Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:24

Ik zou mijn kinderen wel binnen houden ja, als ze nog niet zelfstandig konden oversteken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:25

Als ze buiten lopen dan kun je verwachten dat zoiets kan gebeuren.
Mijn katten komen niet buiten die van mij moeder wel en helaas is hij maar 3 jaar geworden.
Keuze die je maakt maar dan weet je wel wat de consequenties kunnen zijn.

Ben blij dat je kat weer heelhuids terug is!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:26

Ayasha schreef:
een kat is geen kind. Je paard laat je ook niet op straat lopen.

oh, niet?
Dan gaat m'n theorie natuurlijk niet op :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:27

Jouw paard loopt zonder begeleiding op straat?
En je kind van 2 ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:30

Sommige mensen zeggen wel: dan moet je je kat gwn niet naar buiten laten, maar i kheb 2 katten die het al van jongs af aan gewend zijn en diep ongelukkig zouden worden als ze na 7 jaar buiten te hebben gelopen op te worden geslopen in een huis: voor dag en nacht.
En ja, dan kan er wat gebeuren met de kat: zo zijn wij eens de hele dag een kat kwijt geweest. Wij helemaal in paniek, en zoeken. We lopen naar huis en horen gemiauw uit de garage komen (gezamenlijke, waarvan wij de sleutel niet hebben. Het is in een flat :P) Het arme dier was mee naar binnen geglipt toen er een auto in kwam rijden, en werd daarna opgesloten.
Maar houden wij onze katten nu binnen? Nee.
Wel mogen ze van ons niet 's nachts naar buiten.

Ook zijn wij eens een kittentje van enkele maandjes kwijt geraakt: hij wou altijd mee naar buiten als hij zag dat zijn grote oudere papa naar buiten ging. Het diertje is een keertje, vliegensvlug, met zijn papa mee naar buiten geglipt en we zagen hem nooit meer terug.. Maar alsnog is dat geen reden om de papa en mama nu ook maar binnen te houden.

Mijn andere 2 katten gaan niet naar buiten: ze hebben daar geen interesse in.

Ik kan goed begrijpen hoe je je hebt gevoeld, ts
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-13 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde

Ayasha schreef:
Jouw paard loopt zonder begeleiding op straat?
En je kind van 2 ook?

Maar deze katten zijn het gewend, net als paarden in een natuurgebied. Dus jouw paard zou ook buitenlopen ja als hij het gewend was.

4EverHobbes

Dat geneuzel over wel of niet binnen laten. Heb gewoon eens respect voor de keuze van iemand anders zonder je eigen ideeën daar over op te dringen. Als je kat, je maatje, je knuffel vermist is, is dat niets anders dan heel erg naar en verdrietig. De opmerkingen als "tja, dan had je ze maar binnen moeten laten" vind ik echt niet kunnen en getuigen van weinig gevoel!

TS ik ben blij voor je dat ze er weer is!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:31

ik weet hoe je je voelt!
Ik heb een ex-kater die ik niet binnen kan houden, het is een halve wilde.. Heb hem gevonden en met flesje opgevoed.
We zitten hier aan de rand van het dorp, dus hij is altijd in de weilanden.
Hij is rustig een paar weken tot een paar maanden weg! Vorig jaar is hij 4 maanden weggeweest en komt dan maar weer eens thuis kijken.
En altijd als ik iets aan de weg of in de wei zie liggen denk ik: zou het Turbo zijn??
zo vaak al met hart in mijn keel gaan kijken :=
gekke kat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:32

Als je daarvoor kiest, is je goed recht maar dan heb je IMO niet te zeuren als er wat gebeurt.
Die opmerking kwam pas nadat ik gelezen had dat het beest inmiddels terug is. Dat was bewust.

Een paard in een natuurgebied loopt ook niet op straat. Die loopt veilig achter een afsluiting. Een hele ruime maar een afsluiting.
Dus ook die vergelijking raakt kant noch wal.
Als je je verantwoording neemt en je zet een omheining om je tuin kan de kat veilig buiten. Maar die energie, tijd en financiën willen de meeste katten eigenaren niet in hun "oh zo geliefde dier" steken.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:33

_/-\o_
4EverHobbes schreef:
Dat geneuzel over wel of niet binnen laten. Heb gewoon eens respect voor de keuze van iemand anders zonder je eigen ideeën daar over op te dringen. Als je kat, je maatje, je knuffel vermist is, is dat niets anders dan heel erg naar en verdrietig. De opmerkingen als "tja, dan had je ze maar binnen moeten laten" vind ik echt niet kunnen en getuigen van weinig gevoel!

TS ik ben blij voor je dat ze er weer is!

_/-\o_

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:35

Iedereen heeft het recht om zijn of haar ongerustheid te uiten! Dat jij dat zeuren noemt omdat ze niet volgens jouw 'regels' werken, wil nog niet zeggen dat dat ook zo is.
Prima om je mening te geven maar denk ook eens om de gevoelens van je medemens.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:38

speurneusc schreef:
kat binnen houden is ook een optie, wordt ie niet doodgereden ook en katten kunnen daar prima aan wennen hoor vooral als ze nog jong zijn

1 jarige gaan nu eenmaal graag op avontuur en lopen soms wel een kilometer of meer van hun thuis weg.... met alle gevaren etc.

Ja en paarden kunnen ook wennen aan 23u per dag op stal staan :+ .. Dat ze er aan wennen zegt niet dat t ook goed is :')..

Ts: fijn dat ze weer terug is! Mijne is ook lang geleden 3 dagen weg geweest maar dan ineens staan ze weer sullig voor je neus te staan :Y)

Edit: En honden kun je leren op de hondenbak te poepen/plassen dus ook die kunnen wennen aan binnen zijn en zouden volgens jou ook niet meer naar buiten hoeven dan?
Laatst bijgewerkt door gemma92 op 25-06-13 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:39

Ayasha schreef:
Als je daarvoor kiest, is je goed recht maar dan heb je IMO niet te zeuren als er wat gebeurt.
Die opmerking kwam pas nadat ik gelezen had dat het beest inmiddels terug is. Dat was bewust.

Een paard in een natuurgebied loopt ook niet op straat. Die loopt veilig achter een afsluiting. Een hele ruime maar een afsluiting.
Als je je verantwoording neemt en je zet een omheining om je tuin kan de kat veilig buiten. Maar die energie, tijd en financiën willen de meeste katten eigenaren niet in hun "oh zo geliefde dier" steken.

Be-la-ch-e-lijk. sorry hoor.. maar ts heeft het beste met haar katten voor. ze laat ze lekker buitenspelen, en weet dat er een risico aanvast zit. maar toch doet ze het voor haar katten. echt verschrikkelijk dat sommige mensen zo snoeihard en zo simpel denken.

tuurlijk mag zij verdriet hebben als er iets is gebeurd met de kat, ondanks ze dus van de gevaren wist.

net als met millitairen, niemand mag klagen als hun zoon dood geschoten is omdat ze het toelaten? kom op zeg..

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:40

Ayasha schreef:

Geloof niet dat deze discussie hier gevoerd hoeft te worden. De manier waarop jij praat laat al blijken dat je geen kattenliefhebber bent.

TS, fijn dat je kat terug is! Ik was in het begin ook wel ongerust, maar onze kat komt inmiddels braaf binnen als wij fluiten.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:41

Dit gaat weer zo'n 'iedereen moet z'n kat binnenhouden en anders niet zeuren' topic worden.
Katten wel of niet buiten laten lopen is idd een keuze. En ja er kunnen gevolgen zijn, maar het hoeft niet persé.
Wij hebben nog nooit een kat binnengehouden. En ook nog nooit een kat kwijtgespeeld. Met mooi weer zijn ze 's avonds moeilijker binnen te krijgen maar 's morgens staan ze altijd weer voor de deur. Tenzij ze niet gecastreerd zijn, dan gaan ze echt op pad. Maar hier zijn ze allemaal gecastreerd. En ze worden allemaal 12-15-17 jaar.
En voor we het 'buren' argument erbij halen: mijn buren zijn koeien, heb ze nog geen bezwaar horen maken tegen de katten.

Verder is het ieders eigen keuze.

Blij dat de kat heelhuids terug is.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:43

Thioro schreef:
Dit gaat weer zo'n 'iedereen moet z'n kat binnenhouden en anders niet zeuren' topic worden.
Katten wel of niet buiten laten lopen is idd een keuze. En ja er kunnen gevolgen zijn, maar het hoeft niet persé.
Wij hebben nog nooit een kat binnengehouden. En ook nog nooit een kat kwijtgespeeld. Met mooi weer zijn ze 's avonds moeilijker binnen te krijgen maar 's morgens staan ze altijd weer voor de deur. Tenzij ze niet gecastreerd zijn, dan gaan ze echt op pad. Maar hier zijn ze allemaal gecastreerd. En ze worden allemaal 12-15-17 jaar.
En voor we het 'buren' argument erbij halen: mijn buren zijn koeien, heb ze nog geen bezwaar horen maken tegen de katten.

Verder is het ieders eigen keuze.

Blij dat de kat heelhuids terug is.

Is toch ook omdat tegen en voorstanders beide reageren, als iedereen zijn zegje kon doen en men liet ze in hun waarde dan was er geen discussie en kan toch iedereen zijn zegje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:43

gemma92 schreef:
Ts: fijn dat ze weer terug is! Mijne is ook lang geleden 3 dagen weg geweest maar dan ineens staan ze weer sullig voor je neus te staan :Y)

Oh, haha. Die ken ik ook :+
Dan maak je je helemaal druk, en dan staan ze enkele dagen voor de deur en zie je ze gewoon denken: "Uche, uche. Ik ben alleen maar eventjes buiten wezen spelen, hoor."

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:45

Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiseren, ga niet dat van een ander ook nog organiseren. Zoals ik al zei had ik al gezien dat de kat inmiddels gezond en wel weer terug was. Dus ik denk om de gevoelens van een ander.

Overigens ben ik best een kattenliefhebber. Juist daarom dat die lakse baasjes me zo ergeren. Ik zie hier regelmatig een prachtige raskat lopen, ik hoop dat het dier niets overkomt en vind het jammer dat ze bazen getroffen heeft die blijkbaar geen geld of moeite er in wilde steken om haar veiligheid te verzekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:47

Ayasha schreef:
Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiseren, ga niet dat van een ander ook nog organiseren. Zoals ik al zei had ik al gezien dat de kat inmiddels gezond en wel weer terug was. Dus ik denk om de gevoelens van een ander.

Overigens ben ik best een kattenliefhebber. Juist daarom dat die lakse baasjes me zo ergeren. Ik zie hier regelmatig een prachtige raskat lopen, ik hoop dat het dier niets overkomt en vind het jammer dat ze bazen getroffen heeft die blijkbaar geen geld of moeite er in wilde steken om haar veiligheid te verzekeren.

Dus omdat mijn kattenbuitenlopen wil ik geen geld of moeite in haar steken? Dankje :')

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:49

Ayasha schreef:

maar een kat binnenhouden is niet fijner voor de kat, maar fijner voor jou gevoel.

liever een spannend kort leven dan een verschrikkelijk lang en saai leven hoor.

Ayasha
Blogger

Re: Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:51

Ik zeg niet binnen houden. Ik zeg je tuin kat-proof maken. Dus dat ze in jouw tuin blijven en van mijn part regel je met je buren dat ze daar ook mogen als die daar geen probleem mee heeft en maak je dat ook kat-proof.
Dat je kíest voor spannend kort, moet je helemaal zelf weten, maar zeur dan ook niet áls het kort is. :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:54

Wat fijn dat je kat weer terug is! En gelukkig was ze niet het 'witte iets' bij de waakhond.

Onze mogen ook niet 'los' buiten. Die arme, zielige, trieste, saaie levens dat ze maar moeten zien slijten... Heb medelijden met ze. :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:55

Ayasha schreef:
Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiser
Ayasha schreef:
Ik zeg niet binnen houden. Ik zeg je tuin kat-proof maken. Dus dat ze in jouw tuin blijven en van mijn part regel je met je buren dat ze daar ook mogen als die daar geen probleem mee heeft en maak je dat ook kat-proof.
Dat je kíest voor spannend kort, moet je helemaal zelf weten, maar zeur dan ook niet áls het kort is. :)

Die is kat proof: Leuke ligplekjes voor de katten, schaduwplekjes, altijd een bak met water enzovoort.
En: Op de hekken zit nog anderhalf meter gaas, zodat ze niet erover kunnen klimmen. Maar dat doen ze wel: ze klimmen er gewoon over heen, hoe hoog het gaas ook word gedaan.

Hoe zouden we onze tuin dan kat-proof moeten maken? Vijf meter hoog gaas en dan ook nog een 'dakje' over de tuin spannen van gaas? Zodat het net lijkt alsof we in een kippenhok leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:56

Chasey schreef:
Wat fijn dat je kat weer terug is! En gelukkig was ze niet het 'witte iets' bij de waakhond.

Onze mogen ook niet 'los' buiten. Die arme, zielige, trieste, saaie levens dat ze maar moeten zien slijten... Heb medelijden met ze. :+ :D

Ik heb geen medelij met die katten hoor, als katten het niet erg vinden en er geen interesse in hebben: Prima. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:59

Paardengek0 schreef:
Die is kat proof: Leuke ligplekjes voor de katten, schaduwplekjes, altijd een bak met water enzovoort.
En: Op de hekken zit nog anderhalf meter gaas, zodat ze niet erover kunnen klimmen. Maar dat doen ze wel: ze klimmen er gewoon over heen, hoe hoog het gaas ook word gedaan.

Hoe zouden we onze tuin dan kat-proof moeten maken? Vijf meter hoog gaas en dan ook nog een 'dakje' over de tuin spannen van gaas? Zodat het net lijkt alsof we in een kippenhok leven?

Dan is ie niet kat proof. En hoe dat moet is jullie probleem, ik heb geen katten, moet me daar niet druk om maken. :)