Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arrabel schreef:Maar ik begrijp alleen niet waarom je een bijvoorbeeld een Cavia wel zonder enige kennis of wat dan ook in de winkel mag halen en een Chinchilla dan weer niet..
Waarom moet je voor een Chinchilla wel aan eisen voldoen en voor een Cavia niet?
net clowns haha ViefJor schreef:geld dat dan ook voor de mensen die ze al langer hebben denk je? Dat ik moet aangeven dat ik er 5 heb. Ik weet van allen de geboortedata nog, en er zijn er 2 die medicatie toegediend hebben gekregen, die ook bij een DA in het bestand staan.
Cloclocken, inderdaad. Je moet echt correct met ze om gaan, want ze worden ook snel ziek. Maar als je eenmaal weet hoe, zijn ze zo leuknet clowns haha
ViefJor schreef:geld dat dan ook voor de mensen die ze al langer hebben denk je? Dat ik moet aangeven dat ik er 5 heb. Ik weet van allen de geboortedata nog, en er zijn er 2 die medicatie toegediend hebben gekregen, die ook bij een DA in het bestand staan.
Cloclocken, inderdaad. Je moet echt correct met ze om gaan, want ze worden ook snel ziek. Maar als je eenmaal weet hoe, zijn ze zo leuknet clowns haha

ViefJor schreef:dan ligt het toch niet aan die van mijalleen maar gehecht aan mij. Ik heb ze allemaal al vanaf baby. Ze komen ook als ik roep, kroelen, op schoot zitten, super tam. Maar een ander hoeft niet eens de kooi open te doen, dan breekt de hel los
Arrabel: Ach, ze moeten ergens hun geld uit halen
Fiffill schreef:De positieflijst zou in januari al uitkomen, toen was hij er nog niet (heb het in de gaten gehouden omdat ik zelf ook een exoot heb - die nu ineens niet meer gehouden zou mogen worden).
Ik vind dit echt heel suf. Met name omdat ze onderzoek hebben gedaan hoe je de dieren kon houden en volgens die voorwaarden zou de gemiddelde mens niet eens een hond kunnen houden.... maar echt niet dat ze die gaan verbieden want dan staat heel NL op z'n achterste poten!
Ik ga echt 'n verzoek indienen om ze van de lijst te laten halen (ik ben voor extra controle, maar niet voor het verbieden ervan - andere dieren vind ik wel minder geschikt als huisdier, wasberen bijv).
Maar deze hele soort is als huisdier gefokt en bestaat eigenlijk niet eens in het wild (is een hybride)...