Ze leven overigens nog, dus heel veel kwaad kan de eelt dus niet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Akshay schreef:_Tara_ schreef:Kippen 'eten' elkaar echt wel op hoorDat is een groot probleem bij pluimveehouderijen, vandaar dat de snaveltjes gekapt worden. Kippen gaan, uit agressie/verveling aan elkaar pikken. Als ze dan bloed proeven, blijven ze pikken tot de kip dood is.
Ze kunnen ook gerust een muis vangen en die op eten trouwens
niet omdat ze bloed proeven (als je dat zo zegt maak je een kip wel een heel bloeddorstig beest). Maar omdat bloed rood is, en kippen heel erg fel reageren op rood
Smakelijk dat ze dat eelt hebben opgegetenDoet me denken aan mijn kip die een muis ving
dood sloeg tegen de grond (ja echt, in snavel vast, tik tegen de grond) en 'm zo naar binnen liet glijden.
Báh!Maar ze heeft nog 8 jaar geleefd, dus ook dat kon vast geen kwaad
Eelt?! Muizen?!?! Medekippies?????
sunny_l0ve schreef:_Tara_ schreef:Kippen 'eten' elkaar echt wel op hoorDat is een groot probleem bij pluimveehouderijen, vandaar dat de snaveltjes gekapt worden. Kippen gaan, uit agressie/verveling aan elkaar pikken. Als ze dan bloed proeven, blijven ze pikken tot de kip dood is.
Ze kunnen ook gerust een muis vangen en die op eten trouwens
Last van muizen? neem een kip...Op de kinderboerderij waar ik werkte waren ze helemaal gek van slakken, met of zonder huisje. Slijmerig maar smakelijk.

Berdien schreef:*leest topic*
*kijkt naar doosje eieren in de keuken*
*leest topic*
*kijkt naar eieren*
*leest topic*
*huivert bij aanblik van eieren*
Riiiiight. Dus. Mijn leven was zoveel fijner toen ik toen in de illusie leefde dat kippies alleen granen atenEelt?! Muizen?!?! Medekippies?????
Een hapje medekip is helaas wel mogelijk. _Tara_ schreef:Als kippen heel fel reageren op rood, waarom pikken ze dan niet constant in elkaar kammen? Zover ik weet, heeft 't te maken met de smaak van bloed.
. En het ergste kikkers. We hebben er nogal veel, en helaas eens getuige geweest van een life kill. Niet fijn, ik was net te laat en het beestje was toen gelukkig al dood. Maar als je 4 kippen aan 4 ledematen die trekken die uitrekken als elastiekjes met het vreselijke gegil van de kikker.
.
heel biologisch allemaal!!
Eet smakelijk allemaal! en ja je ziet en proeft duidelijk of de kippen meer eten dan alleen granen, de kleur van onze eierdooiers zijn diep oranjegeel en zijn niet van die waterige eitjes. Dus.. 1 ding geleerd vandaag.. kippen houden ook niet van vegetarisch/vleesvervangers eten
Een écht oud ei is zo verschrikkelijk smerig.
het moet precies zo gekookt of gebakken zijn zoals ik het lekker vind anders eet ik ze niet. Een ei wat enigszins typisch ruikt hoef ik ook al niet meer. Vroeger gewoon te vaak oude/vissige eieren gehad

En dan een overdosis daarvan. Wees blij dat je nog nooit zo'n ei hebt gegeten, ik was er daarna ook altijd weer een beste periode klaar mee, met dat eitjes eten
en gemengd graan. Verder krijgen ze restjes en scharrelen voornamelijk hun kostje zelf bij elkaar, daar zijn ze ook vrijwel de hele dag mee bezig.
karuna schreef:Toch zitten ze er regelmatig nog tussen. Brr zo smerig. De lucht die vrijkomt met bakken. Daarom eet ik ook geen supermarkteieren meer. We hebben er nu steeds 1 legkip tussenzitten die ons in de winter van eitjes voorziet als de meesten een legstop hebben.
Ik heb het nog nooit gemerkt iig.