Kitten hoog zwanger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:06

trysteffy schreef:
animalwoman schreef:
Een kitten die een kitten krijgt in vind het onverandwoordelijk waarom liet je haar niet steriliseren?
je had beter abortus kunnen laten doen.
Maar beter een doos voor haar neerzetten maar denk erom katten kiezen het rustigste plekje uit dus kan best in je kledingkast zijn.
Dierenarts bellen waar je op moet letten en wat je moet hebben klaarstaan

Omdat we er geen geld voor hadden.
Had ik al eerder vertelt

Heb je dan wel geld voor de zorg van de kittens? Want dan ben je namelijk nog veel meer kwijt :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:06

Oke, het is nu gebeurt, daar valt niks meer aan te veranderen. Het is wel duidelijk dat er mensen zijn die vinden dat het voorkomen had kunnen worden. Klopt ook allemaal, maar daar heeft TS of TS haar poes nu niks meer aan.

Heb je je poes buiten in een konijnenhok? Is het niet slimmer als je haar gewoon binnen in een doos legt?

trysteffy

Re: Kitten hoog zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 06:17

Gelukkig werk ik in een dierenspeciaalzaak. En hebben we daar de medische dingen.
Omdat ik niet zo weet van de geboorte van kittens komt omdat we in de winkel meer in voeders zitten.

Ze staat niet buiten maar binnen hok is het

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 06:23

Oja me ouders laten ze niet enten omdat ze vinden dat een kat langer leeft zonder enting die van me buurvrouw worden elke jaar genent en die gaan al met 10jarige leeftijd dood en die van ons zijn nooit geent en die zijn nu 22 en 17 jaar.

Dit is niet mijn vrantwoordelijkheid omdat ik nog minderjarig ben!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:28

Nou, dat lijkt mij toeval maar goed :+ Dat is ieders eigen keus natuurlijk (en die van je ouders en niet die van jou)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 06:34

Dit is het hok ze heeft er al ingeslapen en gegeten daarin.
Alleen de ene oudste poes en de hond vindwn het daar wel lekker om te slapen op de hond even met een strenge stem geroepen dus die doet het niet meer maar een kat kan je gewoon niet goed tegenhouden.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:36

Dus jullie hebben 3 katten en een hond en dan geen geld voor een sterilisatie? Wat doe je dan in hemelsnaam met zoveel huisdieren? :?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:38

trysteffy schreef:
Gelukkig werk ik in een dierenspeciaalzaak. En hebben we daar de medische dingen.
Omdat ik niet zo weet van de geboorte van kittens komt omdat we in de winkel meer in voeders zitten.

Ze staat niet buiten maar binnen hok is het

Welke medische zaken verkopen jullie daar dan? Ik fok nog wel eens een nestje raskatten. Maar voor medische zaken ben ik toch nog nooit bij een dsz geweest.
Met 1 jaar een nestje is nou niet echt extreem jong. Wel zou ik me wat meer inlezen, zodat je weet wat je te wachten staat. En als Kraamkist zou ik niet kiezen voor konijnenhok. je kunt er lastig bij tijdens de bevalling en moederpoes vind het vaak niet bepaald prettig om in te bevallen en kleine kittens in te voeden. verder kunnen kittens met 6 maanden prima gecastreerd worden, voorkomt een hoop oepsnestjes. Het is handig om voortaan voor de aanschaf van een kat hier alvast geld voor te reserveren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:41

We kunnen TS er op aan blijven vallen dat ze wel dieren hebben en niet de middelen, ze heeft al meerdere keren gezegd dat het op dat moment niet ging. Wie zegt dat die situatie nu nog zo is???
Nu de poes laten helpen zal geen enkele dierenarts doen. Dus is het zorg dat de kittens goed ter wereld gaan komen, de zorg krijgen die ze nodig hebben en dat ze een leuk baasje gaan vinden. Zij kan er niets aan doen dat haar ouders bepaalde dingen niet doen/willen.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 06:54

Relaxed schreef:
Dus jullie hebben 3 katten en een hond en dan geen geld voor een sterilisatie? Wat doe je dan in hemelsnaam met zoveel huisdieren? :?

De oudste kat hebben we sinds me oma is overleden nu 3 jaar terug en niemand wilt zoon oude kat die word dan toch in het alsiel ingeslapen en dat wouden we haar ook niet aan doen.
De andere kat hebben we van me andere oma toen zij kittens kreeg dat was de eerste huisdier.
De hond is nu 10 dus 2003 hadden we haar van uit een dierenwinkel gehaald. Toen was ik 7.
2007 kreeg we een zwerfkitten bij van 8weken dat is dus de kater.
En 2011 kregen we onse andere hond die is nu 2.
En dan 2012 kwam de jongste.
Dus eigenlijk hebben me ouders zo veel dieren in huisgenomen en hebben we 2 konijnen die van mij zijn en parkietje die betaal ik allemaal zelf.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:23

Zou wel iets van een handdoek over de kooi doen ,ze vinden een hutje het fijnst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:19

Cayenne schreef:
trysteffy schreef:

Omdat we er geen geld voor hadden.
Had ik al eerder vertelt

Heb je dan wel geld voor de zorg van de kittens? Want dan ben je namelijk nog veel meer kwijt :)

De zorg van kittens kost helemaal niet veel. Ik spreek uit ervaring, wij zijn kattenfokkers.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:49

Wij hebben thuis Birmanen en Maine Coons gefokt en dan ben je voor een nestje met goede verzorging zeker wel een paar honderd euro kwijt, hoor :) Denk alleen al aan de inentingen en ontworming..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:05

Cayenne schreef:
Wij hebben thuis Birmanen en Maine Coons gefokt en dan ben je voor een nestje met goede verzorging zeker wel een paar honderd euro kwijt, hoor :) Denk alleen al aan de inentingen en ontworming..

Bij ons doen de eigenaren dat altijd zelf, maar dat is onze eigen keuze. Ze gaan dan ook voor iets minder weg, omdat ze nog geen inentingen enzo hebben... Vinden we niet erg. Maar het kost inderdaad wel meer als je ze wel laat inenten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:06

Jullie laten ze niet van tevoren enten en ontwormen voor ze het nest verlaten?
Eigenlijk vind ik dat niet erg verantwoordelijk. Je hoort je kittens een fatsoenlijke start te geven voordat ze naar de eigenaren gaan. Ze horen sowieso met een bepaald aantal weken ingeent te worden. Met hoeveel weken mogen ze bij jullie naar een huisje?

Fokken jullie raskatten? Want dan heb je toch ook de kosten van de stambomen etc? En de rasverenigingen hebben ook bepaalde regels qua inenten etc.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:07

wat dacht je van 13 weken goed voer, kattenbakvulling, inentingen, chip e.d.

daar gaat aardig wat geld in zitten, een heleboel meer dan 1x sterilisatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:16

Cayenne schreef:
Eigenlijk vind ik dat niet erg verantwoordelijk. Je hoort je kittens een fatsoenlijke start te geven voordat ze naar de eigenaren gaan. Ze horen sowieso met een bepaald aantal weken ingeent te worden. Met hoeveel weken mogen ze bij jullie naar een huisje?

Fokken jullie raskatten? Want dan heb je toch ook de kosten van de stambomen etc? En de rasverenigingen hebben ook bepaalde regels qua inenten etc.

Wij fokken in boskatten. Ze gaan bij ons met 10 - 12 weken weg. We geven ze wel goed voer, altijd Royal Canin. We kopen dit echter bij een handelaar die er minder voor vraagt. Ontwormen doen we wel altijd, maar het enten moeten de eigenaren zelf doen. We hebben uiteraard ook alleen klanten die dat niet erg vinden, maar dat zijn er nog steeds veel. Ons laatste nestje was binnen een uur verkocht (vijf kittens).

De kosten van de stambomen ga ik niet over, daar hebben mijn ouders verstand van.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:30

[/quote]De zorg van kittens kost helemaal niet veel. Ik spreek uit ervaring, wij zijn kattenfokkers.[/quote]

Ik weet niet waar jij dit op baseert maar een nest kost aardig wat geld en niet te vergeten tijd en liefde.
Als je het goed wil doen dan ben je al flink wat geld kwijt aan de nodige testen zoals pkd/hcm (echo hart en nieren) ,felv/fiv ,cin(echo) en bij de noorse boskat in mijn geval ook de gsd4 (alle testen behalve de gsd4 moeten jaarlijks worden herhaald).
Ook ben je flink wat meer voer(kitten) kwijt zowel tijdens de zwangerschap als erna tot de leeftijd van minimaal 13 weken.
Lidmaatschap rasvereniging(jaarlijks)
Dekgeld
ontworming moeder en kittens
stamboom
inenten(2x) en chippen
Extra kattengrit
En dan moet alles nog wel goed gaan natuurlijk want als er problemen zijn met moeder of de kittens lopen de kosten van b.v. de dierenarts,flesvoeding enz. nog veel hoger op.
Dit lijstje hierboven is lang nog niet alles maar slechts een indicatie van wat er zoal bij komt kijken.
Laatst bijgewerkt door gaby12 op 14-06-13 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:35

Resistance schreef:
Cayenne schreef:

Wij fokken in boskatten. Ze gaan bij ons met 10 - 12 weken weg. We geven ze wel goed voer, altijd Royal Canin. We kopen dit echter bij een handelaar die er minder voor vraagt. Ontwormen doen we wel altijd, maar het enten moeten de eigenaren zelf doen. We hebben uiteraard ook alleen klanten die dat niet erg vinden, maar dat zijn er nog steeds veel. Ons laatste nestje was binnen een uur verkocht (vijf kittens).

De kosten van de stambomen ga ik niet over, daar hebben mijn ouders verstand van.

Jullie zullen als ik dit zo lees geen kittens verkopen met stamboom want zoals jullie het doen zal geen ene vereniging jullie een stamboom willen afgeven,kittens moeten ten minste tot een leeftijd van minimaal 13 weken bij de moeder blijven,volledig geënt en gechipt,ouder dieren moeten zijn getest tenminste op felv/fiv bij sommige verenigingen ook verplicht op hcm/pkd en ga zomaar door.
Zijn vader en moeder getest?? hebben ze een stamboom??

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 16:36

Inenten en chippe doen me ouders niet.
Katten bak vulling hebben we zo wie zo al.
We voeren ze met smolke van me werk en ontworming doen we wel ook daar van me werk vandaan krijg teminste korting er op.
En we hebben al standaard 3 kattenbakken in huis staan

Maar ik dacht dat een kitten tot 8weken bij de moeder kon blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:40

gaby12 schreef:
Cayenne schreef:

Jullie zullen als ik dit zo lees geen kittens verkopen met stamboom want zoals jullie het doen zal geen ene vereniging jullie een stamboom willen afgeven,kittens moeten ten minste tot een leeftijd van minimaal 13 weken bij de moeder blijven,volledig geënt en gechipt,ouder dieren moeten zijn getest tenminste op felv/fiv bij sommige verenigingen ook verplicht op hcm/pkd en ga zomaar door.
Zijn vader en moeder getest?? hebben ze een stamboom??

Vader komt uit Zweden, en moeder uit Noorwegen. Hebben allebei een stamboom, en een goede ook. Vader won op zijn eerste tentoonstelling Uitmuntend 1. Katten staan ingeschreven bij felikat.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:05

Als je bent ingeschreven bij felikat of welke vereniging dan ook is dat onder een cattery naam de katten kunnen wel een stamboom hebben die is uitgegeven door felikat als je dat bedoelt.
Mijn poes is ook U1 geworden en BIV en nominatie BIS op haar eerste show maar dat betekent alleen dat ze volgens de rasstandaard beschikt over de juiste verhoudingen van lichaamsbouw enz. Dit alles zegt helemaal niets over de stamboomlijnen van beide ouders wat betreft inteelt en erfelijke ziekte's in de lijnen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:52

trysteffy schreef:
Inenten en chippe doen me ouders niet.
Katten bak vulling hebben we zo wie zo al.
We voeren ze met smolke van me werk en ontworming doen we wel ook daar van me werk vandaan krijg teminste korting er op.
En we hebben al standaard 3 kattenbakken in huis staan

Maar ik dacht dat een kitten tot 8weken bij de moeder kon blijven?

Ik vind het echt schokkend om te lezen dat zoveel mensen hun kittens niet inenten -O- Is dat vanwege de kosten?

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:02

Ach, onze katten zijn ook nooit ingeënt en die zijn nog nooit ziek geweest met hun 14 en 12 jaar.
Dus het is echt niet altijd nodig hoor :=

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:05

Bolivia schreef:
Ach, onze katten zijn ook nooit ingeënt en die zijn nog nooit ziek geweest met hun 14 en 12 jaar.
Dus het is echt niet altijd nodig hoor :=

Ik snap overigens wel dat het beter is om wel te doen hoor! Tuurlijk!
Alleen hadden wij er destijds ook niet de middelen voor en hebben we het niet laten doen. Uiteindelijk zijn ze al jarenlang kerngezond zonder ooit bij de dierenarts te zijn geweest.