Hond bij verzorgpony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Re: Hond bij verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 19:18

Beste bokkers, ten eerste bedankt voor de reacties! Het heeft me echt geholpen.
Vorige week heb ik afgesproken dat ik, als ik tijd heb, ik met de hond mag spelen. Als ze geen vooruitgang boekt en alleen maar drukker word, mag het niet meer. Ik ben de afgelopen dagen druk wezen balgooien. Zo'n gooistok+bal gekocht. Gister was ze na een half uur nog niet moe.
Alleen ze wil de bal nooit loslaten. Ze komt hem braaf brengen maar dan laat ze hem niet meer los. Heel irritant. Daar nog tips voor?
Ik mag haar niet uitlaten omdat ze niet van het terrein af mag. Als ze dat wel mag kan ze misschien weglopen ( :? ). Maar ik ben al blij genoeg dat ik weer met haar mag spelen. Ze kwam altijd met haar speeltje naar me toen. Legde hem voor mn voeten neer. Maar ik mocht het niet doen. Helemaal niet als de eigenaar er bij was.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:39

Ik heb ook een energieke hond die de bal niet los wil laten, ik laat een brokje zien, laat hij los pak ik dr bal en geef hem het brokje. Inmiddels gaat het al een stuk gemakkelijker.
Wat je ook kunt doen is 2 ballen gebruiken, dan laten ze meestal de een los en rennen achter de ander aan.
Mijn hond is na een uur balgooien wel moe, dus ik denk dat je moet proberen nog iets langer door te gaan en proberen ver te gooien (action, werpstok met 2 ballen €2,00)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:47

Ik vermoed dat het een werkhond is, die krijg je niet zo snel moe door alleen maar met de bal te gooien. Die moeten eigenlijk in het koppie bezig gehouden worden door oefeningen te doen en dingen te leren, maar dat zal voor jou in deze wel heel lastig zijn.