mijn lieve vriend, wat is er met jou aan de hand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: mijn lieve vriend, wat is er met jou aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 14:51

Lever en suiker is allemaal gecheckt toen de tijd, waardes konden niet beter dus dat zou het op dat moment echt niet moeten zijn!
Zijn rug twijfel ik nog wel over, een hond die last van zijn rug heeft zou moeten reageren en elke wervel wordt steeds weer na gekeken (En we hebben wat bij de dierenarts gezeten, ik moet en zal weten wat het is) hij reageert nooit op zijn rug, slaapt in de meest vreemde houdingen (en het liefst in een kronkel op zijn rug) en als we buiten in het bos zijn en hij heeft een moment van spelen rolt hij het liefst met iedere hond door het zand.
Misschien is het wel zijn rug, dat zullen we moeten uitzoeken, maar bij zowel de Dierenartsen waar we nu zijn geweest als ik zelf hebben daar nog geen alarmbellen horen rinkelen.

Voeding is nu ook uitgezocht, daar gaan we ook niet meer mee rommelen, als iets niet goed aanslaat dan kun je het ook alleen maar meer verpesten. Vlees is geen optie, daar gaat hij van spugen en zich nog ellendiger van voelen,
Hij staat nu op nutram, graan (en dus gluten) vrije brok, ontlasting blijft het zelfde, altijd super weinig en mooi stevig (zelfs toen hij nog op de royal canin stond) minimaal 50% vlees erin, en de rest is opgevuld met groentes. Deze voeding wordt ook aangeraden bij honden die diabetes hebben, dus dan vang ik al 2 vliegen in 1 klap

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:03

Onze hond werd ook heel sloom, had een onregelmatige hartslag en at bijna niets meer... In de eerste instantie konden ze niks bij haar vinden. Maar ze werd steeds slechter en ze begon zich steeds meer terug te trekken, ze ging achter de bank liggen enz. uiteindelijk ging het zo slecht dat we acuut naar de kliniek moesten met haar en daar is de ziekte van addison vast gesteld. Nu krijgt ze tweemaal daags medicijnen en ze is nu inmiddels 12 en erg fit voor haar leeftijd!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:06

oke!

Twiggle heeft een regelmatige onregelmatige hartslag, waarvoor we in emmeloord zijn geweest (echo) daar hebben ze niets kunnen vinden...... maar ook dit schrijf ik op mijn lijstje, bedankt!

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:54

Hoe is het nu met je hondje TS?

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:25

sparretje schreef:
Hoe is het nu met je hondje TS?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:30

Bedankt voor de interesse....
Afgelopen dagen nogal het ea mee gemaakt waardoor ik nu pas een beetje bokt weer aan het bij lezen ben.

Twiggle heeft dinsdag bloed geprikt, en dat is opgestuurd naar duitsland.
Alles wat er ook maar onderzocht kon worden is gedaan, 4 buisjes bloed en bijna 200 euro verder...... is er nauwelijks wat uitgekomen.

Zijn eiwit is wat aan de lage kant, en witte bloedlichaampjes ietsjes verhoogd.
Schildklier zat op 16 en op 13 zou het pas een probleem worden.
Dierenarts concludeerde dat zijn hartslag aan de lage kant was (net aan 80 en dat schijnt voor kleine honden te laag te zijn) en het leek erop alsof er soms een blokje (dus overslag) te horen was.

We hebben inmiddels de homeopatische middelen binnen en daar zijn we nu een paar dagen mee verder.
Dit gaan we 6 weken achtereen doen, en hebben daarna weer overleg.
Ik zit op dit moment te wachten op een nieuwe bestelde auto waarvan de levering maar steeds uitgesteld wordt, en ik zit dus zonder auto. en het is dus moeilijk op stad en land af te rijden op het moment....
En aangezien hij nu niet kritiek is, gaan we eerst kijken of we met homeopathie wat kunnen en anders een hart echo en naar een internist of een orthopeet, en dan te kijken naar hernia's of wat dan ook.
Orthopeet maakt een scan met contrastvloeistof, en kan direct ingrijpen of een behandelplan opzetten.
Hart echo wil ik wel weer laten maken omdat ik dat dus helemaal niet vertrouw!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:38

Hoe lang hebben jullie welke schildklier middelen gebruikt? Onze eerste witte herder had ook even tijd nodig voor we de goede dosering hadden.dat is toen 4 keer verhoogd tot hij op een idioot hoge dosis pas ging reageren. Daarna konden we met zijn gewichtsvermindering de dosis gaan verlagen. Verder had hij echt alle verschijnselen die je opnoemt bij je tekkel.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:39

We zijn er in februari mee begonnen en zijn er een week of 3 geleden mee gestopt.....
Ik zit er nog wel aan te denken om hem gewoon een dubbele dosis te geven van wat hij al heeft gehad, alleen weet ik niet of ik daar nog goed aan doe...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:44

Wat vind je dierenarts ervan? Je hebt in ieder geval lang genoeg geprobeert maar dus maar een keer een dosis verhoogd? En is na de eerste verhoging bloed weer getest of er enige verandering in de waardes was? Hier hebben we 2 weken gegeven, bloed getest aan de hand daarvan dosis verhoogd. 3 weken gewacht bloed getest, dosis weer verhoogd enz. Tot uiteindelijk bloed een mooie waarde aangaf.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 16:52

LotusT schreef:
Onze hond werd ook heel sloom, had een onregelmatige hartslag en at bijna niets meer... In de eerste instantie konden ze niks bij haar vinden. Maar ze werd steeds slechter en ze begon zich steeds meer terug te trekken, ze ging achter de bank liggen enz. uiteindelijk ging het zo slecht dat we acuut naar de kliniek moesten met haar en daar is de ziekte van addison vast gesteld. Nu krijgt ze tweemaal daags medicijnen en ze is nu inmiddels 12 en erg fit voor haar leeftijd!

Ik moest ook aan de ziekte van Addison denken. Natrium- en kalium waarden in het bloed zijn dan doorgaans afwijkend.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 16:34

Arme Twiggle! wist niet dat hij weer zo slecht ging! dacht dat het redelijk stabiel bleef, al merk je natuurlijk wel aan hem dat hij niet lekker in zijn velletje zit.