport, het heet flirtpole :) doe het ook met mijn staffie.
google maar eens !

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:31

TrIjNiE__ schreef:
Mijn longeercirkel is klaar! :))

Man dit is echt leuk :+ Heb het net geprobeerd met Max, de zon was even weg dus het was niet te warm, hij vindt het ook leuk *\o/* en hij snapt het al redelijk :) in, out, 2x klappen is naar mij komen, alleen moet hij nog meer op mijn armen focussen, hij loopt gewoon in welke richting ik loop :') Bedankt TS om dit topic te openen :D een nieuwe sport voor Max en mij!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 15:08

leuk dat jullie het nu doen! tijd voor een huiskamertopic ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:10

Leuk joh! Is weer eens wat anders dan al die paarden aan een touwtje ;)
Ikzelf ga er niet aan beginnen. Mijn Jack Russel heeft een concentratieboog van 3 sec. dus dat gaat niet lukken haha.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:12

Nou je brengt me op ideeën, alleen jammer dat onze hond al wat ouder wordt en minder vaak gaat rennen of springen :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:06

ik vind dit ook super gaaf :D :D
er zijn zoveel mogelijkheden en daarnaast vind ik dit een geweldig goede basis voordat ik weer schapen in het midden ga zetten ;) ik ga het eens uit proberen en de kans is groot dat ik met de volgende pup zeker eerst een jaar dit ga trainen en dan pas echt bij de schapen laten :j
hier staat trouwens ook een hoop info http://www.doggo.nl/artikelen/recreatie ... aining.php

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:29

Ik zou niet longeren, maar je kunt natuurlijk wel met je hond gaan fietsen. Het is dan wel belangrijk om je hond te leren naast de fiets te lopen en dit moet ook goed opgebouwd worden. Ik denk dat fietsen een beter alternatief is en makkelijker is aan te leren.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:37

Nimfee schreef:
Ik zou niet longeren, maar je kunt natuurlijk wel met je hond gaan fietsen. Het is dan wel belangrijk om je hond te leren naast de fiets te lopen en dit moet ook goed opgebouwd worden. Ik denk dat fietsen een beter alternatief is en makkelijker is aan te leren.

Volgens mij heeft ts nou al meerdere keren aangegeven dat zij nog niet MAG fietsen.

TS komt nog niet met de voeten aan de grond..

En sowieso een jong meisje met een herder naast de fiets op pad sturen.....nou doe maar niet.

Tips zijn inmiddels genoeg gegeven.

Lekker oefenen ts! En dat kan echt wel wat langer dan 2 minuutjes hoor!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:38

Happy16 schreef:
wij leren onze paarden toch ook pootje geven en apporteren?
het is juist grappig als een hond dit kan, alleen moet je het niet te lang volhouden!

Mooi dat mijn paard wel pootjes gaf!
Was meteen ook het enige dat hij deed, VD vond hij geen ruk aan.

En Apport is een veel aangeleerd onderdeel in de VD.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:40

Kitty1985 schreef:
Nimfee schreef:

Volgens mij heeft ts nou al meerdere keren aangegeven dat zij nog niet MAG fietsen.

En sowieso een jong meisje met een herder naast de fiets op pad sturen.....nou doe maar niet.

Daar hoef je niet zo gepikeerd op te reageren hoor ;) TS geeft aan dat ze agility deed/doet met haar hond (is voor mij niet geheel duidelijk), waarom dan niet fietsen? Ze loopt schijnbaar ook in haar eentje met een herder dus ik zie geen verschil in wandelen of lekker een stukje fietsen. Zeker als ze zoiets goed opbouwt.
Herder zegt mij overigens niets, je hebt zo veel verschillende herdershonden, het hoeft niet direct een grote duitse herder te zijn ;) Ik heb zelf een herdershond, maar dat is dus geen standaard herdershond en absoluut niet groot.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:48

Nimfee schreef:
Kitty1985 schreef:

Daar hoef je niet zo gepikeerd op te reageren hoor ;) TS geeft aan dat ze agility deed/doet met haar hond (is voor mij niet geheel duidelijk), waarom dan niet fietsen? Ze loopt schijnbaar ook in haar eentje met een herder dus ik zie geen verschil in wandelen of lekker een stukje fietsen. Zeker als ze zoiets goed opbouwt.
Herder zegt mij overigens niets, je hebt zo veel verschillende herdershonden, het hoeft niet direct een grote duitse herder te zijn ;) Ik heb zelf een herdershond, maar dat is dus geen standaard herdershond en absoluut niet groot.

Nee? Jij zit het verschil niet tussen lopen met een herder en fietsen met een herder?

1 ruk en het kind ligt ondersteboven met alle gevolgen van dien.

Ik heb zelf 2 keer 5,5 kilo naast de fiets lopen. Daar stuur ik al geen kinderen mee op pad. Die zijn zo dolenthousiast als ze naast de fiets mogen.

TS haar moeder fiets al met de hond

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:07

Nee ik zie dat verschil niet. Of ik zal wel een uitzonderlijke hond hebben, maar zij haalt het niet in d'r hoofd om mensen om te trekken, ook niet als we gingen fietsen. Ik zou haar zo toevertrouwen met mijn zusjes. Overigens, als het zo'n 'herder' is, dan zou die herder haar ook mee kunnen slepen en omver kunnen trekken tijdens het wandelen zelf.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:26

Nimfee schreef:
Nee ik zie dat verschil niet. Of ik zal wel een uitzonderlijke hond hebben, maar zij haalt het niet in d'r hoofd om mensen om te trekken, ook niet als we gingen fietsen. Ik zou haar zo toevertrouwen met mijn zusjes. Overigens, als het zo'n 'herder' is, dan zou die herder haar ook mee kunnen slepen en omver kunnen trekken tijdens het wandelen zelf.

TS kan niet met de voeten aan de grond!!

Als de hond ineens moet plassen, of ineens even stil gaat staan omdat hij wat ruikt? Dan ligt ze direct plat, omdat ze nogmaals NIET met de voeten aan de grond kan.

Net als jij, weet ook ik niet wat voor herder het is. Maar haar moeder verbiedt het haar niet voor niks

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:28

Dit is nier raar !!!! mijn duitse herder doet dit ook, en met véééél plezier :D als ik de "lounge" neem, komt ie metteen aanlopen :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:56

Kitty1985 schreef:
Nimfee schreef:

TS kan niet met de voeten aan de grond!!

Als de hond ineens moet plassen, of ineens even stil gaat staan omdat hij wat ruikt? Dan ligt ze direct plat, omdat ze nogmaals NIET met de voeten aan de grond kan.

Net als jij, weet ook ik niet wat voor herder het is. Maar haar moeder verbiedt het haar niet voor niks

Jeetje wat ben je defensief zeg. Je hoeft niet te schreeuwen... Er is ook nog zoiets als de hond opvoeden, je kan een hond prima leren dat hij niet mag snuffelen tijdens het fietsen. En plassen kan de hond daarvoor ook doen, dan hoeft hij tijdens het fietsen niet meer.

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 04:38

Wat een leuk idee!! Kan ik dit nog aanleren met mijn hond van 3 jaar. Het is trouwens wel een kleintje een cavalier king charles spaniel misschien niet het beste ras of denken jullie dat het wel kan?