Een hond erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:14

Ik zou het gewoon met die herplaatser proberen die je op het oog hebt. Als het qua tijd en financieel kan (en hou dan rekening met grotere uitgaves bij ziek en zeer, of neem een ziektekostenverzekering) zou ik je de hond een kans geven: zij een nieuw tehuis en je hond een maatje. Hoe is die te herplaatsen hond met kleine kinderen?

kohtje

Re: Een hond erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:17

Maar maak je een 8 jarige hond wel blij met een hyperdepieper boxer die op zijn nekt springt?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:30

met paarden is dat ook niet altijd het geval! sommige vinden het gewoon fijner als ze alleen zijn..zo ook met honden..je kan niet alles over 1 kam scheren.. ik had wel eens vakantiehondjes en bij geen 1 vond mij hond het gezellig hij werd er eerder knorrig van :o of hij liet ze volkomen links liggen, zo had ik bv een jonge fox terrier te logeren en die bleef maar aan zijn oren hangen bovenop springen enz en meneer bob bleef gewoon liggen totdat hij echt zat werd en gaf hem een knauw en ging ergens anders liggen..de pup bleef hem volgen en lastig vallen dat bob steeds opzoek moest naar een ander plekje..

en mijn hond is meer van het wandelen en snuffelen..een grote tuin/erf of iets zou al gauw niet meer zo interessant zijn

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 16:34

Sassol schreef:
Tja, volstaat een mensengezin als roedel. Daar moet ik toch eigenlijk 'nee' op antwoorden. Omdat wij ons niet zo gedragen en de hond ook niet behandelen als roedellid.

Zo wordt de hond wel eens thuis gelaten, omdat hij niet mee de supermarkt in mag bijv. Een roedel zou een roedellid nooit in z'n eentje achterlaten.
Een roedel speelt samen, eet samen, slaapt samen, wandelt samen. Dat is het idee van een roedel, je doet alles samen. Wat niet betekent dat je boven op elkaar ligt of continu aan elkaar vastgekleefd zit.

Als jij met je hond wandelt, ren je dan net zo enthousiast mee het water in? Schiet jij ook achter de konijntjes aan? Ga jij ook als een dolle rondrennen om uit te dagen tot spelen?
Waarschijnlijk niet.
Doe je al die dingen wel, dan kan een mensengezin wel als roedel fungeren naar mijn idee. Samen gaan slapen, samen eten, samen buiten dollen etc.

Dat is in mijn ogen dan ook de winst voor een 2e hond. Iemand die wel meedoet met alle activiteiten.

Kijk, jij beschrijft mijn gevoel. Als de omstandigheden er eerder naar waren had ik graag eerder, om de redenen die jij aanhaalt, een tweede hond gehad. Vroeger had ie ook meer contact met soortgenoten.

Kohtje (oeps, de autocorrect maakt daar iets helemaal anders van) vandaar het idee om voor een herplaatser te gaan. Die is toch al niet meer hieperdepiep, alleen nog hieper. Geen ene hond is hetzelfde, ik wil ook niet per de een kopie van onze vorige. Die stierf overigens al spelende, hoe "boxer" kun je zijn.

Onze hond wisselt graag af : zonnetje liggen, spelen, wandelaars verjagen, postbodes pesten, zo'n dingen.

MvM ik geloof niet in paarden die liefst alleen zijn. Zeker vanuit de optiek dat zij prooidieren zijn. Dat ze moeten wennen en wellicht niet met ieder paard door 1 deur kunnen kan ik begrijpen. Maar mits de juiste maatjes en verstandig koppelen geloof ik dat ieder paard beter af is met een maatje.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:49

Morgen krijg ik zelf ook een herplaatser, ik heb haar al meerdere keren bv een week hier gehad. Ik weet wat ik aan haar heb en hoe ze is met mijn border collie. Misschien kan je wat regelen dat de hond een paar dagen komt.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 18:06

Dat ga ik bespreken Koh. Ik heb tot donderdag andere katten te geselen ;-) Daarna gaan we eens goed uitzoeken wat voor hond die herplaatser is.