Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

of hij liet ze volkomen links liggen, zo had ik bv een jonge fox terrier te logeren en die bleef maar aan zijn oren hangen bovenop springen enz en meneer bob bleef gewoon liggen totdat hij echt zat werd en gaf hem een knauw en ging ergens anders liggen..de pup bleef hem volgen en lastig vallen dat bob steeds opzoek moest naar een ander plekje.. Sassol schreef:Tja, volstaat een mensengezin als roedel. Daar moet ik toch eigenlijk 'nee' op antwoorden. Omdat wij ons niet zo gedragen en de hond ook niet behandelen als roedellid.
Zo wordt de hond wel eens thuis gelaten, omdat hij niet mee de supermarkt in mag bijv. Een roedel zou een roedellid nooit in z'n eentje achterlaten.
Een roedel speelt samen, eet samen, slaapt samen, wandelt samen. Dat is het idee van een roedel, je doet alles samen. Wat niet betekent dat je boven op elkaar ligt of continu aan elkaar vastgekleefd zit.
Als jij met je hond wandelt, ren je dan net zo enthousiast mee het water in? Schiet jij ook achter de konijntjes aan? Ga jij ook als een dolle rondrennen om uit te dagen tot spelen?
Waarschijnlijk niet.
Doe je al die dingen wel, dan kan een mensengezin wel als roedel fungeren naar mijn idee. Samen gaan slapen, samen eten, samen buiten dollen etc.
Dat is in mijn ogen dan ook de winst voor een 2e hond. Iemand die wel meedoet met alle activiteiten.
Daarna gaan we eens goed uitzoeken wat voor hond die herplaatser is.