Kat moord alles uit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Kat moord alles uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:15

Dan lachen de vogeltjes zich dood....dan kan die ze beter vangen :')

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:16

Sommige katten zijn idd net iets te handig in jagen.
Belletje is het handigst, alleen idd wel goed uitkijken welk halsbandje.

Wij hadden vroeger ook zo'n kat. Bleef geen muis meer over, of vogel, of ratten in de kelder, of onze eigen babykonijnen (konijnen zaten in een ren in de tuin en hadden hun metrostelsel uitgebreid naar hele tuin, tuin om zeep en kat kroop in de holen om de jongen te gaan roven), of mijn parkietjes (op een slechte dag de deur van m'n kamer opengekregen). Alleen vis lustte hij niet, nooit een poot uitgestoken naar ons aquarium of de vijver van de buren.
Is z'n instinct, maar soms is het wel zuur ja.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:04

Ik had vroeger thuis, bij mijn ouders nog, ook een kat die dagelijks met 1 a 2 dieren thuis kwam. Varierend van muizen tot padden en musjes tot waterhoenen (en dan het liefst mee het huis in).
Doe je niks aan, ik was allang blij dat ze ze dood maakte, ik heb nu een kat die wel muizen vangt, maar ze niet doodmaakt....

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:06

Ik zou hem een. Halsbandje omdoen met een belletje :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:11

Hier is vandaag weer een pimpelmeestje gesneuveld Y;(

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:12

Hmm ja ga morgen maar even kijken naar een goed bandje met belletje, zag hem net ook al rennen met een geel? vogeltje dacht eerst dat hij een an de kuikens had gepakt dus liep er al krijsend achteraan om vervolgens panisch naar het kippenhok te lopen maar alle kuikens nog aanwezig rare vogel was dat haha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:47

Hier ook een poes die van alles vangt :j Helaas met een belletje om.
Ga even naar een goede dierenwinkel en haal daar een bandje met veiligheidssluiting. Deze schieten los zodra er te veel druk op komt te staan. Ben ik af en toe wel eens een bandje kwijt, maar dat betekend ook dat ze dus wel degelijk ergens vast gezeten heeft.
Bandjes zijn iets duurder, maar geven mij een gevoel dat de kat rustig met een bandje om naar buiten kan.

De kleine heeft nog geen bandje om, loopt wel wat buiten, maar blijft op het terras en houdt zich voornamelijk nog bezig met het vangen van diertjes met 6 of 8 poten :+ En dat vind ik dan weer helemaal niet erg ;)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 09:52

Onze kat is ook een echte stroper. Vorige maand kwam ie iedere keer met jonge merels aanzetten. Kheb ze gelukkig iedere keer kunnen redden op 1 na |( .
We hebben 'm toen maar wat vaker binnen gehouden. Vond ie niet leuk, maar ik vond het zo sneu voor die jonge vogels. Als de kat naar buiten liep was het al één groot fluitfestijn. Die vogels probeerde 'm dan meteen weg te jagen zodat ie niet naar hun jongen kon.

Nu ligt er met regelmaat een keer een muisje, maar daar heb ik op de één of andere manier minder moeite mee.