Leorah schreef:kunnen cavia's ook buiten in een ren? Dat wist ik niet! Hebben ze dan ook een soort hok zoals de konijnen nodig? Das op zich wel een leuk idee, ik ga er eens info over opzoeken
Ik heb het gaas aan de zijkanten een flink stuk ingegraven. Ze hebben wel een hol, maar die is in het midden van de ren. Ik vind het heel fijn dat ze wel lekker kunnen graven en een hol kunnen hebben zoals nu. ik heb nog geen poging tot uitgraven bij het gaas ontdekt, maar controleer dat wel dagelijks.
Wij hadden in de buitenren het gaas ook op de bodem liggen, grond er eerst een meter diep er uit en toen 2 lagen dubbeltjes gaas en toen het zand er weer overheen. Op een gegeven moment stond ik naast de ren te kijken en zakte met 1 been de grond in, daar hadden ze een heel gangenstelsel gegraven tot aan de buren zelfs onder de coniferenhaag door!
Cavia's kunnen goed buiten, ze moeten wel aangepast voer hebben omdat ze zelf geen vitamine c aan kunnen maken. Geef je ze dat voer niet leven ze niet lang. Voor konijnen maakt het niet uit dat ze caviavoer eten.

.
) De kippen zorgden voor een volledig onkruid- en helaas ook bloemenvrije tuin
Maar geen omgewoelde tuin hoor. We hadden wel ergens een zandhoekje voor ze gemaakt, waar ze lekker in gingen liggen zonnen. Mijn ervaring is dat met een haan erbij er heel gemakkelijk kuikentjes komen
Absoluut allerschattigst zo'n kip met treintje kuikens achter zich aan door de tuin. Maar vanzelf heb je dan wel steeds meer kippen, en de haan pakt ze al als ze nog maar nauwelijks baby af zijn.
Mijn hond die met alle plezier een kat zou doodbijten had groot respect voor de felle kippenmoeders

: