Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimfee

Re: Dwergkeesje houden? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:54

Waarom zou ik niet kunnen zeggen dat het voor mij wel een toegevoegde waarde heeft? Wellicht weet TS niet wat een stamboom inhoudt en kan je er juist belangrijke informatie uit halen. Ik zeur trouwens ook niet door, jij zegt dat het geen waarde heeft, ik zeg dat ik er wel de waarde van in zie: dus wat jij zegt doet dus ook niet ter zake.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:57

Ik zeg niet dat papieren geen waarde hebben? Waar haal jij dat vandaan? Ik zeg dat het er hier niet ter zake doet.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:02

GamblersCup schreef:
Ik zeg niet dat papieren geen waarde hebben? Waar haal jij dat vandaan? Ik zeg dat het er hier niet ter zake doet.

Waarom doet dat er niet ter zake, als uit die stamboom bepaalde risico`s blijken dan kan ze dat toch eventueel ook meenemen in haar keuze?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:05

"Het doet er absoluut niet toe of het beest stamboek papieren heeft of niet"
Hieruit leek inderdaad of je er geen waarde in zag. Mijn excuses, ik had het hier op gebaseerd.

Je reageert erg fel, waarom weet ik niet, daarom dacht ik dat je wellicht iets tegen papieren hebt. Daarom mijn vraag.

En wat Karin zegt, dat is voor mij een reden om te willen weten welke papieren een hond heeft als ik die over wil nemen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:08

Keesjes zijn enig <3

Maar ook gewoon een hond. :j

Ze staan erom bekend om niet zo goed met de katten om te kunnen gaan. Mijn Kees gaat prima met de binnenkatten. Ik heb ook stalkatten en als Kees het voor elkaar krijgt, dan wil hij ze echt opdrijven. Ben ik erbij, is hij uiteraard voorbeeldig 8-)
Je moet ze goed leren wat bij de familie hoort. Ze zijn ECHT blafferig, daar moet je om denken. Ik woon vrij, maar wat als je buren hebt?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:14

Ik vroeg het omdat die al vrij groot is voor een dwergkees.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:04

TS wil een hondje dat ze al kent, van een vriendinnetje, overnemen omdat het vriendinnetje het dier niet mag houden. Dan doen papieren er niet toe. Zal ze ook niet in haar overweging meenemen, ze is niet speciaal op zoek naar een hond, en als deze bij vriendinnetje zou blijven zou ze waarschijnlijk helemaal geen hond nemen. Ze wil dit dier een goed thuis bieden omdat ie bij z'n baasje weg moet. Vertel mij dan eens wat het stamboek ertoe doet?
En waarom wil je "bewijs" terwijl TS al heeft gezegd dat het 100% dwergkees is?

Ik voel hier het gezeik wat betreft "mixje is slecht, je mag alleen een hond met stamboekpapier nemen" opkomen. En da's zonde van het topic.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:09

Hetzelfde probleem hier! En ons oudje is nog steeds van streek over de jonge kat :')
Dus ik volg want wij willen er ook heel graag ene hondje bij!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:15

Het beestje heeft een heel grote aaaah factor , maar denk goed na voor je zomaar uit impuls even snel een hondje overneemt omdat andere er vanaf moeten. Lees je goed in, als je hem op proef hebt laat hem checken door een dierenarts zodat je zeker weet dat je een gezonde hond in huis haalt en niet straks ineens met een hond zit die ziek is of toch iets blijkt te hebben achteraf.
(edit verkeerd gelezen :o )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:16

Zo, die heb ik dan even gemist... kat is er al, dus als het niet lukt is het bye bye hondje lijkt me...

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:31

Ik heb oa een keeshondje en wil je alvast verwittigen dat ze een 'stevig' karakter hebben. Ze hebben een serieuse opvoeding nodig, vragen heel veel tijd en zijn idd 'kefferig'.
Een jonge hond laten wennen aan een kat en andere dieren is geen probleem, andersom kan het wel problemen geven. Oudere katten die geen honden gewoon zijn, kunnen echt gemeen uit de hoek komen en de pup serieus verwonden.

De vachtverzorging is gemakkelijk, juist niet veel borstelen. Anders maak je de vacht kapot.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Ik hoop dat je de foto kan zien, dat is de onze. Is wel geen pomeriaan maar een gewone keeshond :)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:09

GamblersCup schreef:
TS wil een hondje dat ze al kent, van een vriendinnetje, overnemen omdat het vriendinnetje het dier niet mag houden. Dan doen papieren er niet toe. Zal ze ook niet in haar overweging meenemen, ze is niet speciaal op zoek naar een hond, en als deze bij vriendinnetje zou blijven zou ze waarschijnlijk helemaal geen hond nemen. Ze wil dit dier een goed thuis bieden omdat ie bij z'n baasje weg moet. Vertel mij dan eens wat het stamboek ertoe doet?
En waarom wil je "bewijs" terwijl TS al heeft gezegd dat het 100% dwergkees is?

Ik voel hier het gezeik wat betreft "mixje is slecht, je mag alleen een hond met stamboekpapier nemen" opkomen. En da's zonde van het topic.

Als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik absoluut dat hondje nemen, maar zou ik wel de stamboom uitpluizen om mezelf ergens op voor te kunnen bereiden. Als schijnt dat er toch erfelijke gebreken voorkomen in de lijn, dan zou ik flink sparen of een verzekering afsluiten voor het geval dat en er rekening mee houden. Ik heb nergens gevraagd dat TS een bewijs moet geven, ik gaf alleen aan dat een stamboom voor mij wel een meerwaarde heeft, reden daarvoor heb ik net beschreven. Het is alleen maar een tip voor TS.

Ik heb niks tegen mixen als tegen rashonden, ik heb zelf een hond wat geen stamboom heeft en gewoon een mix is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:12

Nimfee schreef:
GamblersCup schreef:
Maakt het zo'n dramatisch verschil voor jou om te weten of de hond van een ander papieren heeft?

Voor mij wel, ik zou wel willen weten bij welke fokker het hondje dan komt en wie de voorouders zijn, om te weten of er niet te veel 'lijnteelt' is gebruikt in zo'n lijn ;(

Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen... dit hier boven ziet er voor mij uit alsof jij daadwerkelijk wilt weten van welke fokker dit hondje komt en wie de voorouders zijn. Niet "ik zou in jouw geval willen weten..."

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:19

Ohh nee, dan heb je mij verkeerd begrepen! Ik hoef helemaal niet te weten waar het hondje vandaan komt, is niet mijn zaak. :+ gaat weer lekker hè, communicatie op een forum haha. Nee, ik bedoelde meer, zoals ik al had beschreven, dat een stamboom voor mij wel belangrijk zou zijn en ik het wel uit zou pluizen. Aan TS of ze dat idd zelf wilt uitzoeken of niet ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:21

Omdat ik er nog om vroeg, of het voor jou belangrijk is wat voor stamboom de hond van een ander heeft... en jij antwoord dat het voor jou wel belangrijk is.... pas met je laatste post schrijf je dat "als ik in zo'n situatie zou zitten..."... ik denk dus dat je het verkeerd had geschreven ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:26

ik twijfel ook een beetje of het een dwergje is, als ik de maat zo zie bij die foto met die voetbal is ie daar al wat aan de grote kant voor een dwergje, en dan moet ie nog een paar maandjes groeien...

in een weekje kan je niet even testen of het met de katten gaat of niet, zowel hondje als kat hebben meer tijd nodig om mekaar te leren "lezen" zeker als ze mekaar niet kennen.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:37

GamblersCup schreef:
Omdat ik er nog om vroeg, of het voor jou belangrijk is wat voor stamboom de hond van een ander heeft... en jij antwoord dat het voor jou wel belangrijk is.... pas met je laatste post schrijf je dat "als ik in zo'n situatie zou zitten..."... ik denk dus dat je het verkeerd had geschreven ;)

Ik viel erg over het stukje 'dramatisch verschil', want ik denk dat dat verschil er wel kan zijn. Nou ja, ik heb het zelf laatst mee moeten maken dat mijn hond geopereerd moest worden omdat ze erg veel pijn had wat ik niet heb kunnen voorzien. Stel dat het dus erfelijk was en blijkbaar in haar lijn voor zou komen, dan had ik er rekening mee kunnen houden en op de symptomen kunnen letten. Mijn hond heeft geen stamboom dus er viel niks uit te zoeken. En het is het emotionele stukje, want ik ben er flink kapot van geweest dat mijn hond zo veel pijn had en je maakt je toch vreselijke zorgen. Daarom dat het stukje in jou bericht bij mij verkeerd viel. Nu ik het terug lees, klopt mijn reactie idd niet met die van jou. Mijn excuses!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:10

Ik denk niet dat TS zich met zoiets bezig gaat/wil houden... meisje wil gewoon een leuk hondje overnemen omdat ie anders weg moet. Maar ik denk dat we inmiddels het topic van TS overgenomen hebben, niet handig! :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 23:20

Over die stamboek discussie ga ik me niet mengen.
We zijn Wolfje daarnet gaan halen, is totaal geen keffer, hij is super lief, maar best wel hyper...
Hij heeft nog geen kennis gemaakt met de katten. Maar we zijn heel onzeker en denken niet dat het gaat lukken, maar misschien nemen we hem maar delen we hem dan met mijn schoonbroer.
We zijn echt wel verliefd op hem, maar ben verschrikkelijk bang voor de eerste ontmoeting met de katten.
Fingers crust dus!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 02:53

Hoe wil je dan gaan delen?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 05:09

wat een droppie zeg geniet maar fijn van hem
en ondhoud wel dat het even kan duren voor dat de katten wennen dus een weekje is wel kord op proef

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:06

CalipsoLover schreef:
Over die stamboek discussie ga ik me niet mengen.
We zijn Wolfje daarnet gaan halen, is totaal geen keffer, hij is super lief, maar best wel hyper...
Hij heeft nog geen kennis gemaakt met de katten. Maar we zijn heel onzeker en denken niet dat het gaat lukken, maar misschien nemen we hem maar delen we hem dan met mijn schoonbroer.
We zijn echt wel verliefd op hem, maar ben verschrikkelijk bang voor de eerste ontmoeting met de katten.
Fingers crust dus!

Direct goed de leiding nemen. JIJ bepaalt de regels in huis. Niet de hond. Gaat hij jagen of anderzins vervelend doen, ingrijpen. Probeer het voor te zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:31

Ik ben ook wel benieuwd wat je bedoeld met "delen"?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:33

Denk ook dat het voor het hondje beter is om een stabiel thuis te hebben :j

Een keertje wegbrengen om op te laten passen zal weinig kwaad doen, maar om de paar dagen verhuizen, weer een andere omgeving en andere mensen, is voor geen één dier prettig -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 10:33

Als je nu al onzeker bent moet je er ook niet aan beginnen. Je draagt dat gevoel ook over op de hond en dat gaat nadeling werken, zeker bij zo'n jonge hond. Delen lijkt me ook niet handig. De hond heeft stabiliteit nodig.