Kat en barf/kvv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kat en barf/kvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:23

Heeft er ook iemand ervaring met het online bestellen van eendagskuikens / kvv?

Ik kom deze site tegen:
http://www.gelukkigdier.nl/p/3945/eenda ... ns-per-zak

En die vind ik heel betaalbaar, recensies zijn ook goed. Maar krijg je het diepgevroren aangeleverd? Gekoeld? Want ik moet het op kantoor ontvangen en daar heb ik geen diepvriezer :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:29

Over het algemeen leveren zijn diepgevroren óf vers. Als je het dan in de koelkast kan leggen en bij thuiskomst of voert of invriest, is er niet zoveel aan de hand.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:36

die ken ik niet.
Ik bestelde wel eens bij caroba.
Daar zijn de bezorgkosten gratis, wordt ook diepgevroren geleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:47

Hmm.. ik zie wel dat ze met routes werken, dat vind ik dan persoonlijk erg onhandig. En gelukkig dier bezorgt niet in Utrecht :+

Is er eigenlijk een lijst van dierenwinkels die KVV / kuikens etc verkopen?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:49

Op de site van carnibest en tinlo kun je verkooppunten zoeken.
Kuikens zul je voor rond moeten bellen. Toevallig mijn dierenwinkel verkoopt carnibest en kuikens.
Al ga ik carnibest voortaan via de dierenkliniek bestellen, daar vragen ze namelijk 3,90 per kg, en in de winkel 4,70.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:50

Ik haal het altijd in een goede winkel, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Ik heb liever een plaats en een gezicht waar ik heen kan dan een webshop zonder vaste zaak.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:51

Ik heb van die gedroogde kipfilet gekocht, dat zijn redelijk grote stugge repen, zijn eigenlijk voor honden maar mijn katten vinden ze ook erg lekker. Het is ook nog eens bedoeld als lekkernij waar ze niet dik van worden, mijn kat van 13 is dik en lui en dit is een hele mooi bezigheidstherapie, ze vind het geweldig :D

Ik geef hier ook weleens wat vers, maar de laatste tijd niet zo vaak meer. Ik heb een tijdje carnibest gevoerd maar toen heeft mijn jonge kat flinke wormen gehad dus vind dat toch een beetje eng :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:52

Ja webshop valt voor mij toch af, ook omdat je echt rekening moet houden met thuis zijn. (veel bezorgen alleen op zaterdag, sorry maar ik offer niet mijn zaterdag op om op een pakje te wachten).

Dan haal ik het liever zelf inderdaad.

Als ik even goed zoek lijkt Diebo verschillende dingen te verkopen. Daar kom ik toch langs vanavond, ga eens kijken :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:58

In Hilversum zit prooidier.nl, aan de kant van de A27.
Mijn kittens zijn bij de fokster opgegroeid met Carnibest KVV en zullen dat bij ons ook gaan krijgen (of een andere variant Tinlo/Haaksbarf)

Prooidier zit bij mijn werk om de hoek, dus ik ga daar de KVV halen en eens praten/informeren over verder versvoeren.
Ze krijgen Tast of the Wild brokken naast de KVV.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:22

Prooidier zit bij mijn werk om de hoek, hier haal ik ook altijd mijn kuikens en andere barf-verwennerijen zoals kippennekken en zo.
Echt een leuk zaakje van iemand die het verdient!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:03

Ik haal het zelf op bij Herbyvers.com, woon ik vlak bij, Herby bezorgt ook door bijna heel Nederland, maar met bezorgkosten worden kleine hoeveelheden eendagskuikens misschien wel wat onvoordelig....

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:21

ik zou het voer van Haaks wel willen proberen, ik heb een poes van 16 en een jeweetwel kater van 4, allebei britse kortharen.
Zou ik de 16 jarige kunnen overzetten naar dit voer of zou dat riskant zijn ?? ze kreeg altijd wel vlees maar dan van whiskas of gourmet of royal canin, dus ik ben benieuwd of ik daar goed aan doe

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:36

fargo schreef:
Jans schreef:
Ik begreep ook dat wanneer mijn blaasproblemen kat op vers overgaat ik geen apart voer meer hoef te kopen toch?

Haaks heb ik nu genoteerd, tnx!

Ikzelf denk dat dit te optimistisch is geredeneerd. Er worden niet voor niets speciale voeren al jaren hiervoor geproduceerd met veel benodigd onderzoek..

er word ook speciaal voer geproduceerd voor chihuahua s, boxers, duitse herders, labradors etc etc :') ;)
katten kunnen idd heeel kieskeurig zijn, het duurt soms dan ook een tijd voordat ze echt over zijn maar geduld word beloond :)
wbt je "blaaskat" kan je het beste even een mailtje wagen aan tannetje koning, zij kan je daar het beste over adviseren :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:43

Hier een kat die blaasgruis (struviet) gehad heeft en nu al 5 jaar probleemloos op KVV staat (met een beetje BARF).

Ik voer Tinlo Cattery aan de kat. Ben nu weer een beetje op zoek naar afwisseling dus heb laatst Hert, Lam en Paard (sorry bokt) van Tinlo gekocht. Eigenlijk voor de hond, maar dat is echt geen ramp voor een keertje. (Zitten geen groentes of rijst oid in, verhoudingen zijn ietwat anders). Die 3 ga ik dan mixen met de bosduifmix en zalmmix van Kiezebrink.
Ik vind Tinlo Cattery heel handig omdat daar al genoeg diersoorten in zitten. Omdat ik de precieze verhoudingen niet weet (van de dieren) wissel ik dus wel eens af met een andere smaak.

Smaak konijn is hier overigens favoriet bij zowel hond als kat.
Haaksbarf vind ik ook een goed merk. Carnibest ben ik dan niet weer zo heel kapot van. En als je die wilt geven, geef dan de diabetes versie (in de gewone variant zit rijst, wat je dus niet wilt hebben met je blaasgruiskat).

Biologische kippennekjes en blikjes zalm krijgt de kat hier ook met enige regelmaat. De eendagskuikens hoefde de kat niet, tenzij ik ze versnipperde :')

De meeste kvv's zijn compleet door een premix. Deze bestaat vaak uit niet meer dan wat extra vitamine A, D en E. Wat dus gewoon in vlees zit.
Daar trap ik dus niet in ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:13

Ik ben zelf ook meer voorstander van tinlo.
Ze eten alleen de cattery, en als ik alleen tinlo voer eten ze dat ook niet meer.
Ik wisselde vaak af met carnibest. Alleen al een tijd niet gedaan...
Ik kom wat moeilijker aan tinlo.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:45

Wat me opvalt is dat mensen met katten vaak veel meer moeite doen en langer doorzetten dan hond eigenaren ... voor de honden: -O- en voor de katten: *\o/* hihi

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:06

Hier een kat die zijn neus op trekt voor kvv.
De honden eten lotgering.
Maar geen van de soorten wil de kat hebben.
Heb carnibest geprobeerd. Maar ook dat blieft ie niet.
Overigens eet hij ook geen katten natvoer. Hij blieft alleen honden blik.
Wel gewoon brokken en daar eet hij dan weer alles van.
En hij barft uit eigen wil.
Vangt regelmatig gevogelte.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:26

Ik wil graag ook onze kat over zetten op KVV. Onze hond staat hier nu al enkele maanden op en eet terug met smaak terwijl hij zijn korrels gerust dagen liet staan.

Ik vraag mij alleen af, hoe doen jullie dat qua versheid ? Een kat eet gedurende de dag meerdere keren, maar dat lukt toch niet om een hele dag rauw vlees uit de koeling te laten staan ? Voeren jullie meerdere keren per dag ?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:33

BlueMilk schreef:
Ik wil graag ook onze kat over zetten op KVV. Onze hond staat hier nu al enkele maanden op en eet terug met smaak terwijl hij zijn korrels gerust dagen liet staan.

Ik vraag mij alleen af, hoe doen jullie dat qua versheid ? Een kat eet gedurende de dag meerdere keren, maar dat lukt toch niet om een hele dag rauw vlees uit de koeling te laten staan ? Voeren jullie meerdere keren per dag ?

Ja, ik voer zo'n 5x per dag. Maandags ben ik de hele dag weg, dus dan krijgt hij graanvrije brok.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:12

Ik voer de katten twee keer per dag. Voor mij is het niet haalbaar ivm werk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:13

Bij mij hebben ze onbeperkt graanvrije brok en zullen twee keer per dag een portie KVV krijgen en af en toe wat vers erbij, kippennek kuikentjes enzo

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:39

Onze katten eten s zomers 1 en s winters 2 x per dag. Is even wennen als ze gewend zijn dat er altijd brokjes staan, maar in de natuur eten ze hun prooi ook in 1 x op ipv steeds kleine porties.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:43

BlueMilk schreef:

Ik koop de eendagskuikens bevroren in een doos van 10kg. 's Avonds haal ik een dagportie (4 katten = 12 á 16 kuikens) eendagskuikens uit de vriezer die ik dan in de koelkast laat ontdooien. Dit in een afsluitbare plastic bak. De volgende dag zijn ze dan ontdooid en voer ik ze op, verspreid over 3 á 4 voerbeurten. De plastic bak staat meestal de hele dag buiten op een plank in het klompenhok, 1 dag blijft dat wel goed. Alleen als het buiten erg warm is of vriest bewaar ik ze overdag ook in de koelkast.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:15

Chubby schreef:
Onze katten eten s zomers 1 en s winters 2 x per dag. Is even wennen als ze gewend zijn dat er altijd brokjes staan, maar in de natuur eten ze hun prooi ook in 1 x op ipv steeds kleine porties.

In de natuur eten ze ook meerdere prooien op 1 dag ;)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:18

Mijn kat (EK) wordt deze zomer 9 jaar. Geloof een jaar of 2 geleden at ze haar brok die ze haar hele leven kreeg niet of nauwelijks meer. Overgegaan op Tinlo diverse smaken zo van een op andere dag en ze at het niet ze vrat het. Nog nooit zo goed eruit gezien, kreeg altijd onbeperkt brok en ving buiten veel.

Nu zit ze sinds deze winter binnen ivm schietende buurman en eet ze wel een stuk slechter. Wel logisch want doet niet veel en in de ren zit ze een beetje te koekeleren.

Ze at nu alleen nog de Tinlo Cattery variant (de makreel kan ze niet tegen) en de konijn.
De Cattery laat ze nog wel eens een daagje staan dus ben andere merken (Bandit, Carnibest en Bibi) gaan proberen. De enige die er naast de Cattery en konijn ingaat is de Bandit Wildmix. Daar doet ze een moord voor. Kuiken durf ik niet te geven erg he.

Ik zet een portie van 50/75 gram neer in de ochtend en om 18.00 uur weer een portie. Tussendoor krijgt ze nog gedroogde vleesjes.