Ruzie om de honden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 09:56

Ik verdraai helemaal niks het is precies zoals ik zeg, zij is degene die met vanalles en nog wat loopt te schelden op het moment dat ik naar mijn hond loop om hem stil te laten worden. Terwijl hij toch echt in zijn eigen tuin zit dus het zou haar niks uit meoten maken of hij blaft of niet. Als zij daar last van heeft kan ze net zo goed aan de andere kant van de straat gaan lopen maar ze gaat er altijd pal langs. Als ik elke dag langs een hond moet die elkaar de hersens in willen slaan zou ik ook gewoon daar niet meer langs willen. Ik heb er geen last van dat ze blaffen Zij wel dan lijkt het mij logisch om er niet meer langs te gaan.

En dat mi\jn hond zijn *%$ moet houden als er een andere hond langs loopt vind ik een achtelijke opmerking omdat je niet gezien hebt hoe het er hier aan toe gaat, zoals al eerder vermeld is gebeurd dit alleen bij deze hond.

Daarnaast zeg ik Niet dat zij moet omlopen zodat mijn hond niet meer blaft. Ik zeg dat ze om moet lopen als het haar niet aanstaat dat mijn hond blaft en hoe ik kijk.

Edit: Ook zeg je dat het niet de schuld is vaan haar hond.. als je goed had gelezen had je gezien dat haar hond exact hetzelfde doet ook als mijn hond dus nog niet aanslaat. Maar daar gaat het hele probleem niet om het maakt mij niet uit als er ene paar honden blaffen maar haar reactie maakt mij wel uit.

Samblabla

Re: Ruzie om de honden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:07

Jou hond waakt over zijn territorium, dat is niet meer dan normaal. Dat die vrouw daarom jou en je hond moeten gaan bedreigen vindt ik echt kinderachtig. De volgende keer als ze je bedreigt of uitscheld zeggen dat je naar de politie belt.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:35

Je hond verdedigt zijn territorium. Als je niet langs haar huis loopt en als ze aankomt je hond naar binnen brengt? Blijft ze bedreigen en schelden, neem het op (film /recorder) en ga er mee naar de wijkagenten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:22

suuzepuus schreef:
Ik denk dat je bepaalde dingen behoorlijk verdraait naar ons toe (dat lees ik in je posts....)
*e zegt dat je ook dingen tegen haar zegt maar niet zo erg als zij doet.....
*jouwhond blaft tegen die van haar (dus niet de schuld van haar hond aangezien de jouwe in de tuin is en gewoon zijn *%$moet houden als er een andere hond langsloopt)
*je zegt dat de buurvrouw maar om moet lopen zodat JOUW hond niet uitvalt tegen die van haar....

Als ik zo'n buurvrouw had weet ik niet wat ik zou doen..... Ik denk dat de wijkagent hier ook niks mee gaat doen. een beterewereld begint bij jezelf.....

honden zullen nu eenmaal soms op een andere hond reageren, je kunt van een hond niet verwachten dat iedere passerende hond genegeerd word.
die van mij is supersociaal, maar sommige honden kan hij niet uitstaan, so be it... ik ontwijk ze en al was de passerende persoon een beetje bij de tijd, dan loopt ze gewoon door als een hond reageert op de hare en die van haar reageert op de hond die ze passeren.
stil gaan staan, je hond nog verder opfokken door uit je plaat te gaan en dergelijke onzin, maakt de situatie NOOIT beter.
ik loop ook niet langs bepaalde tuinen ivm reactie van de hond die daar huist en de mijne , ook ivm risico dat de hond die er woont ook kan uitbreken en dan is het matten...
soms is het wijzer bepaalde dingen te ontwijken.

en daarnaast, honden hebben hun territorium(huis+tuin) nog al logisch zal een hond eens blaffen als een andere hond passeert, is dat reden om als passerende persoon uit je plaat te gaan? nee, denk het niet nee, dan ben ik mijn halve uitlaat ronde bezig met mensen afbekken en uitschelden :+
als je dat niet wil of kunt snappen, dat honden territorium gedrag laten zien, dan snap je niet helemaal wat een hond is denk ik.

als ik de posts van ts lees, reageert haar hond reageert haar hond, corrigeert zij haar hond en toch gaat passerende persoon uit haar dak...als passerende persoon niet kan hebben dat een hond reageert en dat een eigenaar dit corrigeert zeg ik idd ook, ga alsjeblieft aan de overkant van de weg lopen

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:32

Samblabla schreef:
Jou hond waakt over zijn territorium, dat is niet meer dan normaal. Dat die vrouw daarom jou en je hond moeten gaan bedreigen vindt ik echt kinderachtig. De volgende keer als ze je bedreigt of uitscheld zeggen dat je naar de politie belt.

Dat vind ik ook...
Kijk je hond blaft ...
Maar stel nu hij begon te hinniken dan zou dat raar zijn toch...?!
Ja, hij blaft op eigen terrein en alleen als haar hond langskomt toch niet een hele dag...
Ik zou ook zeggen dat als het haar niet aanstaat ze maar om moest lopen!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:33

Sonja_vR schreef:
suuzepuus schreef:
Ik denk dat je bepaalde dingen behoorlijk verdraait naar ons toe (dat lees ik in je posts....)
*e zegt dat je ook dingen tegen haar zegt maar niet zo erg als zij doet.....
*jouwhond blaft tegen die van haar (dus niet de schuld van haar hond aangezien de jouwe in de tuin is en gewoon zijn *%$moet houden als er een andere hond langsloopt)
*je zegt dat de buurvrouw maar om moet lopen zodat JOUW hond niet uitvalt tegen die van haar....

Als ik zo'n buurvrouw had weet ik niet wat ik zou doen..... Ik denk dat de wijkagent hier ook niks mee gaat doen. een beterewereld begint bij jezelf.....

honden zullen nu eenmaal soms op een andere hond reageren, je kunt van een hond niet verwachten dat iedere passerende hond genegeerd word.
die van mij is supersociaal, maar sommige honden kan hij niet uitstaan, so be it... ik ontwijk ze en al was de passerende persoon een beetje bij de tijd, dan loopt ze gewoon door als een hond reageert op de hare en die van haar reageert op de hond die ze passeren.
stil gaan staan, je hond nog verder opfokken door uit je plaat te gaan en dergelijke onzin, maakt de situatie NOOIT beter.
ik loop ook niet langs bepaalde tuinen ivm reactie van de hond die daar huist en de mijne , ook ivm risico dat de hond die er woont ook kan uitbreken en dan is het matten...
soms is het wijzer bepaalde dingen te ontwijken.

en daarnaast, honden hebben hun territorium(huis+tuin) nog al logisch zal een hond eens blaffen als een andere hond passeert, is dat reden om als passerende persoon uit je plaat te gaan? nee, denk het niet nee, dan ben ik mijn halve uitlaat ronde bezig met mensen afbekken en uitschelden :+
als je dat niet wil of kunt snappen, dat honden territorium gedrag laten zien, dan snap je niet helemaal wat een hond is denk ik.

als ik de posts van ts lees, reageert haar hond reageert haar hond, corrigeert zij haar hond en toch gaat passerende persoon uit haar dak...als passerende persoon niet kan hebben dat een hond reageert en dat een eigenaar dit corrigeert zeg ik idd ook, ga alsjeblieft aan de overkant van de weg lopen

Ja idd dat is precies wat ik bedoel ! :s

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:45

Je tuin is afgeschermd zodat jou hond niet weg kan tijdens zijn geblaf ?
Nou lekker laten blaffen dan, ik zou naar zo iemand niet eens opkijken!
Of je moet dat vervelend vinden, dan zou je de hond even vast kunnen houden als je haar aanziet komen ?
Verder negeren ! Mocht je een keer te laat zijn, Pak je hond en loop weg, terug schelden heeft totaal geen zin, het lijkt erop dat ze daar gewoon op uit is.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:57

Idd gewoon naar de wijk agent gaan en zoiso filmen of opnemen. wij hebben ook zoon geval, er is hier in de buurt een duiste herder en ik had mijn golden gewoon los op het los loop veldje (zoals altijd, ze is super sociaal en gaat als een hond blaft meteen op haar rug liggen en vermeid een conflict) nou die herder was ook los en komt blaffend op mijn hond afrennen, nou die van mij gaat zoals gewoonlijk liggen en toont onderdanigheid. bijt die hond haar terwijl ze ligt vol in haar flanken en hij pakt haar gewoon bij haar keel. Ik zei dus tegen die eigenaar dat die zijn hond vast moest doen, zijn reactie was 'ja maar hoe dan' ja pak hem gewoon bij zijn hals band en haal hem er af. Nou begint die man mij uit te schelden omdat ik een brutale puber ben! nou een vrouw zag dat en heeft de wijk agent gebeld. die heeft de honden uit elkaar gehaalt en is eens goed met die man gaan praten. maar goh wat ben ik geschrokken zeg

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:07

Hier is een heel simpele oplossing voor.
Jij moet jou hond zo dusdanig trainen dat ie komt met wat voor afleiding dan ook en naast je gaat liggen.

Komt de vrolijke dame dan nog weer langs met haar verwensingen en vriendelijke hond kan ze doen wat ze wil maar bereikt ze er niets mee.

Heeft ze 2 opties het opgeven of niet en dan is het wachten tot ze op jullie terrein stapt, kun je haar vriendelijk verzoeken jullie terrein te verlaten.
Doet ze dit niet kun je simpel ome agent bellen.

Voilla probleem opgelost.