Katten vaak samen en honden vaak alleen? Waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:28

ik heb 1 hond en 3 katten. De katten en de hond zijn beste maatjes hond likt hen dagelijks schoon, ze slapen samen... :j
Misschien is dit wel een apart gevalletje }:0

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:30

ik heb 2 katten, uit het zelfde nest. ze spelen met elkaar en liggen ook gewoon bij elkaar maar ook wel eens apart. vechten heb ik ze nooit zien doen.

wat ik bij kennissen zie dat ze maar een hond hebben, is simpel vanwege de grote van het huis en kosten van de hond.

mensen zijn ook een onderdeel van de roedel.

Ik snap wel je punt.. een hond die de hele dag alleen in huis zit is niet gelukkig. een er bij is dan veel beter.

Ik weet dat kennissen van mij daarom ook geen hond(en) nemen omdat ze 5 of 6 dagen werken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:32

Wij hebben 1 hond en 1 kat. Een hond is meer werk dan een kat en vaak ook groter (die van ons heeft
een hoogte van min. 70 cm.). Hond neemt in veel gevallen veel meer ruimte in en heeft meer aandacht
nodig dan een kat, die vermaakt zich wel. Kat hebben we eigenlijk geen omkijken naar, die hoeft alleen
water en brokjes en binnen/buiten laten. Hond daarentegen is heel aanwezig en vergt veel aandacht (ook
bijvoorbeeld als je een keer een dagje weg wilt). Hond kost ook meer geld (eet meer en heeft meer
benodigdheden nodig, hondenbelasting). Met twee (grote) honden zouden we geen huis meer overhouden. :Y)

De kat is trouwens de baas in huis en moet eigenlijk niets hebben van de hond, de hond wil wel graag
aandacht van de kat.
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 22-06-13 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:34

Wij hebben gekozen voor twee katten. Ze trokken toch veel met elkaar op en waren dikke maatjes (uit hetzelfde nest), echt solitair zijn ze zeker niet. Bovendien is het dan veel fijner om ze de hele dag alleen thuis te laten, ze vermaken zichzelf wel.
Helaas is onze poes net overleden. Ondanks dat de ander ook nog jong is (2) nemen we er geen meer bij. Ben toch bang dat het fout gaat. Onze kater is echt een watje en behoorlijk op ons gericht dus ik denk dat hij een andere kat vooral heel erg zal vinden en alle aandacht liever niet wil delen.
Toch zonde, ze waren echt gek op elkaar, spelen, wassen, slapen, was altijd een leuk gezicht.

dierenfan

Re: Katten vaak samen en honden vaak alleen? Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:32

overigens ondanks ik weet dat een kat geen solitair levend dier is heb ik maar 1 kat en dan weer wel 2 honden. Echter mijn honden waarderen elkaars gezelschap enorm en mijn kat accepteerd een andere kat gerust maar heeft niets met andere katten. Als ze aanwezig zijn vind ze dat niet erg echter als ze er niet zijn vind ze dat nog veel beter. Ze deelt liever niets.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 21:42

bridgetF schreef:
voor een hond betaal je hondenbelasting een kat is gratis.
een hond eet meer dan een kat, dus de kosten zijn hoger.
een kat gaat op de kattenbak of buiten en met een hond moet je verplicht in weer en wind wandelen.
lopen met één hond is makkelijker dan met twee, lijkt mij tenmisnte als ze aan gelijnd moeten zijn.
Met één hond moet je de poep op rapen en je hebt maar twee handen, een voor de warme drol in een zakje de ander voor de riem.

mijn hondje eet echt niet meer dan mijn katten aha,, genoeg mensen die geen hondenbelasting betalen
poep opruimen doe ik niet,, want ik loop altijd op stukken waar ik het kan laten liggen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 22:30

Ligt er natuurlijk aan wat voor hond, maar als je een (middel)grote hond hebt eet die natuurlijk wel meer
dan de gemiddelde huiskat.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:30

haha,, dat is waar inderdaad, maar ja ik zeg altijd daar kies je voor.
sommige hebben super veel katten, ik bedoel die eten ook best veel.
onze katten ( 4) doen met 10 kilo brokken ongeveer 1 maand, de andere (3) die op stal zitten eten zo iets het zelfde. daar zit namelijk 1 kat bij die echt veel eet.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:51

Hier komt alles met twee wat met twee kan (dus geen solitaire dieren die elkaar doodvechten per twee gaan houden :P ). Dus: 2 katten, 2 honden, 2 axolotl's, twee konijnen,...

We schaffen hier een nieuwe hond/kat aan als één van de twee overleden is, zo zit er nooit een dier alleen. Contact met een soortgenoot is toch speciaal. Zo is onze kater goed bevriend met onze jongste hond, maar de interactie met onze andere kat (ondanks dat ze niet meteen de allerbeste vrienden zijn) is toch nog heel anders. Ik zou dus zowel kat als hond altijd per twee nemen, om ze de interactie met een soortgenoot niet te ontzeggen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:53

Honden nemen meer ruimte in beslag in huis dan katten.
En je hebt er over het algemeen meer werk aan. Katten nemen minder tijd in beslag is mijn ervaring, die vermaken zichzelf beter. Honden zijn meer op mensen gericht.

Ik had vroeger twee honden die erg veel aan elkaar hadden. Dat was prachtig om te zien. Dat zou ook heel goed voor katten kunnen gelden. Maar daar heb ik er nu maar een van. De kat gaat wel alleen naar buiten en kan dan contact maken met buurtkatten. Een hond laat je niet alleen naar buiten gaan tegenwoordig.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:10

Solleke_Noah schreef:
Hier komt alles met twee wat met twee kan (dus geen solitaire dieren die elkaar doodvechten per twee gaan houden :P ). Dus: 2 katten, 2 honden, 2 axolotl's, twee konijnen,...

We schaffen hier een nieuwe hond/kat aan als één van de twee overleden is, zo zit er nooit een dier alleen. Contact met een soortgenoot is toch speciaal. Zo is onze kater goed bevriend met onze jongste hond, maar de interactie met onze andere kat (ondanks dat ze niet meteen de allerbeste vrienden zijn) is toch nog heel anders. Ik zou dus zowel kat als hond altijd per twee nemen, om ze de interactie met een soortgenoot niet te ontzeggen :)

precies :j

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:32

Solleke_Noah schreef:

Hier ook idd, gerbils per twee, cavia's zitten nu met z'n drieën, konijnen per twee, alleen dan de kat en de hond niet. De kat kan gewoon niet met andere katten, dat is echt gedoemd om te mislukken. De hond is, nouja, erg wantrouwend met andere honden in huis, die accepteert ze niet zomaar. Als er honden op bezoek komen, moet ik ook alles wegleggen. Er is één hond die ze volledig vertrouwd, maar dat is er dus 1 die we ooit zijn tegengekomen. Dus stel ik neem een tweede hond, dan moet ik heel goed zoeken. En dan ga ik hopelijk doen hoor, als ik op mezelf woon. Ik wil een poedel :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:35

Nimfee: goeie keuze, hier twee koningspoedels (en een golden retriever) en het zijn de meest fantastische honden :D

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:30

Haha ja ik ben echt helemaal weg van poedels, zeker die koningspoedels vind ik machtig mooi! En de karakters, is ook precies wat ik zoek :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:34

of een goldendoodle, overbuurvrouw fokt ermee, super leuke dieren :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:36

Ik heb 2 katten, we hebben er 2 genomen omdat er 2 in een speciecoup zaten toen we er 1 wouden ophalen. Maar de andere zat er ook zo zielig bij te kijken dat we die ook maar mee hebben genomen, die oogjes halen je zo over. Hebben we trouwens geen spijt van

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:16

Nee geen goldendoodle oid, dat gaat tegen al mijn principes in. Ben niet zo eens met het fokbeleid wat ze hanteren en ik heb liever een herplaatser dan een pup.