Slaapplek voor enorme sloper

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:03

Marloes__ schreef:
Hij slaapt al apart. (in de keuken met uitloop naar de tuin). De keuken is afgezet met een traphekje. In de keuken sloopt hij ook niet. Dus daarom vind ik een bench ook niet nodig. Het gaat puur om zijn kussen.

nou gewoon een paar kleden op elkaar leggen dan, geen kussen tot hij niet meer sloopt.. simpel zat ;)

danamuts

Re: Slaapplek voor enorme sloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:06

betonnen bloembak maat groot, en daar hooi in gooien? Ligt zacht, en geeft niet zoveel zooi ( een keer vegen en opnieuw in de bak gooien

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:07

of uiteindelijk het juiste kussen haha :') ze kunnen niet praten hoe hard/zacht/formaat/vulling het moet zijn..grapje!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:08

Ik moet zeggen dat ik een betonnen bloembak met hooi in mijn huis ook niet echt fraai vindt :D.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:12

Over de bench: Ik vond zo'n ding ook altijd verschrikkelijk.. Zo'n kaal, kil ding.
Wij hebben echter toch een bench gekocht; Hem tegen de wand aan gezet, tussen de piano en een andere muur en er een mooi kleedje overheen gegooid. Schapenvachtje erin en een héérlijk holletje waar wobbe maar al te graag ligt te slapen :)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:15

Mijn duitse dog slaap op een matras. Koop ik bij de kringloop voor 10 euro. Vroeger toen hij jong was, scheurde hij hem ook aan stukken. Nu graaft hij er nog alleen in. Ik haal elke paar maanden een nieuwe. Een bench zoals Nachtlampje omschrijft is ook niks mis mee. Een soort eigenhuisje, maar dan met het deurtje open.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:20

Oude legerdekens (die ze vroeger vaak onder zadels deden)? Die dekens zijn super stevig!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:33

Marloes__ schreef:
Ik moet zeggen dat ik een betonnen bloembak met hooi in mijn huis ook niet echt fraai vindt :D.

ik ook niet, maar slopen wordt lastig :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:41

ik heb rasechte slopers gehad,en uiteindelijk gaf ik ze dekens van de kringloop,van die wollen dingen,die werden in reepjes gescheurd ,en als het helemaal spaghetti was dan gaf ik ze een nieuwe deken...

opsluiten in een kooitje van nog geen m2 is nog niet eens in me opgekomen... :n

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:42

Ik zou een winterdeken van paard gebruiken of zo'n dikke wollen deken
Onze staff van1,5 sloopt ook alles

Mag nu snachts in open bench met een dekje (voor onder zadel) erin (inmiddels ook half gesloopt)
Matrassen zitzakken alles gaat stuk tuinkussens

Wellicht een idee om pas iets nieuws te geven als ze een nacht nergens op ligt? Dat ze het zo door krijgt
Weet het niet hoor...

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:52

ts, mag ik ook nog vragen hoeveel beweging je hondje krijgt? :o een kong is ook een leuk speeltje!

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:09

Verplaats je eens in je hond.. waarom maakt hij alles kapot? Komt op mij over alsof hij niet genoeg te doen heeft. Als een hond namelijk moe is, gaat hij niet slopen. Daarnaast vraag ik me af of je hem wel duidelijke regels, grenzen en limieten geeft (dit vraag ik me standaard af trouwens, bij elke hond die iets 'fout' doet).

Wat ik zou doen is toch echt tijdelijk een bench regelen. Daarmee oefenen dat een bench voor ontspanning staat, en niet voor opsluiten. Dan zal je zien dat hij het als een fijn plekje gaat ervaren waar hij uit zich zelf gaat liggen rusten. Belangrijkste is hier denk ik: uitdaging. Ik denk dat hij gaat slopen omdat hij te veel energie heeft. Hoe vaak laat je hem uit? Hoeveel speel je met hem?

Ik moet toegeven dat ik niet alle reacties heb gelezen, maar ik heb nu voornamelijk preventie gezien. Het probleem moet opgelost worden, niet bestreden . Je kunt wel stevige dingen gaat knutselen o.i.d., maar het gaat om het idee erachter. Waarom doet de hond het? In het begin kun je wel geknutselde dingen gebruiken, maar het mag geen bestrijdingsmiddel worden.

Een hond gaat echt niet zomaar mollen, en het is ook NIET de schuld van de hond zoals zoveel eigenaren denken. Het probleem ligt ATLIJD bij de eigenaar, net als met paarden. Je moet hun psychologie leren. Iets waar ik me al een poosje in verdiep :) Ik hoop dat ik iets heb kunnen helpen :)

Edit: het idee van de bench kun je naar verloop van tijd ook toepassen op normale manden, waardoor je de bench dus weg kan laten als jij dat fijn vindt. Maar als je het goed doet, geeft een hond ook aan dat hij graag iets als een bench wil hebben.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:14

moet hij persé s'nachts in huis? Kan hij niet in de schuur of stal, dan kun je hem een bak met hooi geven. Zo'n grote hond in huis vind ik zowiezo niks.maar dat is persoonlijk.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:15

Oh lekker herkenbaar. Die van mij sloopte ALLES in huis, echt alles. Zelfs de trap is aangevreten haha ZUCHT. Inmiddels is het opgehouden nu we er een andere hond bij hebben. Maar ik heb ze altijd in de gang, de kussens die ik voor ze kocht waren helaas nog steeds niet veilig en het enige wat ze niet kapot maken en waar ze ALTIJD samen op liggen is de kokos deurmat. Kan me NIET voorstellen dat het lekker ligt want het is hard en prikkelt. Maar ze liggen er met zn tweeën op (ookal past dat niet), ook als er een heerlijk kussen naast ligt. Die maken ze hooguit kapot haha.

Ik heb het zoeken dus maar opgegeven en me neergelegd bij de deurmat.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:24

goedkoop matras nemen en daar vijverfolie omheen doen is het enigszins beschermt en makkelijk schoon te houden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:33

Mijn pupermecheltje sloopt momenteel ook echt alles. Het word vanzelf minder :D. Voor mensen gaan roepen dat ze te weinig doet, er word mee getraind, appel, pakwerk en speuren. Ze loopt in een roedel van 4 honden, en ze gaan overal mee naar toe. Het is gewoon een puber.
Hier heeft ze inderdaad ook alle mandjes al zo gemaakt zoals zij ze mooi vind. Ook het dure orthopedische bedje van 1 van de andere honden. En ze vond dat de slaapbank veel mooier was als al die prachtige pluisjes overal lagen.

Ik had nog zo'n zitzak staan, mijn eigen mandje zeg maar. En die vind madam dus weer prima. Punt 1 zitten daar geen uitsteeksels aan, geen draadjes los, het is gewoon een gladde stof. Vaak gaat het toch om dat ene draadje wat eraf moet. Of dat stukje wol wat uitsteekt. Er zitten wel korrels in, maar omdat dit echt wel stevig is, en het nodigt niet uit tot slopen, geeft dit geen problemen.

Madam heeft nu dus de zitzak als mandje. En wij wachten met nieuwe dekens kopen tot ze is uitgesloopt. We slapen zelf onder kapotte dekens nu, maar nieuwe heeft nog even geen zin. Ik denk dat ze bang is dat het te warm word 's nachts voor ons :D.

Alle gekheid op een stokje, ze heeft hier een maand of 2 echt een verschrikkelijke periode gehad. De lol is er voor haar nu een beetje af, ze zit nu in haar takken ontleedfase. Word toch nieuwe dekens kopen.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:41

Is een kong geen idee als afleiding? Daar zijn ze super lang mee bezig en daarna vaak te moe om wat anders te zoeken om te doen. Lege plastic flessen vindt mijne ook super, of gewoon veel kluifjes kopen? Tot nu toe sloopt de mijne niks omdat ze verder zat heeft om op te kluiven!

Verder over een bed, ik heb een vetbed voor mijn hond (nu bijna 4maanden), valt niet veel aan te slopen want het is eigenlijk gewoon een dikke lap stof, maar ze vind het heerlijk!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:48

Marloes__ schreef:
Udo2001 schreef:
Toch voor die bench kiezen...

Waarom dan? Ik gun mijn hond liever wat meer ruimte, daarom dus liever geen bench.

_/-\o_
Geweldig, mijn respect!
Een bench lost niets op, geef hem alternatieven en probeer het zoveel mogelijk te voorkomen.
Als hij al een jaar lang 'los' in huis heeft geleefd kan het dus prima, anders had je allang een bench, nu moet je daar zeker niet meer aan beginnen.

Ik haal altijd dekens bij de kringloop, kosten een paar euro, gooi je er 2 of 3 op elkaar en kan hij heerlijk liggen. Gaan ze stuk, haal je gewoon nieuwe.

En iedereen die nu zegt een ontzettende sloper te hebben, realiseren jullie je dat slopen ook een uiting van verveling of stress kan zijn? Dat zal wel tegen het zere been zijn, maar ga eens een week dubbel zoveel met je hond rennen of geef hem geestelijk meer uitdaging en je zult zien dat het in 9 van 10 gevallen een stuk beter gaat.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:00

nonskagek schreef:
Verplaats je eens in je hond.. waarom maakt hij alles kapot? Komt op mij over alsof hij niet genoeg te doen heeft. Als een hond namelijk moe is, gaat hij niet slopen. Daarnaast vraag ik me af of je hem wel duidelijke regels, grenzen en limieten geeft (dit vraag ik me standaard af trouwens, bij elke hond die iets 'fout' doet).

Wat ik zou doen is toch echt tijdelijk een bench regelen. Daarmee oefenen dat een bench voor ontspanning staat, en niet voor opsluiten. Dan zal je zien dat hij het als een fijn plekje gaat ervaren waar hij uit zich zelf gaat liggen rusten. Belangrijkste is hier denk ik: uitdaging. Ik denk dat hij gaat slopen omdat hij te veel energie heeft. Hoe vaak laat je hem uit? Hoeveel speel je met hem?

Ik moet toegeven dat ik niet alle reacties heb gelezen, maar ik heb nu voornamelijk preventie gezien. Het probleem moet opgelost worden, niet bestreden . Je kunt wel stevige dingen gaat knutselen o.i.d., maar het gaat om het idee erachter. Waarom doet de hond het? In het begin kun je wel geknutselde dingen gebruiken, maar het mag geen bestrijdingsmiddel worden.

Een hond gaat echt niet zomaar mollen, en het is ook NIET de schuld van de hond zoals zoveel eigenaren denken. Het probleem ligt ATLIJD bij de eigenaar, net als met paarden. Je moet hun psychologie leren. Iets waar ik me al een poosje in verdiep :) Ik hoop dat ik iets heb kunnen helpen :)

Edit: het idee van de bench kun je naar verloop van tijd ook toepassen op normale manden, waardoor je de bench dus weg kan laten als jij dat fijn vindt. Maar als je het goed doet, geeft een hond ook aan dat hij graag iets als een bench wil hebben.

Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Het ligt niet aan de hond, maar aan de eigenaar. Ga eens een stuk met hem fietsen of een uur (of langer) voor het slapen gaan wandelen. Of skeeleren. Bewegen, afleiden en regels stellen. Al slaapt hij op een fleece dekentje, als hij maar moe is.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:16

Mensen, ook honden die voldoende doen kunnen slopen!

Mijn ex heeft een hond waar ik dagelijks mee aan het werk was. Fietsen, appel, speuren, andere mentale spelletjes, zwemmen, etc. Dan was hij echt gesloopt. Maar gezien meneer een fikse puber was vond hij het echt nog noodzakelijk om spullen te slopen!

Mijn mechel was vroeger niet anders. Die heeft alles gesloopt wat los en vast zat en die kreeg zo mogelijk nog meer uitdaging en beweging. Ook die is gewoon een flinke puber geweest. Los in de kamer hebben we bij haar opnieuw opgebouwd vanuit de bench en ze loopt al heel wat jaren gewoon los in huis nu. Zelfs eten kan ik gewoon op tafel laten staan. Hier komt ze niet meer bij.

Aan de ts : Wat wij bij de hond van mijn ex hebben gedaan is alles helemaal kaal maken. Inhoudende dat we de meubels wel in de kamer lieten staan, maar verder alles eruit haalden wat hij kon gaan slopen. Daarnaast heeft hij een rendiergewei gekregen. Deze zijn heel hard en doet een hond dan ook zeer lang over. Door hem daarnaast veel uitdaging te geven is het uiteindelijk een stuk beter gegaan. Vervolgens heb ik hem in mijn huis voor de haaien gegooid. Hele huis lag vol met sloopbare spullen, er lag eten op tafel (bewust laten liggen en was dus ook geen schadelijk voedsel voor de hond) en hem alle vertrouwen gegeven dat dat gewoon kon. In eerste aanleg betekende dit dat hij behoorlijk wat correcties heeft gekregen, maar vervolgens ging het 99 % van de tijd goed.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:20

Talsha schreef:
Mensen, ook honden die voldoende doen kunnen slopen!

Mijn ex heeft een hond waar ik dagelijks mee aan het werk was. Fietsen, appel, speuren, andere mentale spelletjes, zwemmen, etc. Dan was hij echt gesloopt. Maar gezien meneer een fikse puber was vond hij het echt nog noodzakelijk om spullen te slopen!

Mijn mechel was vroeger niet anders. Die heeft alles gesloopt wat los en vast zat en die kreeg zo mogelijk nog meer uitdaging en beweging. Ook die is gewoon een flinke puber geweest. Los in de kamer hebben we bij haar opnieuw opgebouwd vanuit de bench en ze loopt al heel wat jaren gewoon los in huis nu. Zelfs eten kan ik gewoon op tafel laten staan. Hier komt ze niet meer bij.

Aan de ts : Wat wij bij de hond van mijn ex hebben gedaan is alles helemaal kaal maken. Inhoudende dat we de meubels wel in de kamer lieten staan, maar verder alles eruit haalden wat hij kon gaan slopen. Daarnaast heeft hij een rendiergewei gekregen. Deze zijn heel hard en doet een hond dan ook zeer lang over. Door hem daarnaast veel uitdaging te geven is het uiteindelijk een stuk beter gegaan. Vervolgens heb ik hem in mijn huis voor de haaien gegooid. Hele huis lag vol met sloopbare spullen, er lag eten op tafel (bewust laten liggen en was dus ook geen schadelijk voedsel voor de hond) en hem alle vertrouwen gegeven dat dat gewoon kon. In eerste aanleg betekende dit dat hij behoorlijk wat correcties heeft gekregen, maar vervolgens ging het 99 % van de tijd goed.

Opvoeding dus.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:30

Geloof me, ik voed mijn honden echt wel op ;) . Vanaf dag 1 dat ze binnen komen. Maar een hond die sloopt als je er niet bij bent valt moeilijk te corrigeren. Want gezien meneer door had dat hij niet meer kon slopen als we in de buurt waren, ging hij dit doen als wij niet in beeld waren.

Moet wel zeggen dat ik daarin een stuk makkelijker en eigenwijzer ben als mijn ex. Wat in hield dat hij in mijn huis gewoon tussen de spullen bleef lopen. Dat resulteerde vervolgens erin dat hij in mijn huis van alles af bleef (zelfs het eten dat op tafel stond! En meneer was toch echt wel gefixeerd op eten en alles wat daarmee te maken had.), maar in zijn huis sloopte hij alles dat ook maar bleef liggen. Door het maar te blijven herhalen in mijn huis ging het uiteindelijk in zijn huis ook goed :) .

Maar ondanks de opvoeding, beweging en uitdaging vond meneer het in zijn puber tijd gewoon nodig om te slopen ;) .

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:35

Hier nog zo'n enorme sloper.. Heb zo'n heel zielig plastic mandje gekocht en een fleece dekentje in gelegd.
Bij ons hielp het om veel met haar te doen en 's avonds een bot neer te leggen.
Binnenkort ga ik maar weer eens een mooi kussentje proberen want zo'n plastic ding ziet er zo sneu uit.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:03

Mijn hond ligt op een westernpad die ik over had, valt niet veel aan te slopen en ik hoor hem niet klagen. :D

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:06

Wij hebben standaard botten liggen. Wij hebben 4 honden waaronder een pup en er word niks gesloopt.