Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En als ie genoeg aandacht/beweging/geestelijke uitdaging krijgt dan is het ook heus een makkelijk en relaxed hondje thuis, maar het is absoluut niet wat wij in eerste instantie verwacht hadden bij een "pup van Eileen". Kwamen we er later achter dat Eileens moeder ook een behoorlijk standje is, en diens vader nog veel erger
Ik bedoel maar, JOUW hond kan wel reuze leuk en liev en makkelijk zijn, je hebt ook te maken met voorouders én een reu die ook nog eea inbrengt..
Esmee1988 schreef:klopt neej maar ook de ouders van mij teef en ook van de reu ken ik allemaal en zie ik ook wekelijks.
Even op het verhaal van dierenfan terug te komen.
ik zeg niet dat alle kruisingen zo zijn maar dat is in mijn geval wel zo. ook weet ik dat ze allemaal een eigen karakter hebben. haar zus zie ik ook met regelmaat maar is een totaal andere hond als die van ons.
Zoals ik al een paar keer heb aangegeven laat ik beide honden eerst nakijken door een dierenarts.
Esmee1988 schreef:klopt neej maar ook de ouders van mij teef en ook van de reu ken ik allemaal en zie ik ook wekelijks.
Even op het verhaal van dierenfan terug te komen.
ik zeg niet dat alle kruisingen zo zijn maar dat is in mijn geval wel zo. ook weet ik dat ze allemaal een eigen karakter hebben. haar zus zie ik ook met regelmaat maar is een totaal andere hond als die van ons.
Zoals ik al een paar keer heb aangegeven laat ik beide honden eerst nakijken door een dierenarts.
Alysia schreef:Het zou nog best leuk zijn als een hond één of twee pupjes kreeg, alleen 8 pups.. en er zullen vast wel grotere nestjes geboren worden!
. Wij hebben vandaag de één na laatste van een nest van 13 pups geplaatst (asiel).Esmee1988 schreef:nee onze hond is een kruising tussen een stafford en een Amerikaanse bull Vandaar haar super karakter en ik vind dat niet alleen dat is gewoon echt zo. ik ga haar en de reu zeker laten nakijken bij de dierenarts. Bedankt voor jullie reacties ik snap ook echt wel dat de meningen hier over verdeeld zijn
. Wij, en wij zijn vast niet het enige asiel, komen over in de Staffords, Amerikaanse Bulldoggen en honden die erop lijken... We komen er niet af. Hoe lief de honden ook zijn, kwijt raken we zie niet. En dat is met een reden.
.
idinn schreef:Ik neem aan dat de vereniging wel een fokregelement heeft die je ook voldoende informatie kan geven voor wat betreft het foktechnisch gedeelte? En of je buiten dat een nestje moet fokken : dat er nu mensen zeggen een pup te willen, geeft geen garantie voor het moment dat de pups er zijn. Denk daar goed over na ... zulke rassen daar zitten de asiels namelijk stampvol mee. Het is niet overdreven als in een asiel 80-90% van de honden van dit soort rassen zijn.
Esmee1988 schreef:bedankt allemaal voor de reacties we gaan onze hond niet laten dekken...dit omdat we vandaag werden gebeld dat haar moeder vandaag is overleden aan een epileptische aanval en dit dus erfelijke kan zijn...maar ook na al jullie reacties mbt asielen enzo...we willen nog wel steeds een hondje erbij maar dat word dan wel pas is september
. Succes met de zoektocht naar een tweede hondje
. Esmee1988 schreef:bedankt allemaal voor de reacties we gaan onze hond niet laten dekken...dit omdat we vandaag werden gebeld dat haar moeder vandaag is overleden aan een epileptische aanval en dit dus erfelijke kan zijn...maar ook na al jullie reacties mbt asielen enzo...we willen nog wel steeds een hondje erbij maar dat word dan wel pas is september
Het zijn nu eenmaal geen doetjes qua karakter en dat is niet erg maar je moet er wel mee kunnen om gaan en mee willen leven natuurlijk
Esmee1988 schreef:bedankt allemaal voor de reacties we gaan onze hond niet laten dekken...dit omdat we vandaag werden gebeld dat haar moeder vandaag is overleden aan een epileptische aanval en dit dus erfelijke kan zijn...maar ook na al jullie reacties mbt asielen enzo...we willen nog wel steeds een hondje erbij maar dat word dan wel pas is september
Daar kun je misschien een hoop inspiratie opdoen