Kat heeft ergens last nadat hij buiten is geweest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:12

Ahh! Beterschap voor je kat! Gelukkig dat het bij jouw kat te fixen is! *\o/*

Kuggur

Re: Kat heeft ergens last nadat hij buiten is geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 13:43

Is het nodig die bench aan het plafond te plakken?
Sorry, flauw. Sterkte met je poes, hoop dat ze er snel weer bovenop komt.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:12

Haha, ik dacht: Waar hebben jullie het over?!
Zie nu pas dat de foto op z'n kop staat. :')
Op de Ipad stond hij gewoon recht namelijk.

Ik heb hem weer met beide pootjes op de grond gezet:
Afbeelding

Ik vind het zo sneu.
Normaal ligt hij gezellig bij ons op de bank en nu zit hij daar in de bench opgesloten.
Hij is net 1 geworden en heeft ook nog eens heel veel energie, dan zijn 6 weken bench wel lang. -O-
Ik heb zijn eten en drinken bij hem gezet, moet nog wel even bedenken hoe ik dat met de kattenbak ga doen.
Misschien regelmatig voor de ''opening'' zetten? Hij mag eigenlijk niet lopen en tillen lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het herstel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:35

Kun je geen grotere bench nemen of er een bench bijzetten, met de deurtjes tegenover elkaar open zodat hij wat meer ruimte heeft en er ook plaats is voor de kattenbak ?

Lijkt me voor de hem toch prettiger als hij kan, wanneer hij moet :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:37

Ja dat is ook een optie!
Deze bench heb ik geleend van de dierenarts, die vertelde dat de bench niet groter mag zijn ivm teveel beweegruimte, maar als de kattenbak erin staat zal de beweegruimte voor de kat niet veel groter zijn en kan hij toch zijn behoefte doen. :j

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:41

Ach arm beestje!
Sterkte ermee

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:47

ach wat sneu! Hoop dat het allemaal goed komt. Ik weet nog wel dat die van mij toen 4 weken in de bench moest i.v.m. sterilisatie en ontstekende wond, de hechtingen waren weer los gegaan. Dus ze mocht niet springen dus ook heel sneu in de bench. Maar heeft ze gelukkig helemaal overleefd en nu springt ze alle kanten op (soms ook mis en dan valt ze op de grond 8)7 )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:41

die 6 weken zijn zo voorbij! Onze katten moesten geloof ik minstens 8 weken in 1 ruimte opgesloten zitten (per x... 1 kat 1 x gebeurd en de poes heeft 3 x dit moeten doen waarvan de laatste x 3 maanden :+ ) en het is te overzien als je een kat hebt die het accepteerd :+ de kater van ons die was pisnijdig en was gewoon bijna gevaarlijk :') die was de hele tijd heel gemeen aan het blazen en was boos op alles en nog wat. Hij had ook een vreselijke kap om zijn kop :')

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:47

Bij de da in zo'n hokje zetten ze er vaak een afwasteiltje in als kattenbak

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:04

Slaapt ie normaal bij julie op bed? Onze kat heeft het ook gehad vroeger, maar ik kon het hem erg niet aandoen om op te sluiten in zon kleine bench. Hij ging zo tekeer en krabben aan de bench dat dat slechter voor hem zou zijn als loslopen. Ik heb de kat toen op onze slaapkamer gedaan met een (kitten)kattenbak. Zo kon die toch gewoon 'lopen' en had die niks hoogs om om te springen. De matrassen hadden we op de grond gelegd en mijn vriend en ik sliepen dus 6 weken voor de kat op de grond :+ Kon die toch lekker bij ons zijn. Hij is weer helemaal genezen!!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:10

Had je de ipad op zijn kop zeker :+

Maar sterkte! Wel fijn dat het zo op te lossen is. Nu zal het nog wel meevallen, maar straks zal het vast nog lastig worden hem in toom te houden :(:)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 11:04

Haha CK88, dat zou mijn vriend ook zo doen denk ik. :Y) Kat ligt rustig in zijn bench, dus die heeft daar vannacht ook geslapen. Gisteren miauwde hij eerst wel even, maar volgens mij heeft hij zich er maar bij neergelegd. :P

Dat denk ik ook Mikkiej. :7

Bedankt voor de tips. Wij gaan nu een grotere bench ophalen, zodat er nog ruimte is voor de kattenbak!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:10

Zijn nieuwe onderkomen, even ter vergelijking:

Afbeelding

Inclusief voerbakje en kattenbak. :D
Hij ligt nu op de handdoek.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:14

Ach god wat sneu :(:) Sterkte voor je katje :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:52

Dat ziet er al een stuk beter uit :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:23

Joosiien schreef:
Mijn vriend heeft net de DA gebeld. Zolang hij nog eet en drinkt is het geen reden voor spoed.
Morgen tussen half 8 en 9 kunnen we er terecht. Hij ligt nu te slapen..

:oo echt waar!

Mijn kat had zelfde symptomen, ik ben mooi om 23.30 op zondag avond nog naar de spoed DA geweest!

De mijne moest overigens om de 2 dagen weer terug naar de DA voor pijnstilling en antibiotica, waar ik woon komen er normaal nooit autos maar nu zijn de riolering aan het vervangen en moeten de autos parkeren op een plek wat een wandelpad is

fijn dat die een lekker plekje heeft nu! hopen dat die helemaal opknapt :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:37

kirri schreef:
Joosiien schreef:
Mijn vriend heeft net de DA gebeld. Zolang hij nog eet en drinkt is het geen reden voor spoed.
Morgen tussen half 8 en 9 kunnen we er terecht. Hij ligt nu te slapen..

:oo echt waar!

Mijn kat had zelfde symptomen, ik ben mooi om 23.30 op zondag avond nog naar de spoed DA geweest!

De mijne moest overigens om de 2 dagen weer terug naar de DA voor pijnstilling en antibiotica, waar ik woon komen er normaal nooit autos maar nu zijn de riolering aan het vervangen en moeten de autos parkeren op een plek wat een wandelpad is

fijn dat die een lekker plekje heeft nu! hopen dat die helemaal opknapt :)

Wat heeft dat eermee te maken ?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:42

Agossie, arm katje ! Die is vast aangereden inderdaad.. Gelukkig kwam hij nog terug! Mijn oma's katje kwam een paar jaar terug ineens 's avonds niet meer thuis. De volgende morgen belde de buurvrouw aan en vertelde dat haar katje tegen de stoeprand aan lag.. Dood. Geen wondjes, geen bloed, niks. Gewoon een harde ram gehad van een auto waarschijnlijk en in één klap dood. Altijd sneu!

Ik hoop dat je katje gauw opknapt, en dat de pijn snel afneemt en hij lekker kan gaan wandelen en spelen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:49

Wat Kirri bedoelt is dat de D.A vond dat het geen spoed is en zij daar anders over denkt.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 17:41

Wat sneu ShadyCeline. Wat wij ook zo sneu vinden is dat onze kat alleen binnen kan komen via het kattenluikje en ze daarvoor eerst over een schutting moest klimmen. Dit heeft ze dus gedaan met haar gebroken bekken...

Dag 2:

Nog steeds heel lenig:
Afbeelding

Lekker luieren:
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:43

Hij ziet er tevreden uit :)

Gelukkig schikt hij zich gemakkelijk in zijn lot ( voor jullie ook een stuk fijner, je voelt je anders toch schuldig ondanks dat het voor zijn eigen bestwil is :(:) )

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:46

Die van mij mocht toen absoluut geen grote bench hebben met klimgevaar en dat die teveel kon doen.
Die had toen heupen en staart gebroken en moest ook 6 weken in de bench wat een ellende voor een actieve kat :-).
Gelukkig is het wel goed gegaan en na 5 weken moest zijn staart eraf dus 1 week extra erin en toen mocht die weer lopen.