Geen Fretten en Chinchilla's meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:33

Kan me ook niet voorstellen inderdaad dat ze je dier zomaar afnemen.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:34

Nou fokken kan ik niet meer, ookal zijn babies van hun zo leuk. Altijd gezegd ik ga fokken.. 2 nestjes gehad en ze waren zó leuk dat ik ze zelf heb gehouden :+ mannen laten castreren uiteraard.

Nee hoor, ze mogen oud worden bij mij, en oud kunnen ze worden :j

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:35

Ach, het is goed dat ze een dergelijk initiatief nemen maar ze slaan meteen zo door :roll: . Overigens wel een beetje knullig die foto van die coati's (neusbeertjes) alszijnde wasberen; als ze zelf de soorten niet eens uitelkaar kunnen houden :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:35

Ik weet niet wat de randvoorwaarden zijn, dat zal miss ook wel per dier verschillen?

Wilde zelf ook altijd graag fokken in de toekomst, maar dat gaat dus niet meer...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:35

Nog iets, ik had een Boa maar daar had ik geen papier bij.
Die kan je dan wel kopen, gewoon aanvragen en je krijgt je Cites voor 80 euro thuis gestuurd, zonder vragen of enige controle.
Ik vermoed dat het ook misschien een beetje een geld kwestie is, de randvoorwaarden zijn waarschijnlijk dat je nu een Cites papier bij je Fret, Chinchilla of Hamster moet hebben en die kan je dan kopen voor een X bedrag, zo word de staatskas weer lekker gespekt.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:36

chinchilla staat idd op de lijst mag worden gehouden onder speciale voorwaarden, maar wat mogen die dan zijn?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:36

Ik denk inderdaad dat je er bepaalde papieren voor moet hebben.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:40

Arrabel schreef:
Maar ik begrijp alleen niet waarom je een bijvoorbeeld een Cavia wel zonder enige kennis of wat dan ook in de winkel mag halen en een Chinchilla dan weer niet..
Waarom moet je voor een Chinchilla wel aan eisen voldoen en voor een Cavia niet?

ik heb een heleboel cavia's en 2 chinchilla's en ik vind persoonlijk dat een chinchilla onderhouden toch net iets anders is dan een cavia.
Chinchilla's moeten bv erg correct verzorgt worden terwijl cavia's dan weer enorm flexibel zijn.
Ook voor kinderen zou ik nooit een chinchilla aanraden.
Aangezien ze helemaal niet tegen drukte kunnen.
Terwijl bij mijn cavia's geld hoe meer drukte, hoe meer vreugd :)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:41

geld dat dan ook voor de mensen die ze al langer hebben denk je? Dat ik moet aangeven dat ik er 5 heb. Ik weet van allen de geboortedata nog, en er zijn er 2 die medicatie toegediend hebben gekregen, die ook bij een DA in het bestand staan.

Cloclocken, inderdaad. Je moet echt correct met ze om gaan, want ze worden ook snel ziek. Maar als je eenmaal weet hoe, zijn ze zo leuk :+ net clowns haha

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:45

ViefJor schreef:
geld dat dan ook voor de mensen die ze al langer hebben denk je? Dat ik moet aangeven dat ik er 5 heb. Ik weet van allen de geboortedata nog, en er zijn er 2 die medicatie toegediend hebben gekregen, die ook bij een DA in het bestand staan.

Cloclocken, inderdaad. Je moet echt correct met ze om gaan, want ze worden ook snel ziek. Maar als je eenmaal weet hoe, zijn ze zo leuk :+ net clowns haha

idd ook echte clowns hier!
Is het bij jou ook zo dat ze erg gehecht zijn aan 1 persoon?
Ik kan er namelijk alles mee maar anderen moeten echt opletten wat ze doen of ze krijsen hun hok bij elkaar.
Het zijn nu wel diertjes met een verleden dus of het daaraan zou liggen weet ik ook niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:46

Tsja ze kunnen zich beter richten op al die sneue goudvissen die in kommen en kleine bakken worden gehouden..... de gemiddelde chinchilla eigenaar leest zich namelijk wél in voor ze een dier aanschaffen... dat is bij goudvissen wel anders. Of andere 'standaardhuisdieren' zoals konijnen om maar wat te noemen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:47

ViefJor schreef:

Ik denk inderdaad dat je dan 5 keer een Cites papier moet aanvragen.
Voor een Boa is het Cites papier 80 euro dus voor een Chinchilla zal het zo'n 50 zijn..?
Dat is dan 50 x 5 = 250 euro = Kassa voor de staatskas.

ViefJor

Re: Geen Fretten en Chinchilla's meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:51

alleen maar gehecht aan mij. Ik heb ze allemaal al vanaf baby. Ze komen ook als ik roep, kroelen, op schoot zitten, super tam. Maar een ander hoeft niet eens de kooi open te doen, dan breekt de hel los :+

Arrabel: Ach, ze moeten ergens hun geld uit halen :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:52

Iemand in een ander topic zegt net dat ze dat loket heeft gebeld en dat de lijst nog niet klaar is en dat er nog dingen zouden veranderen, maar wat weet ik niet.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:54

ViefJor schreef:
alleen maar gehecht aan mij. Ik heb ze allemaal al vanaf baby. Ze komen ook als ik roep, kroelen, op schoot zitten, super tam. Maar een ander hoeft niet eens de kooi open te doen, dan breekt de hel los :+

Arrabel: Ach, ze moeten ergens hun geld uit halen :n
dan ligt het toch niet aan die van mij ;)
Laatst bijgewerkt door _Clocloken_ op 19-06-13 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:55

Hm ben benieuwd. Ben zeker bereid een papier voor ze aan te vragen, en ze mogen ook echt wel komen controleren hoe ze leven bij mij. Als dit betekend dat ik ze gewoon mag blijven houden :)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:55

Fiffill schreef:
De positieflijst zou in januari al uitkomen, toen was hij er nog niet (heb het in de gaten gehouden omdat ik zelf ook een exoot heb - die nu ineens niet meer gehouden zou mogen worden :( ).

Ik vind dit echt heel suf. Met name omdat ze onderzoek hebben gedaan hoe je de dieren kon houden en volgens die voorwaarden zou de gemiddelde mens niet eens een hond kunnen houden.... maar echt niet dat ze die gaan verbieden want dan staat heel NL op z'n achterste poten!

Ik ga echt 'n verzoek indienen om ze van de lijst te laten halen (ik ben voor extra controle, maar niet voor het verbieden ervan - andere dieren vind ik wel minder geschikt als huisdier, wasberen bijv).
Maar deze hele soort is als huisdier gefokt en bestaat eigenlijk niet eens in het wild (is een hybride)... :roll:

Ik doe mee fif!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:57

Waar zouden we dan het beste naar toe kunnen mailen? Eerst maar even uitzoeken. Misschien moet ik gewoon al mijn leuke filmpjes en foto's van mijn vast o zo ongelukkige *kuch* huisdier meesturen _O-

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:58

Ik kwam deze foto al eens tegen van jouwe Fiffill!

Afbeelding

Daar kunnen ze toch niet omheen.. :+

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:59

ja idd. sjonge jonge een hond of kat is erger dan zoon diertje vind dit echt bezopen, en zal echt mee doen fif ik zal wel eens uitzoeken hoe en wat :)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:59

Lol heb ook drie buikjes, nou die hebben bijna meer ruimte dan mij..en ze zijn echt niet ongelukkig hoor. Anders had ik ze niet!

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:00

HAHAHAHAH!!!

hey there, sexy <<)

even foto van mijn chinnie zoeken :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:03

Ketly schreef:
Ik kwam deze foto al eens tegen van jouwe Fiffill!

[ Afbeelding ]

Daar kunnen ze toch niet omheen.. :+

Haha ja met z'n vampiertandjes <3
Zo'n zielig beestje toch... :+

ViefJor

Deze dus.. 3 op n plankje, en 1 stalkertje <<)
Afbeelding

zooo ongelukkig
Afbeelding
Afbeelding

Boompje1985

De helft van de honden eigenaren bij mij in de straat laat zijn hond niet eens uit... dus als ze dan moeilijk willen gaan doen begin daar dan mee zou ik zeggen.
Dit is weer typisch een geval van regels verzinnen voor een zogenaamd probleem terwijl al die tijd, energie en geld in belangrijkere dingen gestopt kon worden.