Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Haren, haren en nog eens haren! Overal haar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:12

Net ook eens gekeken naar die robot stofzuigers.. Staat er eentje voor 90 euro.. Misschien wel het proberen waard! Straks eens zien of ik vriendlief krijg omgepraat :+
Zou zo'n robot ook zand opzuigen, of zou dat te zwaar zijn? Dat is bij ons nog het grootste probleem :=

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 09:14

Ik heb 2 herderachtigen en een fulltime baan,ik stofzuig s morgens en s avonds,soms nog eens tussendoor.
De enige plek waar ik haar tegen kom waar ik me nog aan erger is op de bank....
Was gaat in de machine en daarna in de droger( geen haren meer als het eruit is!)
Verder borstel ik ze regelmatig met de furminator( echt super borstel +:)+ )
Ook zwemmen ze regelmatig waardoor je ook wel losse haren kwijtraakt.

Als ze eens onder de douche gaan,neem ik een (ros) morstel mee en haal ik er ook nog een halve hond aan haren af.....

Maar met deze temperatuur verschillen blijft het een drama.......

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:13

Die robot stofzuigers kosten een hoop geld, maken een hoop kabaal en zijn lang niet zo zorgvuldig als wanneer je het zelf even stofzuigt. Heb zelf niet zo'n stofzuiger maar hoor er om mij heen weinig complimenten over..
En als je het zelf hebt gedaan plof je ook weer met een voldaan gevoel in de bank, om je beestjes op schoot te nemen encdan zelf onder de haren te zitten X-)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:23

ja ik ken het. Mijn bank is nu gewoon een en al kat en er is geen beginnen aan. Met zulk weer stofzuig ik ook iedere dag maar het lijkt geen verschil te maken. 1 van de 2 katten laat zich uberhaupt niet borstelen. De andere wel redelijk maar er komt zoveel af, dat is bijna niet te doen. Ik denk dat enige echte oplossing is geen dieren of naakthonden/katten :(

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:34

Oh, mijn 'robostof' verricht wonderen hoor! Ik wil nooit meer zonder. Het is er niet eentje van 90,- maar hij doet z'n werk erg goed. Als ik ga wandelen met de honden, dan doet Robostof de vloer. Ik heb wel een Linoleumvloer en een leren bank, zodat het haar makkelijk te verwijderen is. En verder mogen de honden niet naar boven, want hun bed staat beneden :-). Bovendien hoeven ze niet de hele dag achter m'n kont aan te lopen...

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:39

Daarom hebben wij een buitenhond :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:47

Stofzuigen en nog een keer stofzuigen en oja als je net lekker wil gaan zitten toch nog even stofzuigen ;(

Heel herkenbaar TS! Ik heb mijn huishouden en meubels er maar op aangepast.. Leren bank, bureaustoel en eetkamertafelstoelen. Veel poetsen (BLEEH) en hond eigen bed in de slaapkamer in plaats van de mijne! Gelukkig ligt ie voornamelijk op de bank of op zijn eigen spullen (mand, kleed etc.) en slaapt hij dus in zijn eigen bed.

Maar stro en hooi naar binnenlopen doet hij ook fijn. Voeten vegen aanleren is mij nog niet gelukt :(

Edit: Oja we Love the furminator. Scheelt echt!
Laatst bijgewerkt door Selka op 20-06-13 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:02

Hier ook haar, ach maak me er niet druk over, stofzuig om de dag, elke dag ga ik er niet aan beginnen. Ik zou ook niet te veel borstelen. Opzich logisch dat je hond veel haart, leeft binnen, heeft geen natuurlijk verhaar ritme...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:50

kani_ejj schreef:
Edit: even op reactie hierboven reageren dat sprak mij aan zeg.
Waarom neem je in godennaam een hond als doe nergens mag komen.
Een hond is een familie lid niet 1 of ander stuk vreten.

Sorry maar daar kan je me pissig om krijgen.

Nouja, ik heb dan ook een teckel, die kan en mag niet traplopen (kans op hernia vergroot ;) dus ook niet op banken springen etc)
en ze komt dus niet boven, of in de keuken/eetkamer, dit is split level dus moet ze 3 trapjes naar beneden, bovendien vind ik dat je het erg vermenselijkt, het is een lid van onze roedel, natuurlijk, maar ze mag wel weten wat haar rang is, de bank daar zitten wij op, zij mag in haar mand, en overal in de rest van het huis, en dat ze niet bij de keuken kan komen is alleen maar handig, staat ze ook niet zo te bedelen als we het eten klaar maken, natuurlijk nemen we haar wel (vaak) lekker op schoot, heerlijk kroelen, maar uitzichzelf mag ze niet op de bank. honden zien het echt niet als buitengesloten als ze niet op de bank/boven/keuken mogen komen hoor, ze denken heel anders dan mensen en wat jij nu beweert is gewoon vermenselijken van honden en daar krijg je alleen maar vervelende dieren van. onze hond slaapt ook gewoon in de bench in de gang, is dit dan ook zielig? dat ze niet in bed mag slapen? ik geloof het niet!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:56

Ik heb 3 katten en die verharen wel, maar niet enorm. Stofzuig 1x per dag om alle eventuele haren op te zuigen, maar het is minimaal. Ik verhaar nog meer bij wijze van :)

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:02

Heb zelf een heel jaar stage gelopen in een trimsalon en er komen inderdaad vrij veel honden voor het verwijderen van de ondervacht. Je moest eens ween wat we eruit kunnen halen!
De honden verliezen erachter idd minder haar maar in principe is het heel gemakkelijk zelf te doen.
Wij gebruikten ook een soort furminator maar het is vooral de techniek die belangrijk is, je moet steeds korte stukjes doen en geen grote lange halen maken.
Wij wasten en droogden de honden ook voor we borstelden dit zorgde ervoor dat het haar extra goed loskwam.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 14:38

Oke, ik heb goede verhalen gehoord over de Furminator. Hebben jullie een echte? Want er zijn ook namaak te koop en die schijnen net zo goed te zijn en iets goedkoper. Of is dat niet het bezuinigen waard?

Ik wilde een niet al te grote, niet langharige hond.. helaas.. :') ik werd verliefd op mijn binkie en geen moment spijt van gehad. Hij is een enorme knuffelbeer en de bank ziet er niet meer uit sinds hij en poes er samen met mij opzitten maar de liefde die ik van mijn hondje krijg is mij veel meer waard.

Alleen.. maak ik een broodje, zitten er haren op het bord. Wil ik koken, liggen er haren rond het fornuis. Hoe komen die daar? Ik heb een dagtaak aan het schoonhouden van mijn huis. Maar ik weet nu dat ik niet de enige ben!

Een robotstofzuiger, ik denk dat als ik dit aan mijn vriend vertel dat hij direct zo'n ding wil aanschaffen. Een robotgrasmaaier vind ik ook geniaal!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:40

Zo'n robotje is misschien een fijne aanvulling, alhoewel die natuurlijk niet in de hoekjes komt.
Haren op het fornuis en andere rare plekken is altijd de schuld van de kat :P Hond komt daar toch niet?

Ik heb een echte furminator, geen idee of een "neppe" net zo goed is. De mijne was €40,- maar dat is ie meer dan waard :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:44

Bij de 'echte' heb ik vaker gehoord dat het handvat afbrak :P
Iemand hier op bokt verkoopt ze ook, stuk voordeliger dan in de winkel!

Ik kom ook óveral haren (van de honden) tegen :P Maar het zit bijvoorbeeld aan je mouw als je ze geaaid of opgetild hebt, dus je brengt het vaak zelf over :D

(zo'n robot grasmaaier is per merk wel verschillend of je er blij van wordt of niet :+ )

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:58

Ik heb de echte en de nepperd furminator( van starline) ze doen het beide super!

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:21

nou ik kan je vertellen , wij hebben een kortharige witte jack-russel. en werkelijk alles zit onder de witte haartjes. Zelf met de stofzuiger gaat het er nauwelijks af |(
de haartjes zitten gewoon in de bank gezogen en je krijgt ze er niet meer uit.
Begrijp je frustratie .....

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:32

Zelfde probleem.
Ik heb een Berner Senner en een flinke Newfoundlander in huis. Tel daar bij op 8 Maine Coon katten die halflang haar hebben en de chaos is compleet... Ik spuug nog net geen haarballen uit. Laatst had ik iemand in huis die een week aan het klussen was, hij vroeg zich af of ik nog wel eens iets anders deed als stofzuigen....( Mijn antwoord: ja, dweilen)
maar ik zou niet anders willen, veel te gezellig in huis.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:34

Amorosa, mijn robotzuiger komt morgen binnen.. Ik zal laten weten hoe ik em vind :j Ik lees wel veel positieve reviews op internet.. Probleem bij ons is dat we een erg kleine kamer hebben met veel meubels, en met de gewone zuiger kom je bijna niet onder de banken en tafels.. die robot is maar 7 cm hoog, dus hopelijk scheelt dat toch wel! Ik hoop dat ie wel sterk genoeg is om zand op te zuigen.

En over de furminator; ik heb de echte en de neppe, en ze werken allebei ongeveer even goed :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:39

Tegen de haren in je net gewassen kleren: een droger. Ik vind haren in huis niet zo erg. Maar inderdaad kom je schoon uit de douche, pakt je schone handdoek (althans dat dacht je dan) zitten er haren op je lijf -O-
Nu ik een droger heb, heb ik daar geen last meer van!

Wat misschien ook wilt helpen: Lupoderm huid&vacht kuur. Heb dit voor mijn kat gekocht (krabte zichzelf helemaal open) en ook aan de hond gegeven ter controle. Vacht zag er beter uit, maar ook: minder verharen! (Hij verhaart dan nog wel, maar dus niet iedere dag evenveel. Alleen tijdens de ruiperiodes even flink goedf)

Ga binnenkort maar weer een flesje halen denk ik, want hij verhaart me nu alweer een tijdje teveel }>

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:57

Amorosa schreef:
Hallo mede-Bokkers,

Ik twijfel of ik gewoon iets van mij af wil schrijven of dat ik ook advies wil vragen 8-)
Zoals de titel doet vermoeden; ik erger mij kapot aan (dieren)haren! Haren OVERAL!
Ik heb de allerliefste hond van de heeeeele wereld, een groot uitgevallen Border Collie kruising en hij heeft nogal lang haar, ook heb ik een kat, die het hele jaar uithaart. Ik heb een Dyson Animal Pro stofzuiger aangeschaft maar ik vind nog steeds overal haren;
In de kamer, in de keuken, op mijn kleren, in mijn schone was, op het toilet en in mijn bed. Werkelijk o-ver-al haren! -O-
Stap ik uit de douche en pak ik een schone handdoek; zitten er haren op mijn lijf vastgeplakt.
Ik borstel mijn hond, hij krijgt geen brokken maar vlees en heeft een hele schone gezonde huid, hij ziet er heel erg goed uit, ik stofzuig hem soms (dat vind hij serieus fijn, hij gaat al klaarzitten als ik de stofzuiger pak :') ) en het enige dat ik nog niet geprobeerd heb; hem naar een trimsalon brengen om de ondervacht er uit te laten halen.
Ik schaf straks een nieuwe wasmachine aan en ben van plan daar geen paarden/honden/katten-spullen in te wassen. Maar zal dat zoveel schelen?

Wie herkent dit en wat doen jullie er aan? Mijn moeder heeft een labrador en och die haart ook wel uit, maar bij haar is het altijd spik en span. Mijn vader heeft een boxer en die vinden regelmatig korte haartjes overal in terug maar ook daar zie ik nooit haren als ik er ben.
Moet ik 2 keer per dag stofzuigen en stoffen? Er zijn toch veel mensen wiens hond in bed slaapt, hoe doen die dat? Dat wordt toch een pandemonium aan haren?!
Nu ik dit typ vind ik tussen de bank complete cavia's aan haren, terwijl ik dat gisteren net gestofzuigd heb... aaaarrrgghhhh! 8)7

ik erger met je mee

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:09

Hier ook één die gek word van alle haren.
Wij hebben kortharige honden, en vooral de grootste verhaart het hele jaar door. Nu zijn ook beide honden nog eens wit dus alle haren zie je ook super goed overal opzitten.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:17

hier ook een kortharige hond, maar die haren vind ik een stuk minder erg als die van de katte

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:08

Mijn kat haart ook gewoon het hele jaar door uit alsof er iets mis met het beest is. Maar dat doet hij al jaren :P Ik ben omgeven door haren, ik weet niet hoe het zou zijn met nog meer huisdieren, ik denk dat ik ten onder ga!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:29

Ik heb ook 2 langharige katten en ik word inderdaad ook wel eens debiel van al die haren. Continu stofzuigen ben ik echt mee gestopt, ik vind het prima. Als ik het niet meer aan kan zien ga ik stofzuigen, eerder niet haha ;) De haren op mijn bed vind ik wel vreselijk. Gelukkig liggen mijn katten aan 1 kant van het bed, dus hier heb ik een deken overheen liggen en overdag ligt er ook een extra deken op mijn bed.
Haren op mijn kleding vind ik ook vreselijk irritant. Ik heb zo'n plakroller inderdaad, die gebruik ik een hoop maar word er soms wel een beetje moedeloos van... Maar m'n katjes gaan nooit meer weg hoor haha, dan maar proberen om te gaan met haren overal...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:33

Ik heb maar 1 hond (van de 3) die haart en ook ik word er soms gek van! Als hij er niet meer is komen er alleen maar nietverharende honden ;) Gelukkig is het een wereldhond en dat maakt alles goed. Maar schone handdoeken vol haren vind ik vreselijk ;)