HELP!! Wat voor monsterspin huist er in mijn appelboom??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:26

Lijkt inderdaad op een rupsennest :j
Even langs een Dierenspeciaalzaak of een tuinartikelen winkel. Is vastwerk wat te vinden om er van af te komen.
Check Google maar op rupsennesten :p ziet er verdacht hetzelfde uit

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:27

ah, en kan dat ook zonder dat je het met je handen aan hoeft te pakken? Vind het toch wel luguber eigenlijk...

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:27

Ibbel schreef:
Ik heb ze ook. Gewoon de nesten verwijderen, met blad en al. Fluitje van een cent.

Of dat inderdaad haha
Maar gooi je die dan gewoon in de GFT container dan?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:28

Leorah schreef:
ah, en kan dat ook zonder dat je het met je handen aan hoeft te pakken? Vind het toch wel luguber eigenlijk...

Zie mijn post onderaan pagina 1

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:28

takje waar ze aan vast zitten afknippen met een groene kliko/vuilniszak er onder? :P

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:29

Ik vind het ook lijken op een spin.
Ik ben sowieso panisch van insecten, maar als het spinnen zijn zou ik toch ook niet meer buiten komen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:29

Gewoon weghalen. Takje afknippen met snoeischaar, als je het blad niet het je handen durft aan te raken. Weggooien in de container, klaar. Heb je geen gif voor nodig. Gif werkt trouwens niet. Alles wat er voor de consument in de handel is, is onwerkzaam en commercieel wel werkzaam spul mag je niet kopen.

Muronia

Re: HELP!! Wat voor monsterspin huist er in mijn appelboom??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:33

Heel erg bedankt mensen! Ik heb het linkje inmiddels ook gelezen. Pff ik heb nog veel te leren als beginnend tuinierder in mn eigen tuin merk ik wel. Morgen eerst checken of het echt geen spinnen zijn en als niet, dan proberen om zonder gillen die nesten uit mn boom te halen. Ik hoop dat het er echt niet veel meer zijn dan ik nu in eerste instantie heb gezien bahhh!!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:43

Ik heb vrij veel 'ervaring' met tamelijk grote kalibers spinnen, en voor zover ik kan zien zijn dat geen spinnen. En met groot bedoel ik zo groot als je handpalm x) Huisspinnen wel te verstaan, niks van buiten.
Buiten ben ik zelden zo'n gigantische exemplaren tegengekomen eigenlijk. Daar zou ik me dus niet zo'n zorgen over maken. Rupsen lijken me gezien de dikte en de vierkantige vorm van de zogenaamde 'poten' waarschijnlijker. Ik wist alleen niet dat die zo'n vreselijk goor webnest konden maken. Ook weer wat geleerd.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:14

xHaithi schreef:
Ik heb vrij veel 'ervaring' met tamelijk grote kalibers spinnen, en voor zover ik kan zien zijn dat geen spinnen. En met groot bedoel ik zo groot als je handpalm x) Huisspinnen wel te verstaan, niks van buiten.
Buiten ben ik zelden zo'n gigantische exemplaren tegengekomen eigenlijk. Daar zou ik me dus niet zo'n zorgen over maken. Rupsen lijken me gezien de dikte en de vierkantige vorm van de zogenaamde 'poten' waarschijnlijker. Ik wist alleen niet dat die zo'n vreselijk goor webnest konden maken. Ook weer wat geleerd.

Zoek maar in google afbeeldingen op stipmot rupsen. Hele bomen vol.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:20

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:33

Dit is idd stippelmot. Hier vorig jaar een boom die geheel ingepakt was in web. Zelfs het gras er onder was bedekt met spinsel. zo de hele stam rondom bedekt. Boom was volledig kaal, maar heeft zich wel hersteld. De kippen en de vogels vinden het wel fijn als je daar wat in om raagt.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:34

Wat een gore beesten. Ik vind web altijd zo'n vervelend gevoel hebben. Het plakt en je weet nooit waar het allemaal zit. (komt misschien ook omdat web me aan spinnen doet denken en daar ben ik bang van x))
Heel veel succes met verwijderen TS.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 06:37

Vorig jaar heb ik meerdere bomen gezien die helemaal ingepakt waren := Niet fijn ook om onderdoor te moeten fietsen aangezien ze aan draadjes naar beneden komen zetten die rupsen.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 06:49

Wat zal jij geschrokken zijn zeg en nog steeds wel ! Brr ik ben dr ook echt een schijterd in , misschien heb je een stoere vader/broer of vriend die je kan helpen weghalen ..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:05

en heb je vandaag nog iets ontdekt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:12

Stippelmot idd, bij ons een jaarlijk iets :)

Afbeelding

Bijna alle bomen in de wijken zitten dan vol.
Als de rupsen wat ouder zijn laten ze zich soms bungelen aan een dun draadje, als je dan over straat loopt moet je uitkijken dat je geen rupsen in je gezicht krijgt. :')

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:13

Fiffill schreef:
Stippelmot idd, bij ons een jaarlijk iets :)

[ Afbeelding ]

Bijna alle bomen in de wijken zitten dan vol.
Als de rupsen wat ouder zijn laten ze zich soms bungelen aan een dun draadje, als je dan over straat loopt moet je uitkijken dat je geen rupsen in je gezicht krijgt. :')

Wow hey dat is serieus flinke horror :oo

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:14

Overigens vreten ze wel van de bomen, maar die krijgen alweer heel snel nieuw blad, dus echt heel schadelijk is het niet... maar kan me voorstellen dat het met een appelboom wat minder is als je ook nog appels ervan wilt :+