Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Het arme dier was mee naar binnen geglipt toen er een auto in kwam rijden, en werd daarna opgesloten. 
4EverHobbes schreef:Dat geneuzel over wel of niet binnen laten. Heb gewoon eens respect voor de keuze van iemand anders zonder je eigen ideeën daar over op te dringen. Als je kat, je maatje, je knuffel vermist is, is dat niets anders dan heel erg naar en verdrietig. De opmerkingen als "tja, dan had je ze maar binnen moeten laten" vind ik echt niet kunnen en getuigen van weinig gevoel!
TS ik ben blij voor je dat ze er weer is!
speurneusc schreef:kat binnen houden is ook een optie, wordt ie niet doodgereden ook en katten kunnen daar prima aan wennen hoor vooral als ze nog jong zijn
1 jarige gaan nu eenmaal graag op avontuur en lopen soms wel een kilometer of meer van hun thuis weg.... met alle gevaren etc.
.. Dat ze er aan wennen zegt niet dat t ook goed is
.. 
Ayasha schreef:Als je daarvoor kiest, is je goed recht maar dan heb je IMO niet te zeuren als er wat gebeurt.
Die opmerking kwam pas nadat ik gelezen had dat het beest inmiddels terug is. Dat was bewust.
Een paard in een natuurgebied loopt ook niet op straat. Die loopt veilig achter een afsluiting. Een hele ruime maar een afsluiting.
Dus ook die vergelijking raakt kant noch wal.
Als je je verantwoording neemt en je zet een omheining om je tuin kan de kat veilig buiten. Maar die energie, tijd en financiën willen de meeste katten eigenaren niet in hun "oh zo geliefde dier" steken.
Ayasha schreef:Als je daarvoor kiest, is je goed recht maar dan heb je IMO niet te zeuren als er wat gebeurt.
Die opmerking kwam pas nadat ik gelezen had dat het beest inmiddels terug is. Dat was bewust.
Een paard in een natuurgebied loopt ook niet op straat. Die loopt veilig achter een afsluiting. Een hele ruime maar een afsluiting.
Dus ook die vergelijking raakt kant noch wal.
Als je je verantwoording neemt en je zet een omheining om je tuin kan de kat veilig buiten. Maar die energie, tijd en financiën willen de meeste katten eigenaren niet in hun "oh zo geliefde dier" steken.
Thioro schreef:Dit gaat weer zo'n 'iedereen moet z'n kat binnenhouden en anders niet zeuren' topic worden.
Katten wel of niet buiten laten lopen is idd een keuze. En ja er kunnen gevolgen zijn, maar het hoeft niet persé.
Wij hebben nog nooit een kat binnengehouden. En ook nog nooit een kat kwijtgespeeld. Met mooi weer zijn ze 's avonds moeilijker binnen te krijgen maar 's morgens staan ze altijd weer voor de deur. Tenzij ze niet gecastreerd zijn, dan gaan ze echt op pad. Maar hier zijn ze allemaal gecastreerd. En ze worden allemaal 12-15-17 jaar.
En voor we het 'buren' argument erbij halen: mijn buren zijn koeien, heb ze nog geen bezwaar horen maken tegen de katten.
Verder is het ieders eigen keuze.
Blij dat de kat heelhuids terug is.
gemma92 schreef:Ts: fijn dat ze weer terug is! Mijne is ook lang geleden 3 dagen weg geweest maar dan ineens staan ze weer sullig voor je neus te staan

Ayasha schreef:Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiseren, ga niet dat van een ander ook nog organiseren. Zoals ik al zei had ik al gezien dat de kat inmiddels gezond en wel weer terug was. Dus ik denk om de gevoelens van een ander.
Overigens ben ik best een kattenliefhebber. Juist daarom dat die lakse baasjes me zo ergeren. Ik zie hier regelmatig een prachtige raskat lopen, ik hoop dat het dier niets overkomt en vind het jammer dat ze bazen getroffen heeft die blijkbaar geen geld of moeite er in wilde steken om haar veiligheid te verzekeren.
Ayasha schreef:Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiseren, ga niet dat van een ander ook nog organiseren. Zoals ik al zei had ik al gezien dat de kat inmiddels gezond en wel weer terug was. Dus ik denk om de gevoelens van een ander.
Overigens ben ik best een kattenliefhebber. Juist daarom dat die lakse baasjes me zo ergeren. Ik zie hier regelmatig een prachtige raskat lopen, ik hoop dat het dier niets overkomt en vind het jammer dat ze bazen getroffen heeft die blijkbaar geen geld of moeite er in wilde steken om haar veiligheid te verzekeren.
Ayasha schreef:Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiserAyasha schreef:Ik zeg niet binnen houden. Ik zeg je tuin kat-proof maken. Dus dat ze in jouw tuin blijven en van mijn part regel je met je buren dat ze daar ook mogen als die daar geen probleem mee heeft en maak je dat ook kat-proof.
Dat je kíest voor spannend kort, moet je helemaal zelf weten, maar zeur dan ook niet áls het kort is.
Chasey schreef:Wat fijn dat je kat weer terug is! En gelukkig was ze niet het 'witte iets' bij de waakhond.
Onze mogen ook niet 'los' buiten. Die arme, zielige, trieste, saaie levens dat ze maar moeten zien slijten... Heb medelijden met ze.![]()
Paardengek0 schreef:Die is kat proof: Leuke ligplekjes voor de katten, schaduwplekjes, altijd een bak met water enzovoort.
En: Op de hekken zit nog anderhalf meter gaas, zodat ze niet erover kunnen klimmen. Maar dat doen ze wel: ze klimmen er gewoon over heen, hoe hoog het gaas ook word gedaan.
Hoe zouden we onze tuin dan kat-proof moeten maken? Vijf meter hoog gaas en dan ook nog een 'dakje' over de tuin spannen van gaas? Zodat het net lijkt alsof we in een kippenhok leven?