Ik heb ze altijd op mijn slaapkamer gehouden zonder problemen. Ik hoor hem eigenlijk nauwelijks, nu is mijn wiel ook heerlijk stil, dat scheelt wel! Loopwiel wat ik eerst had maakte geluid, dat is niet leuk meer
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
laResidence schreef:Egeltjes zijn solitair levende dieren.
ipv kattenvoer is het beter om ze speciaal egelvoer te geven, evt. gemengd met kattenbrokjes.
Een egeltje is geen diertje om op je slaapkamer te houden.
Ten eerste vanwege zijn nachtelijke activiteit, zeker op beukensnippers maakt dat een hoop kabaal.
Ten tweede omdat het hok best snel stinkt.
Voordeel van beukensnippers is dat je de poepjes er uit kunt scheppen.
Verder leven ze bij een temp. van rond de 25 graden.
Dat betekent dat je enige vorm van verwarming (warmtelamp of mat) moet geven.
Er is sprake van flinke inteelt onder de witbuikegel populatie, dus voorzichtigheid met de aanschaf is geen luxe.
Froukjeloves schreef:Ik heb er 2 bij een dierenwinkel weg, die zaten in een veel te klein hokje en kon ik niet laten zitten.
Een in Beilen weg bij 1 die ook op mp staat.
Echter 2 dagen nadat ik die 2 uit die dierenwinkel weg had. hadden ze alweer nieuwe
Froukjeloves schreef:ehm ja mss wel mss niet als ik ze niet gekocht had hadden ze langer in die kleine hokjes gezeten
en hadden ze nu geen mega ruimte gehad!
maar ik zie het zo niet.. ze hebben nu alle ruimte en deze hebben er dus niet lang gezeten, dus wel 2 weg gehaald daar.. en als me terras verder klaar zijn zullen er ook nog volgen want ik ben van mening elke egel die ik weg haal uit zoon winkel is er 1
Kuggur schreef:Froukjeloves schreef:ehm ja mss wel mss niet als ik ze niet gekocht had hadden ze langer in die kleine hokjes gezeten
en hadden ze nu geen mega ruimte gehad!
maar ik zie het zo niet.. ze hebben nu alle ruimte en deze hebben er dus niet lang gezeten, dus wel 2 weg gehaald daar.. en als me terras verder klaar zijn zullen er ook nog volgen want ik ben van mening elke egel die ik weg haal uit zoon winkel is er 1
Naief.
.