Hond in de auto (autogordel)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 18:26

Kentaro schreef:
pluisje88 schreef:
Die van ons loopt aan de halsband, maar in de auto moet het tuig om. Hij springt op de achterzitting, graait het tuigje van de bank en gaat zitten wachten tot ik hem om doe :D
Hoezo gedresseerd ;)

Of hij weet hoe het baasje rijdt?!........ :+ :')

Hahaha.. _O-

Baasje please! Doe mijn tuigje om! :')

love_Soraya

Re: Hond in de auto (autogordel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:54

Wat een goed topic :j !

Mijn hond ,duitse dog, zit op de achterbank in de bmw station want achterin de bak past hij niet := en in mijn peugeot 206 zit hij ook op de achterbank, nu heeft hij vaak een k9 tuigje om en wil ik kijken naar een gordel, wel zo veilig en het moet toch ook voor bekeurings toch?

Kunnen jullie mij adviseren in een goede gordel? Moet dat weer verlengd worden ofzo?
Wel zit hij stil in de auto en hij leunt naar voren dus er moet wel wat speling inzitten omdat hij zo groot is.
Ook zit hij precies in het midden in mijn auto..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:55

die van mij zit los, op de bijrijderstoel

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:17

Ik heb er eens een topic over gelezen op een ander forum, daar was een link naar een onderzoek waar uit bleek dat hondenautogordels nauwelijks werken, eens zien of ik het kan vinden.
Edit, gevonden; http://centerforpetsafety.org/research/

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:21

Ik heb ook een autohoes die tot vrij hoog komt bij de voorstoelen. Daarnaast een gordel. Hoorde dat de hond door de hele auto kan vliegen en schrok daar zo van, nu altijd vast.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:28

Ik heb een kleine hond die autorijden een straf vind en gaat overgeven als hij op de achterbank zit, nou dat ben je na een paar keer ook wel beu.
Nu zit hij voorin, op schoot als er een bijrijder is of anders los op de voorstoel. Ik kan m op de grond zetten maar hij springt zelf op de bijrijderstoel en gaat dan de meest vreemde houdingen aannemen. Kan echt merken dat hij wagenziek wordt achterin en het voorin nog net te handelen is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:30

In de station zit ze achterin, met een rek er tussen. In mijn auto in de achterbak met een tuig om en een gordel.
Levensgevaarlijk, mensen die de hond op schoot hebben of los in de auto. Te eerste kunnen ze een giga afeiding zijn bij het rijden, en als je een ongeluk krijgt heb je een ongeleid projectiel in je auro. Gevaarlijk voor jou en voor je hond. En wat denk je dat er gebeurt als zon hond op je schoot zit en de airbag schiet uit?
Valt me op dat veel mensen hier wel zo ver zijn om aan zichzelf te denken, maar vergeten dat ze ook een verantwoordelijkheid hebben tov hun hond bij een noodstop. Een hond van 45kg los in de auto bij een noodstop, brrr. In het meest gunstige geval schiet hij tegen je stoelen, in het minst gunstige geval zit hij in je voorruit.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:40

Kuggur schreef:
Ik heb er eens een topic over gelezen op een ander forum, daar was een link naar een onderzoek waar uit bleek dat hondenautogordels nauwelijks werken, eens zien of ik het kan vinden.
Edit, gevonden; http://centerforpetsafety.org/research/

Dat is wel jammer, ik denk wel dat een tuig sowieso veiliger is als volledig los omdat een losse hond een afleiding is en bij een noodstop misschien ook al door de auto valt/vliegt (afhankelijk van formaat). Ik vraag me af of een rek voor de hond veiliger is als een tuig of alleen voor de bestuurder?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:43

Ik heb er 3 en ze zitten los op de achterbank. 3 vastleggen met een gordel was alleen maar gedoe, gaan ze over elkaar heen klimmen en zitten vast aan elkaar enz enz. Ik wil nog een rek achter de voorstoelen zodat ze niet naar voren kunnen maar nog niet gevonden wat ik zoek...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:05

secricible schreef:
In de station zit ze achterin, met een rek er tussen. In mijn auto in de achterbak met een tuig om en een gordel.
Levensgevaarlijk, mensen die de hond op schoot hebben of los in de auto. Te eerste kunnen ze een giga afeiding zijn bij het rijden, en als je een ongeluk krijgt heb je een ongeleid projectiel in je auro. Gevaarlijk voor jou en voor je hond. En wat denk je dat er gebeurt als zon hond op je schoot zit en de airbag schiet uit?
Valt me op dat veel mensen hier wel zo ver zijn om aan zichzelf te denken, maar vergeten dat ze ook een verantwoordelijkheid hebben tov hun hond bij een noodstop. Een hond van 45kg los in de auto bij een noodstop, brrr. In het meest gunstige geval schiet hij tegen je stoelen, in het minst gunstige geval zit hij in je voorruit.

Snap ik, ben er zelf ook niet zo'n fan van maar wat stel jij dan voor als je hond iedere keer de achterbank onderkotst? Dan wil je 'm wel voorin nemen hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:13

Beschermhoes over de stoel, eventueel een gordelsysteem pakken dat voorin ook werkt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:16

Die van mij heeft zo'n tuig autogordel, zit dus altijd vast.
heb hem gewoon aangeleerd dat hij stil moet zitten en dat doet hij goed.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:20

En die hond maar laten kotsen steeds? 't Is zonde...
Zijn er ook beschermhoezen voor 1 pers. dan? Aangezien dochterlief ook achterin zit met haar autostoel met Isofix, in de bank gemonteerd dus.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:21

ashley1 schreef:
Snap ik, ben er zelf ook niet zo'n fan van maar wat stel jij dan voor als je hond iedere keer de achterbank onderkotst? Dan wil je 'm wel voorin nemen hoor.

Een gordel tuig kan je toch ook gewoon aan de gordel van de voorstoel bevestigen? Alleen als hij op schoot zit bij de bijrijder kan hij dan geen gordel om maar dat heeft die naar ik aanneem controle over de hond.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:23

Ja klopt, als hij op schoot zit heb ik (of vriendlief) 'm vast maar goed als er wat gebeurt en de airbag komt er uit... Maarja, dan moet hij maar eigenlijk nooit mee in de auto maar dat is ook geen optie.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:25

Moet wel zeggen dat ik die testresultaten wel schocking vind...die van ons zit ook in een harnas achterin (blijft gelukkig wel lekker op har plek) maar als ik die resultaten zo zie word ik daar niet vrolijk van! Gelukkig nu een kleine auto, dus ze raakt de stoel voor ze het tuig meemaakt. Maar totaal niet tof!

Zat eerst ook los in de kofferbak, maar die is klein, en bij een aanrijding zo tot een nihil oppervlak geprakt := dus wil haar daar echt niet in hebben.

Weet niet wat nu dan nog wijs is...risico is er natuurlijk altijd, maar dacht het net uitgevogeld te hebben...toch weer niet!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:34

Een tijd geleden kwam ik een soort buis tegen die je op de achterbak legde waar de hond in zat. Die kon je kort maken, voor 1plaats of de hele achterbank.

Ashley1: je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen, ik rijd niet bij jou in de auto mee.. Airbags kun je uitzetten op de bijrijdersplaats....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:35

ashley1 schreef:

primatourtje geven half uurtje van te voren :)

heb je geen last meer van een kotsende hond....

voorin hebben honden nog nooit bij mij gezeten,wel los op de achterbank vroeger en sinds een aantal jaar los in de laadbak van de station...

hier gaan ook minimaal 2 honden per keer mee,en vastzetten in tuigen in een laadbak lijkt me dan weer niets :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:40

Primatour? Nog nooit van gehoord, ga ff googlen.
Edit: gevonden, anti-wagenziekte tabletten voor mensen. Is dus ook geschikt voor (hele) kleine honden?
Vorige keer heeft hij tussen de 10 en 15 minuten op de achterbank gezeten en ik stapte uit en tadaaa: :r fijn, heel fijn -O- Ik zie het ook niet zitten om hem voor ieder stukje medicijnen te moeten geven dus vandaar dat hij dan maar voorin gaat, daar kan hij ook vaak naar buiten kijken en schijnbaar is dat voor hem ook prettiger zo te merken en daar gaat het beter dan achterin. Dus dat laten we dan maar zo. Kan wel eens om primatour gaan, kunnen we 't altijd eens uitproberen.
En airbag uitzetten? Nee bedankt, mijn eigen veiligheid is me toch ook wel erg lief :)
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 20-06-13 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

sneeuwuil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:43

Wij hebben een stationwagen op grijs kenteken, dus een laadbak achterin, en daar ligt onze Golden altijd los in, tegen het halve wandje aan. Hij is dit al gewend vanaf 9 weken, en loopt never nooit door de auto ;) Had hij dat wel gedaan, dan kunnen we hem vastleggen aan de haken die er zitten om de rolstoel vast te sjorren, maar nog nooit nodig gehad gelukkig. Bij mijn moeder gaat hij los op de achterbank, als je de auto start, gaat hij liggen en slapen, ideaal :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:49

ashley1 ,ja hoor kan je gewoon aan honden geven,even kijken voor de kilo's staat erop aangegeven,denk een kwart tabletje voor kleine hondjes :)

en ik geef het hier zelf aan een hond als ik naar de dierenarts moet,beest is in 10 minuten ongelooflijk autoziek,met tabletje nergens last van..nou...keuze makkelijk toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:52

ashley1 schreef:
Primatour? Nog nooit van gehoord, ga ff googlen.
Edit: gevonden, anti-wagenziekte tabletten voor mensen. Is dus ook geschikt voor (hele) kleine honden?
Vorige keer heeft hij tussen de 10 en 15 minuten op de achterbank gezeten en ik stapte uit en tadaaa: :r fijn, heel fijn -O- Ik zie het ook niet zitten om hem voor ieder stukje medicijnen te moeten geven dus vandaar dat hij dan maar voorin gaat, daar kan hij ook vaak naar buiten kijken en schijnbaar is dat voor hem ook prettiger zo te merken en daar gaat het beter dan achterin. Dus dat laten we dan maar zo. Kan wel eens om primatour gaan, kunnen we 't altijd eens uitproberen.
En airbag uitzetten? Nee bedankt, mijn eigen veiligheid is me toch ook wel erg lief :)

Je zet alleen de airbag op de bijrijdersstoel uit, nogmaals. Net als wanneer je kleine kindjes in kinderstoeltjes op de bijrijdersplaats hebt.

En nogmaals: je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen. Als jij deze manier voor jezelf kan verantwoorden tegenover je hond en jezelf dan is het goed toch?

Onthoud alleen nog dat in de nederlandse wet staat dat de hond "de bestuurder niet tot last mag zij". Het is aan de agent in kwestie om dit te intepreteren en de meeste agenten intepreteren het als hond niet op de voorste stoelen is mijn ervaring. Sommige zelfs als hond vast op de achterbank of in de achterklep.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 10:02

Toch wel een schokkend filmpje.. :=

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:20

Mijn hond word heel onrustig als hij uit t raam kan kijken, zowel op de achterbank als voorstoel.
Dan jankt hij heel de weg op een hoog en hard toontje.
Hij zit altijd voor de stoel bij de bijrijder. T is maar een klein hondje gaat er nog iemand mee kan hij
gewoon blijven zitten. Ik heb wel eens een tuigje met een gordel voor honden alleen dat ging niet bij hem.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:24

Heb het filmpje met de nep boxer even bekeken maar wat mij opvie was dat de hond zover naar voren kom vliegen, dat harnas leek helemaal niet op de plek van het gordelslot vast te zitten.