Jans schreef:Een Wetterhoun bijvoorbeeld (nederlands ras, lijkt een beetje op een labrador met krulletjes):
Wat kost een Stabij- of Wetterhounpup?
De maximale prijs voor pups van beide rassen is € 750,- zoals vastgesteld op de Algemene Ledenvergadering in 2010.
Hiervoor krijgt u een goed gefokt hondje met stamboom, dat de benodigde inentingen en wormkuren heeft gekregen en is gechipt door de Raad van Beheer. Naast de pup ontvangt de koper ook een informatiemap met adviezen over de opvoeding van een Stabij- of Wetterhoun. De koop/verkoop wordt geregeld middels een door de vereniging goedgekeurd koopcontract
Van de site van de rasvereniging.
Nee denk niet dat zo'n hond iets voor mijn vader is
Hij wil graag een gladharige hond, dus geen hond met krulletjes.
):

Zelf heb ik een nest Jackies gefokt met mijn stamboomhondje Idefix. Ik moest bij de vader langs om haar te laten dekken. Die had ook keurig een stamboom. De pups heb ik, op 1 na, via marktplaats verkocht. Allemaal goede hondjes en de papa was niet aanwezig. Ik had er flink voor betaald om een stamboom Jack te kunnen gebruiken. Van hem had ik alleen een foto... En ik weet dat ze goed zijn, want ik had contact met de kopers. En die ene ligt hier op de mat te slapen. Ook al weer 11 jaar...

.