Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Goof schreef:Ik zou ze niet lokken met snoep of lekkers. Dalijk wordt het een gewoonte en wordt het nog moeilijker om de hond mee te krijgen.
Ik ken zo namelijk een berner senner die weigerde ook maar 1 stap te zetten zonder Engelse drop.
Die werd altijd door 2 personen uitgelaten, 1 had hem vast, de ander voerde/ lokte hem iedere pas Engelse drop. Als de hond niets kreeg ging hij gerust languit midden op straat liggen.
Ik neem aan dat je zulke situaties wilt voorkomen (leuk leedvermaak voor alle omwonenden is het wel trouwens)

)
voedsel is de liefde van haar leven en het is tot nu toe het enige waarvoor ze uit haar mand komt. Als ik haar commando's geef klapt ze dicht. er is een enkele keer dat ze wel gaat zitten als ik haar erom vraag, de andere keren zal ik vast te gespannen zijn maar het is heel lastig om dat zelf te beoordelen.
Sassol schreef:Isis_Ywen schreef:@Sassol: bijna een jaar. Hoezo?
Nou, niet banketstaaf bedoelt, maar als je hond na een jaar nog steeds extreme angst heeft, lijkt het me toch niet helemaal de juiste aanpak, wel? Uiteraard kost het wat tijd, maar na 3 maanden moet het extreme er toch wel vanaf zijn.