HELP! Hond met agressieve schimmelinfectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:14

Dankjewel Mindfields! Ik ga de website bekijken!

Haha dankjewel Rienne! Jij hebt een creme kleurige zie ik, ook gaaf!! Ik vind het ook echt super honden <3! We hebben ze nog nooit geschoren nee, ik durf het niet! De buik van mijn teefje is een keer geschoren en het duurde ongelooflijk lang voordat het haar weer terug was!
Scheer jij hem/haar elke zomer? Hoe lang duurt het voordat de vacht weer mooi terug is?
De dierenarts gaf het inderdaad ook als advies maar begreep het ook wel dat ik daar niet zo enthousiast over was! Ik heb namelijk op internet gelezen dat de vacht zowel goed is voor kou als warmte en dus ook bescherming biedt tegen de zon. Maar als het moet dan moet het natuurlijk en dan gaat de vacht er toch vanaf. Als ik ze nu was met Imaverol, dan was ik ze er van top tot teen mee haha geen haartje blijft droog.
Oh en volgens mij zijn alle Chows varkens hahaha.

Hierbij nog de foto's van haar neusje;
Op deze foto zie je goed dat de rand van haar neus aangetast is. Het is heel droog en opengebarsten.
http://www.mijnalbum.nl/Album-LFAYJDJ3-Foto-WJ4EMZXD
Op deze foto zie je de kleine plekjes die ze verder rondom haar neusje heeft.
http://www.mijnalbum.nl/Album-LFAYJDJ3-Foto-RPVBCG3T

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:29

Even tussendoor
Allereerst beterschap voor de honden.
Tea tree is giftig voor katten, dus ik weet niet of je thuis ook katten hebt, als je besluit tea tred te hslen

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 11:33

@Janouk; Dankjewel dat je het zegt, dat wist ik niet. Maar heb geen katten :)!

rienne

Re: HELP! Hond met agressieve schimmelinfectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:02

Wij hebben de onze nog nooit geschoren omdat hij nu pas wat last krijgt van een geïrriteerde huid.
Maar ik zou dat allemaal navragen bij de trimster. Die hoort dat wel te weten

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 12:37

Ik heb breng ze elk jaar naar een trimmer, de een zegt dat het geen probleem is en een ander zegt dat de ondervacht nooit meer goed terug komt haha. Dan neem ik toch maar van de 'Chow kenners' aan dat het beter is om ze niet te scheren als het niet ECHT nodig is. Ik denk trouwens dat ik van mijn teefje wel haar poten en buikje korter ga scheren, omdat ze daar altijd wonden bijt. Dan zie ik ze wat eerder!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:40

Wij hebben altijd grote grijze keeshonden thuis gehad, zelfde type vacht, ook 1tje laten scheren ooit en tis nooit mee mooi geworden, raad het ook niet aan.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 12:42

Ik wil de mijne ook niet volledig kaal hebben. Maar door zijn huidje, bijt hij dus ook elke keer wonden. Hij word elke dag geborsteld maar wij werken beide overdag veel dus dan heeft hij eigenlijk een hele dag om te prutsen.

En het is ook gevaarlijk een volledig kale hond in de zomer...

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 14:40

@Jilleroo; Dat hoor ik dus vaker inderdaad! Dat is hartstikke zonde, ze hebben niet voor niets zo'n vacht! Bedankt.

@Rienne; Helemaal kaal zou ik inderdaad niet doen. Heeft hij geen allergie? Klinkt als hetzelfde als mijn Chow doet. Zij bijt zichzelf ook helemaal kapot. Ik kom altijd weer nieuwe plekken tegen met borstelen. Soms zijn het echt gigantisch diepe wonden waar het vocht gewoon uit loopt. Ze heeft nu weer een kap om, we hebben de Comfy Cone besteld omdat ik haar niet zonder kap om alleen thuis durf te laten.
We zijn al bezig met een behandeling voor haar allergie maar tot nu toe nog weinig resultaat. Zodra het warmer wordt begint ze weer met bijten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:22

zie je ook in de neus iets?Komt er water uit of pus?

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 16:33

Niet anders dan normaal. Een waterig druip neusje heeft ze soms, zeker als het 'pollentijd' is. Maar sinds de schimmel en de beschadigde neus is het niet erger geworden voor zover ik weet! Moet ik dat in de gaten houden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:47

Lauraa90 schreef:
Niet anders dan normaal. Een waterig druip neusje heeft ze soms, zeker als het 'pollentijd' is. Maar sinds de schimmel en de beschadigde neus is het niet erger geworden voor zover ik weet! Moet ik dat in de gaten houden?

ja...ik kan er namelijk haast niet inkomen dat het van de paarden afkomt.
Je hebt erg veel soorten schimmels namelijk,ook die in de neusholte gaan zitten.Aspergillose.
Maar ik neem aan dat de da daar wel aan gedacht heeft ;)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 17:07

Het schijnt wel echt van het paard gekomen te zijn. Anders is het ook wel heel toevallig! Maar het is bij beide honden begonnen op de lip. Op de foto in de OP zie je de eerste plek die mijn reu had. Zo begon het ook bij mijn teefje en nu zit het ook op haar neus. Er is afgelopen dinsdag weer een kweekje afgenomen en er wordt voor de zekerheid nu ook een kweekje naar de dermatoloog doorgestuurd om uit te zoeken wat voor een schimmel het is. Maar de uitslagen van alle kweekjes en onderzoeken duren allemaal zo lang :(!

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 16:55

Jeeeeej mijn honden hebben gisteren beide een injectie gehad, zelfde als aan paarden gegeven wordt! Spannend, ben heel benieuwd. Nu hopen dat het aanslaat.