dalena schreef:oh en de laatste keer
waren 2 ballon visjes (ofzo iets.) neon tetra en die ene vis die alles opat
Kogelvisjes?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
plovesb schreef:Helaas verkeerd advies gekregen van de verkoper van de visjes... Je had wel een verwarmingselement in de kom mag ik hopen? Neon tetra's zijn daarnaast ook scholvisje.
Had je toen je de vissen kocht ze eerst met zak en al in de bak gedaan? Neon tetra's zijn enorm stressgevoelig en kunnen heel slecht tegen de overgang van ander water.
Hoop dat je wat met al het advies gaat doen
plovesb schreef:dalena schreef:ja filter hadden we. (wel 2dehands)
waarom zou je een filter tweedehands kopen? Is niet iets waar ik zo snel op zou bezuinigen

was 70% korting en weten nu waarom Samblabla schreef:Ik zeg:
Gooi die prul weg, koop een mooi groot aquarium (80 cm) en laat die eerst eens 4 weken draaien zodat de nitriek piek geweest is. Ga dan eens rustig kijken welke visjes in een 80 cm aquarium passen en ga naar het aquaforum. Bij de dierenwinkel geen informatie halen want die duwen je zelfs nog een schildpad in zo'n bakje. Ga dan voor: bodemvisjes kijken, visjes die zich boven aan het water bevinden en visjes die in het midden blijven. En zorg voor een verwarmings element, filter en genoeg plantjes voor zuurstof.
.
xH0RS3S schreef:ik zou zebra guppies nemen, die had ik zelf ook, krijg je allemaal leuke kleine baby visjes van.. maar je moet wel oppassen, dat ze niet allemaal worden opgegeten door papa vis (wat soms gebeurt)