Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

janouk schreef:Als ik met de longeerzweep in het midden ga staan en draai rondjes rennen mijn honden er super achteraan. Honden vinden het prachtig.
Dat kan je zo aanleren, door de jachtdrift van je hond gebruiken.
Speeltje aan de zweep en rond draaien.
doe het ook met mijn staffie.TrIjNiE__ schreef:Mijn longeercirkel is klaar!
Heb het net geprobeerd met Max, de zon was even weg dus het was niet te warm, hij vindt het ook leuk
en hij snapt het al redelijk
in, out, 2x klappen is naar mij komen, alleen moet hij nog meer op mijn armen focussen, hij loopt gewoon in welke richting ik loop
Bedankt TS om dit topic te openen
een nieuwe sport voor Max en mij!

ik ga het eens uit proberen en de kans is groot dat ik met de volgende pup zeker eerst een jaar dit ga trainen en dan pas echt bij de schapen laten 
Nimfee schreef:Ik zou niet longeren, maar je kunt natuurlijk wel met je hond gaan fietsen. Het is dan wel belangrijk om je hond te leren naast de fiets te lopen en dit moet ook goed opgebouwd worden. Ik denk dat fietsen een beter alternatief is en makkelijker is aan te leren.
Happy16 schreef:wij leren onze paarden toch ook pootje geven en apporteren?
het is juist grappig als een hond dit kan, alleen moet je het niet te lang volhouden!
Kitty1985 schreef:Nimfee schreef:Ik zou niet longeren, maar je kunt natuurlijk wel met je hond gaan fietsen. Het is dan wel belangrijk om je hond te leren naast de fiets te lopen en dit moet ook goed opgebouwd worden. Ik denk dat fietsen een beter alternatief is en makkelijker is aan te leren.
Volgens mij heeft ts nou al meerdere keren aangegeven dat zij nog niet MAG fietsen.
TS komt nog niet met de voeten aan de grond..
En sowieso een jong meisje met een herder naast de fiets op pad sturen.....nou doe maar niet.
Tips zijn inmiddels genoeg gegeven.
Lekker oefenen ts! En dat kan echt wel wat langer dan 2 minuutjes hoor!
TS geeft aan dat ze agility deed/doet met haar hond (is voor mij niet geheel duidelijk), waarom dan niet fietsen? Ze loopt schijnbaar ook in haar eentje met een herder dus ik zie geen verschil in wandelen of lekker een stukje fietsen. Zeker als ze zoiets goed opbouwt.
Ik heb zelf een herdershond, maar dat is dus geen standaard herdershond en absoluut niet groot. Nimfee schreef:Kitty1985 schreef:
Volgens mij heeft ts nou al meerdere keren aangegeven dat zij nog niet MAG fietsen.
TS komt nog niet met de voeten aan de grond..
En sowieso een jong meisje met een herder naast de fiets op pad sturen.....nou doe maar niet.
Tips zijn inmiddels genoeg gegeven.
Lekker oefenen ts! En dat kan echt wel wat langer dan 2 minuutjes hoor!
Daar hoef je niet zo gepikeerd op te reageren hoorTS geeft aan dat ze agility deed/doet met haar hond (is voor mij niet geheel duidelijk), waarom dan niet fietsen? Ze loopt schijnbaar ook in haar eentje met een herder dus ik zie geen verschil in wandelen of lekker een stukje fietsen. Zeker als ze zoiets goed opbouwt.
Herder zegt mij overigens niets, je hebt zo veel verschillende herdershonden, het hoeft niet direct een grote duitse herder te zijnIk heb zelf een herdershond, maar dat is dus geen standaard herdershond en absoluut niet groot.
Nimfee schreef:Nee ik zie dat verschil niet. Of ik zal wel een uitzonderlijke hond hebben, maar zij haalt het niet in d'r hoofd om mensen om te trekken, ook niet als we gingen fietsen. Ik zou haar zo toevertrouwen met mijn zusjes. Overigens, als het zo'n 'herder' is, dan zou die herder haar ook mee kunnen slepen en omver kunnen trekken tijdens het wandelen zelf.
Kitty1985 schreef:Nimfee schreef:Nee ik zie dat verschil niet. Of ik zal wel een uitzonderlijke hond hebben, maar zij haalt het niet in d'r hoofd om mensen om te trekken, ook niet als we gingen fietsen. Ik zou haar zo toevertrouwen met mijn zusjes. Overigens, als het zo'n 'herder' is, dan zou die herder haar ook mee kunnen slepen en omver kunnen trekken tijdens het wandelen zelf.
TS kan niet met de voeten aan de grond!!
Als de hond ineens moet plassen, of ineens even stil gaat staan omdat hij wat ruikt? Dan ligt ze direct plat, omdat ze nogmaals NIET met de voeten aan de grond kan.
Net als jij, weet ook ik niet wat voor herder het is. Maar haar moeder verbiedt het haar niet voor niks