Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn ervaring met volwassen dieren (heb dierverzorging gestudeerd en zodoende wel wat ervaring in die hoek) is dat die toch vaak een geschiedenis hebben. Maar... mocht ik de voor mij passende volwassen katten tegenkomen dan laat ik die niet zitten hoor. No worries
Sowieso laat ik de katten castreren als dat nog niet gebeurd is. 
Miracle_ schreef:Amen![]()
Mijn poes is meteen geholpen toen ze met haar 4 maanden uit het asiel kwam. Sommige mensen zijn zo ontzettend naïef, echt ongelooflijk. Zie dagelijks nog topics voorbij komen van mensen die hun kat niet laten helpen en per ongelijk zwanger is of van zwangere kittens..
tamary schreef:Of die luisteren braaf naar de DA die of nog van het fabeltje "1 nestje en dan pas helpen is gezond(er)" of weigert om zo jong al te castreren, want ... en die mensen gaan dan naar de DA omdat die er 6 jaar voor gestudeerd heeft en het dus zou moeten weten.
Harmonie6 schreef:
), en 2 weken terug is ze gesteriliseerd. zij is wel een raspoes, en mooi ook. maar ook daarvan zijn er genoeg. ik neem altijd "tweedehandsjes ", oftewel "afdankertjes " gabyfedde schreef:Volgend jaar (als ik ben afgestudeerd) wil ik ook graag 2 kittens. Ik wil ze het liefst uit de opvang halen, maar heb wel voorkeuren (helaas...). Wil graag kittens met blauwe ogen en een (half)lange vacht à la Ragdoll/Heilige Birmaan. Zal een speurtocht worden, maar ga mijn best ervoor doen.
BarrieVabis schreef:wij hebben boerderij katten (altijd buiten) en zijn allemaal geholpen toen ze oud genoeg waren. het kost even wat maar daar hoor je gewoon rekening mee te houden als je een huisdier neemt
ZeSteigert schreef:Wij nemen misschien een kitten, uit een onbedoeld nestje wat anders afgemaakt wordt
Die gaan we ook zeker laten helpen, mijn kat is ook geholpen!
Vivian__ schreef:Ben het helemaal met je eens, maar denk je dat zo'n topic nou echt helpt?En lekker geregeld in dat asiel dan
kohtje schreef:Ik heb mijn kittens (opvang) nooit gratis weg gedaan. Mensen waren blij dat ze geent,ontwormt en zindelijk waren. Ik kreeg die kittens via een vriendin op de Veluwe ,ze haalde ze weg bij een boer die ze met 5 weken verzoop.
dierenfan schreef:ZeSteigert schreef:Wij nemen misschien een kitten, uit een onbedoeld nestje wat anders afgemaakt wordt
Die gaan we ook zeker laten helpen, mijn kat is ook geholpen!
moet je vooral doen ja, er is niet 1 (fatsoenlijke?) dierenarts die gezonde kittens in laat slapen. Nu krijg je anders worden ze afgemaakt straks krijg je een mail of telefoon van die mensen dat ze NU weg moeten anders dan.......... en dat NU is dan bij 6 weken bijv. Uiteindelijk heb je alleen jezelf er mee en het kitten ook. Nooit aan beginnen als mensen zo gaan dreigen gewoon weg gaan. Sorry voor de kittens maar kies voor het welzijn en laat hun maar hun probleem op lossen. Los je het nu op door 1 of meer kittens daar van te nemen dan lachen die mensen zich rot en de poes wordt weer gewoon op straat gezet, vol gepropt, krijgt een nest enz. enz. enz. enz.
.dierenfan schreef:gabyfedde schreef:Volgend jaar (als ik ben afgestudeerd) wil ik ook graag 2 kittens. Ik wil ze het liefst uit de opvang halen, maar heb wel voorkeuren (helaas...). Wil graag kittens met blauwe ogen en een (half)lange vacht à la Ragdoll/Heilige Birmaan. Zal een speurtocht worden, maar ga mijn best ervoor doen.
dat is te doen hoor elk jaar hebben we er wel weer